معرفی و دانلود کتاب این کتاب جن دارد: سرگذشت ننه خورشید

عکس جلد کتاب این کتاب جن دارد: سرگذشت ننه خورشید
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب جن دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این کتاب جن دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این کتاب جن دارد: سرگذشت ننه خورشید

رضا، شخصیت اصلی و راوی کتاب این کتاب جن دارد نوشته‌ی نجمه میرزاآقایی داستان را از کودکی خود در دهه‌ی سی و چهل شمسی در آبادان روایت می‌کند، اما برخلاف آنچه در ابتدای کتاب به نظر می‌رسد، ما با یک داستان معمولی روبه‌رو نیستیم. به‌زودی پای اجنه به کتاب باز می‌شوند و همه‌چیز زمانی ترسناک‌‌تر می‌شود که می‌فهمیم نویسنده این داستان را بر اساس واقعیت نوشته است!

درباره‌ی کتاب این کتاب جن دارد

داستان‌های تخیلی درباره‌ی جن، معمولاً در اساطیر و افسانه‌های عربی و اسلامی ذکر شده‌اند. جن‌ها به عنوان گروهی از مخلوقات فراطبیعی، در داستان‌های ماورائی و یا تخیلی به عنوان موجوداتی تصویر می‌شوند که ممکن است ذاتی شیطانی و خبیث داشته باشند و به آزار و اذیت انسان‌ها بپردازند، و یا در شمار اجنه‌ی نیکوسرشت قرار بگیرند و هیچ گزندی برای انسان‌ها نداشته باشند. این کتاب جن دارد داستانی است درباره‌ی همین موجودات ماورائی که بنا بر گفته‌ی نویسنده‌ی آن، نجمه میرزاآقایی از ماجرایی واقعی وام گرفته شده است.

نجمه میرزاآقایی داستان این کتاب جن دارد را با بازگو کردن ماجرای به دنیا آمدن شخصیت اصلی کتاب از زبان خودش آغاز می‌کند. رضا که در طول کتاب روایت اول‌شخص او از وقایع داستان را می‌شنویم، تعریف می‌کند که در سال 1329، بعد از فروکش کردن تب آبله در ایران و از دست رفتن دو فرزند خانواده که خواهر و برادر او محسوب می‌شده‌اند، با نذر و نیاز به درگاه الهی به این جهان قدم نهاده است. او رفته‌رفته شخصیت‌های دیگر داستان، از جمله مادرش شیرین‌بانو، مادربزرگش ننه خورشید و دایی اماقلی را وارد روایت خود می‌کند و پس از ارائه‌ی شرح و وصفی کلی از خود و دوران کودکی‌اش، به سراغ اصل مطلب می‌رود و داستانی تکان‌دهنده را درباره‌ی ارتباط با اجنه تعریف می‌کند.

در برخی از داستان‌هایی که درباره‌ی این موجودات ماورائی هستند، جن‌ها به صورت‌های مختلف ظاهر می‌شوند؛ بعضی از آن‌ها به صورت حیواناتی شبیه سگ یا گربه، بعضی به صورت انسان‌هایی با قدرتی فراطبیعی و بعضی دیگر به صورت موجودات ناشناخته دیده می‌شوند. در بعضی از این داستان‌ها، اجنه به کارهای خبیثانه و شیطانی می‌پردازند؛ ممکن است آن‌ها به دنبال گمراه کردن انسان‌ها و برانگیختن افکار منفی در ذهن آن‌ها باشند، و یا صرفاً قصدشان از مداخله در جهان طبیعی آزار و اذیت انسان‌ها باشند و یا امکان دارد در طول داستان به دنبال در دست گرفتن کنترل بر فردی خاص باشند که در ساختار روایی قصه نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

در این داستان‌ها، معمولاً قهرمانانی نیز وجود دارند که با استفاده از قدرت‌های فراطبیعی، اما مثبت خود، با جن‌های آزارگر مبارزه می‌کنند و آن‌ها را شکست می‌دهند. این قهرمانان معمولاً شامل فرشتگان، افراد نیکوکار، و در برخی موارد پادشاهان و شاهزادگان هستند که با تلاش و جدیت خود، به انسان‌های آسیب‌دیده کمک می‌کنند تا از شر آسیب جن‌ها رها شوند.

داستان‌های تخیلی درباره‌ی جن و سایر موجودات فراطبیعی، که داستان این کتاب جن دارد نوشته‌ی نجمه میرزاآقایی نیز در شمار آن‌ها قرار دارد، یکی از موضوعات محبوب در ادبیات فانتزی هستند که باعث بروز ترس و هیجان در خوانندگان می‌شوند. در این داستان‌ها معمولاً نشان داده می‌شود که با تلاش و قدرت اراده، همواره می‌توان با شروران فراطبیعی مبارزه کرد و آن‌ها را شکست داد.

داستان این کتاب جن دارد به همت انتشارات ندای الهی تهیه و منتشر شده است.

کتاب این کتاب جن دارد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فراطبیعی وام‌گرفته از واقعیت علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب این کتاب جن دارد: سرگذشت ننه خورشید می‌خوانیم

- نادر قلی جوان رشید و قوی بود، هیچ‌کس هم متوجه نشد که این جوون وقتی از سربازی برگشت چه اتفاقی براش افتاد. یک هفته بعد سربازی شب خوابید صبح دیگه بیدار نشد. طفلک ناکام از دنیا رفت. مرگش مشکوک بود. نمیدونم چرا حاج یوسف پیگیری نکرد که چی به سر پسر سالم و‌ سلامت اومد. بعضی‌ها می‌گن نیمه‌شب یه صداهای عجیب از داخل اتاقش شنیدن، گویا انگار داشته با کسی بحث می‌کرده، چون داد و فریاد می‌کرده. برام سؤال شد چرا هیچ‌کس نرفت داخل بدونه جریان چیه. اصلاً چرا داره با خودش تنهایی حرف می‌زنه! یه عده هم می‌گن وقتی رفته به باغ انگور اونجا مِرِدزمال دیده و فرار کرده، خدا عالمه که چه اتفاقی افتاده و چی به سر این جوون اومده. خدا بیامرزتش.

نادرقلی کوچکترین عموی من بود که تا حالا ندیده بودمش، اما تعریفش رو شنیده بودم که چقدر جوان فهیم و رشیدی بوده، همه از مرگ نادر قلی ناراحت بودن، جالب اینجا بود تا اسم جن اومد جواهر رنگ‌به‌رنگ شد. انگار یه چیزی از جن می‌دونست. خیره شده بود به فرش، با انگشتش با گل‌های قالی بازی بازی می‌کرد.

ننه خورشید آهی کشید و با ناراحتی گفت:

- آدم اگر گیر این اجنه‌ها افتاد خدا کنه که از نوع مسلمونش باشه. کافرا تا ریشه‌ات رو نخشکونند رهات نمی‌کنند. این همه گفتند مِرِدزمال جلوتون ظاهر شد نترسید و فرار نکنید کاری ندارن، اما اگه بترسید دنبالتون می‌کنه و تا قربانیش رو از پا در نیاره دست بر نمی‌داره!

پشت بند حرف ننه خورشید علیداد با هیجان داشت تعریف می‌کرد که .....

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این کتاب جن دارد: سرگذشت ننه خورشید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-6113-94-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این کتاب جن دارد

tarane payande
۱۴۰۲/۵/۷
کتابی بسیار سطحی است از داستان‌هایی که در بچگی از عوام وحتی همبازی‌های بچگی مان که موقع بازی این نوع داستانها رو نقل میکردند ودر بازی و داستان پردازی هیجان ایجاد میکردند. شاید برای نسل جدید بیشتر جذابیت داشته باشد چون اکثر اشکال جن‌ها و داستان‌های آن‌ها بسیار پیش پا افتاده بود چون بارها ماجرای حمام کردن اجنه در حمام‌های قدیمی رو شنیده بودم و امثالهم. مورد دیگه اینکه متن کتاب پررر از غلط املایی بود ک این موضوع بسیار حائز اهمیته، چرا که نسل جدید با نوشتار بسیاری از کلمات اشنا نیستند، دلیل ان هم استفاده‌ی زیاد از فضای مجازیه که وقتی برای کتاب خواندن و اشنایی با شیوه‌ی صحیح نوشتار کلمات فراهم نمیکنه.‌ای کاش این کتاب رو‌ی ویراستار تصحیح و ویرایش میکرد. بلکه از این نوع اشتباهات فاحش نوشتاری کم بشه. در اخر از کتابراه بابت ارائه‌ی کتاب ممنونم
ترنج
۱۴۰۲/۵/۱۴
نمیدونم این کتاب براساس واقعیت نوشته شده یا نه! ولی بخشایی که مثلا ترسناک نیست و مربوط به زندگی عادیشون توی آبادان یا شهرکرده به نظر واقعی و جالبه. شخصیت ننه خورشید جذاب و دوست داشتنیه پیرزنی شجاع و باخدا و البته بسیار مهربون. اما قسمتهایی که درمورد موجودات ماوراء الطبیعه است انگار یه جورایی از و و مجموعه‌ای قصه‌های عامیانه ترسناک رو جمع کردن لابه لای ماجراهای واقعی جا دادن. در مورد بیشتر موجودات هم توضیحاتی داده حتی پری دریایی که نمیدونم اصلا جایگاهی توی افسانه‌ها و فرهنگ بومی ایران داره یانه. به هرحال برای آشنایی با زندگی و فرهنگ قدیم ایران و افسانه‌ها و باورهاشون جالبه. هرچند کتاب یک ویرایش کلی نیاز داره ایرادات جزئی هم وجود داره مثلا اینکه از ترس نمازوحشت خونده که البته نماز وحشت رو برای میت و آرامش و غفران در شب اول قبر میخونند.
رویا پناهنده
۱۴۰۲/۶/۷
با سلام و تشکر از نویسنده محترم
اگر اولین نوشته نویسنده هست بدک نیست اما کمی سطحی میباشد و سادگی بیش از حد داستان دل ادم رو میزنه و وقتی داری میخونی با خودت میگی خوب ک چی! جاهای حساس داستان رو ناتمام میذاری!!! آیا ممکنه چیزی به ذهن نویسنده نرسیده و فقط خواسته یه چیزی نوشته باشه! ننه خورشید شخصیت و
خوبی داشته اما این داستانایی که برای نوه‌اش گفته ایا اصلا مناسب سنش بوده! شاید گفتن همین داستان‌ها برای نوه‌اش باعث شده یه سری تصاویر رو ذهنش بسازه! جن راسته چون توی قران اومده ممکنه خیلیا بتونن ارتباط بگیرن اما مثلا پری دریایی رو چپاندی تو داستان که تنوع بدی! خوبه اما یکم دیگه به شعور خواننده توهین میشه! البته بازم میگم اگر اولین نوشته نویسنده هست خوبه و استعداد داره اما جا برای بهتر شدن زیاد داره من هر چقد خوندم به یه جایی برسه هیچ....
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۵/۲
راستش جالب بود من نوشم اومد مخصوصا این که بر اساس داستان واقعی بود، الکی و زیادی هم کشش نداده بودند در کل ارزش یه بار خوندن و داره و به نظرم و البته اینم بگم که کتاب ترسناکی نیست ولی جالبه
Fatemeh
۱۴۰۲/۶/۱۳
من خیلی دوستش داشتم و اولین کتاب ترسناکی بود که خوندم و این موضوع که براساس واقعیت بود خیلی هیجان انگیز بود برا من
ود مورد داستان نویسی نویسنده اگه بخوام بگم خیلی خوب تصویر سازی رو انجام دادن انگار من خودم دراون شرایط بودم
پیشنهاد میکنم در شب بخونین
م.ع
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب داستان جالب و گیرایی داره که اگر وقت داشته باشید دوست دارین تا آخرش بخونید. داستان عامیانه به همراه نیروهای ماورای طبیعی که به جذابیت کتاب افزودند. اگر علاقمند به این گونه کتابها هستید مطمئنم که از خریدش پشیمون نمیشید
ادی مورفی
۱۴۰۲/۵/۷
کتاب خیلی عالی. مرا به دوران کودکی و ترس از جن و موجودات ناشناخته برد. خواندنش را توصیه می‌کنم. فقط از ویراستار تقاضا دارم در بعضی از جاها، لطفا دقت نظر بیشتری در ثبت و ضبط کلمات داشته باشد.
روژان دانش نیا
۱۴۰۲/۷/۱۲
من داستان‌های مهیج رو خیلی دوست دارم زبان داستان شیرین و جذاب و بسیاری از لغات برام آشنا بود کاملا پسندیدم تشکر از نویسنده خانم میرزا آقایی منتظر کارهای دیگر هستم
سید رسول موسوی
۱۴۰۲/۵/۱۸
کتاب خوب و جالبی بود. جمع های خانوادگی و صمیمیت خانواده ها که قبلاً بود و الان کمرنگ شده، شخصیتِ محوری ننه خورشید. نکته‌ی منفی داستان هم غلط های املایی و ویراستاری آن بود.
نرجس خوشدل
۱۴۰۳/۲/۵
عالی بود، خیلی دوست داشتم ولی نمیدونم بر اساس واقعیته یا نه ولی امیدوارم بر اساس واقعیت نباشه در ضمن اگه کتاب‌های ترسناک متوسط میخونین این کتاب مناسبتونه
سحر
۱۴۰۳/۲/۳
داستان زیبا بود اما خیلی از مساعل محتوا مشخص نشد و تا آخر هم جوابی براش داده نشد که چرا و به چه علت فلان اتفاق افتاده. و آخر داستان هم یهو جمع شد.
Dark
۱۴۰۲/۵/۲۳
کتاب خوب پیش می‌رفت اما یکهو خیلی سرعت گرفت که من خوشم نیومد، یعنی بر اساس اسم کتاب با جلدش یه چیز دیگه دربارش فکر میکردم که بیشتر جذبم کنه.
وفا حیدری
۱۴۰۲/۱۰/۳
به نظرم کتاب جالبی بود. ارزش خوندن رو داره، این کتاب من رو برد به زمان کودکی و قصه‌هایی که مادربزرگ خدا بیامرزم برام تعریف می‌کرد.
Maryam S
۱۴۰۲/۵/۲۷
بی ربط و سطحی بود. یک داستان معمولی که برای جذابیت چانی موجودات ماورایی بهش اضافه شده بود. اگه از بیکاری حوصلتون سررفته بخونیدش
Mahnaz Khorram
۱۴۰۲/۵/۱۳
بیشتر به درد نوجونا میخوره، یه کتاب با داستان پیش پا افتاده که از اواسط کتاب داستان رو به افول بود با انتهایی بی معنی و بی هدف.
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب این کتاب جن دارد

برای دریافت کتاب این کتاب جن دارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.