معرفی و دانلود کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی

عکس جلد کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی

کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی نوشته‌ی علی اکبر کمالی پور به حوادث ناشی از کار و لزوم رعایت بهداشت در محیط کار می‌پردازد و راهکارهایی برای ارتقای سطح این دو فاکتور مهم ارائه می‌دهد.

شغل در زندگی انسان امروزی نقش بسیار پررنگی دارد و اهمیت و تأثیر آن محدود به مسائل مالی نیست. کار کردن برای انسان معاصر یک نیاز روانی است و بسیاری از روانشناسان نیز بر این باور هستند. به هنگام کار کردن است که استعدادهای نهفته در وجود هر فرد کشف می‌شود و فرصت رشد و شکوفایی می‌یابد. هر شخصی با هر ویژگی‌ای نیاز دارد که از خود خلاقیت نشان دهد و پیشرفت کند و چنین نیازی تنها با کار رفع می‌شود. با این اوصاف، کار یک ضرورت غیرقابل انکار برای انسان‌ها به شمار می‌آید.

ناگفته نماند؛ بیماری‌های شغلی یکی از معضلات اصلی جامعه‌ی بشریت محسوب می‌شود و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای کاهش بیماری‌ها و عوارض شغلی در کشورهای مختلف صورت گرفته است. یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران را می‌توان همین معضل دانست و کشورهای صنعتی نیز به دنبال بهترین راه‌ها هستند تا ایمنی و سلامت نیروی کار خود را حفظ کنند تا در محیطی سالم‌تر به فعالیت خود ادامه دهند؛ چرا که در دنیای امروز مهارت حرف اول را می‌زند و نیروی کار حرفه‌ای بسیار ارزشمند است.

در حقیقت، به کارگیری اصول ایمنی و بهداشت کار از طریق حذف یا کاهش عوارض بیماری‌زا، خطرناک و مضر، تأکید بر رعایت نکات ایمنی در طراحی محیط کار و استفاده از وسایل و تجهیزات و توجه به بهداشت نیروی کار از بروز بیماری‌ها و حوادث شغلی تا حد چشمگیری جلوگیری کرده، امنیت و سلامت نیروی کار را تضمین می‌کند و علی اکبر کمالی پور نیز در کتاب خود به این موضوع می‌پردازد.

کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی شما را با روش‌های کنترل امنیت و بهداشت در محیط کار آشنا می‌کند تا بتوانید بدون داشتن نگرانی و دغدغه‌های این چنینی تمرکز خود را بر پیشرفت شغلی بگذارید.

در بخشی از کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی می‌خوانیم:

سازمان بین‌المللی کار برای یک زندگی توأم با کمال آزادی، احترام و امنیت برای انسان‌ها بنا شد و به همه دولت‌ها، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کشورهای عضو و جوامع و مقامات محلی و ملی توصیه می‌کند که حذف خطرها و حوادث محیط کار را در سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند. همچنین از جوامع بین‌المللی دعوت می‌کند تا از تلاش‌های این سازمان برای حذف مسئولیت‌های غیرقابل‌قبول درزمینهٔ کار اجباری در سطح جهان حمایت کنند و از همه انسان‌های آزادی‌خواه می‌خواهد که برای تضمین شرایط کار شایسته و مطلوب و ایمن برای همه زنان و مردان در سطح جهان به این سازمان جهانی پیوندند.

در ژوئن 2003 کنفرانس بین‌المللی کار در مورد فعالیت‌های استاندارد شده سازمان بین‌المللی کار در زمینهٔ ایمنی و بهداشت شغلی بحث کرد. این بحث‌ها بین کمیته‌های سه‌جانبه که متشکل از 104 نفر از گروه دولت، 47 نفر از گروه کارفرما و 58 نفر از گروه کارگر بود، اتفاق افتاد.

کار شایسته و مطلوب باید یک کار ایمن باشد. نتایج این کنفرانس، رهنمودها و اصولی را پیشنهاد کرده تا زمینه تحقق این هدف مهم توسط سازمان بین‌المللی کار فراهم گردد. بعضی از این رهنمودها به شرح زیر می‌باشند:

- اهمیت اثرات جهانی بیماری‌ها و حوادث شغلی به عنوان بلاهای مهم صنعتی و مصیبت‌های بشری و هزینه‌های وابسته به آن، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای OSH را به موضوع قابل توجهی جهت تحقق اهداف این برنامه تبدیل کرده است. اما طبق تخمین ILO، مرگ کارگران به علت حوادث ناشی از کار دو میلیون نفر در سال گزارش شده است. بنابراین OSH از زمان تأسیس ILO در سال 1919 به یک موضوع اساسی برای این سازمان تبدیل‌شده است و هم‌اکنون نیز یک نیاز اساسی برای دستیابی به مقاصد کار شایسته محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مباحث کلی
گفتار اول: ضرورت و بیان مسئله
گفتار دوم: تاریخچه
گفتار سوم: مفهوم شناسی
فصل سوم: ایمنی و بهداشت‌کار در جامعه
گفتار اول: اهداف
گفتار دوم: بیماری‌های ناشی از کار
گفتار سوم: حوادث ناشی از کار
گفتار چهارم: کار ایمن
گفتار پنجم: ایمنی و بهداشت‌کار و اشتغال
گفتار ششم: ایمنی و بهداشت‌کار و حمایت اجتماعی
گفتار هفتم: ایمنی و بهداشت‌کار و گفت‌وگوی اجتماعی
فصل چهارم: شناسایی خطرات، ارزیابی و برنامه‌های کنترلی آن
گفتار اول: شناسایی خطرات
گفتار دوم: تعریف خطر
گفتار سوم: ارزیابی خطرات
گفتار چهارم: برنامه کنترل خطرات
فصل پنجم: طرح‌ها و دستگاه‌های ایمنی وامداد
گفتار اول: استفاده از طرح‌ها و دستگاه‌های ایمنی
گفتار دوم: استفاده از طرح‌های فرار و بقاء
گفتار سوم: سیستم‌ها و دستگاه‌های امداد
گفتار چهارم: جداسازی
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک978-600-8265-70-2
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی

مریم السادات خرسندی
۱۳۹۹/۹/۹
سلام به همه دوستاران مطالعه.
من از خریدم بسیار راضی هستم.
برای اولین بار بود که در یک مکان خوب براحتی کتاب مورد نظر خود را خریداری کردم.
کتابراه ممنون
امیدوارم همیشه موفق عمل کنید
پپر امانا
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
به نسبت قیمتش یک دید کلی نسبت به رشته بهتون میده
رشتم بهداشت حرفه‌ای هست و خب به نظرم کتاب خوبی بود
Alireza
۱۴۰۲/۵/۹
برای کسانی که در آینده و در حال حاضر در صنعت مشغول کار هستند کتاب خوبی است
برزگر
۱۴۰۳/۱/۱۲
خوب و مفید بود ممنون
مسعود اکوان پور
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتاب متوسطی هست در حوزه ایمنی مقدماتی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی

برای دریافت کتاب ایمنی کار و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.