معرفی و دانلود کتاب باختن با مهره سفید: چرا کسب و کارها شکست می‌خورند؟

عکس جلد کتاب باختن با مهره سفید: چرا کسب و کارها شکست می‌خورند؟
قیمت:
۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باختن با مهره سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باختن با مهره سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باختن با مهره سفید: چرا کسب و کارها شکست می‌خورند؟

از شکست در کسب‌وکارتان خسته شده‌اید؟ نمی‌دانید برای موفقیت شغلی چه مسیری را باید طی کنید؟ کتاب باختن با مهره سفید نوشته مهرداد مظفری، به شما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از تجربیات اهالی فن، در حرفه خود به فرد موفقی تبدیل شوید.

درباره کتاب باختن با مهره سفید:

مدیریت و رهبری، با تجربه، همزاد است. اغلب رهبران و مدیران اثرگذار، انسان‌هایی باتجربه بوده و هستند. میانگین سن 100 مدیرعامل برتر جهان که هر سال در نشریات معتبر چاپ می‌شود کمی بیش از 60 سال است. شم و شهودی که برخی مدیران موفق، برای تصمیم‌گیری‌های چالشی خود به آن اتکاء می‌کنند هم حاصل همین تجربه است.

این تجربه همان چیزی است که بصیرت و پختگی نام دارد و همان چیزی است که آنچه دیگران در آینه نمی‌بینند را در خشت خام به دارنده‌اش می‌نمایاند.

تجربه را چندگونه می‌توان کسب کرد. رایج‌ترین و شاید مؤثرترین راه برای تجربه‌اندوزی و تجربه‌آموزی، درگیر شدن در تجربه‌های دست اول است. تجربه دست اول چیزیست که شما از طریق انجام دادن، تمرین و تکرار کردن به‌دست می‌آورید و چیزی است که در ادبیات نسبتاً نوین آموزش، آن را یادگیری عملی یا یادگیری به کمک انجام دادن می‌نامند.

این روش گریزناپذیر و به‌شدت موثر، می‌تواند گاهی پرهزینه هم ‌باشد. تنها راه کاستن از هزینه این نوع یادگیری و تجربه‌اندوزی این است که آن را مستند کنید، اگر تلخ بوده است در دام تکرارش نیفتید و آن را به‌جای هزینه به سرمایه‌گذاری تبدیل نمایید. این نوع سرمایه‌گذاری، امروز چیزی از ما می‌گیرد تا فردا چیزی ارزشمندتر و دقیق‌تر به ما برگرداند.

یکی از انواع این نوع تجربه کردن دست اول، درس گرفتن از اشتباهات و شکست‌ها و ناکامی‌هاست که شاید در فرهنگ ما چندان رایج و مرسوم نباشد و از آن استقبال نشود. در فرهنگ رایج و حاکم ما، اشتباه باید پنهان، انکار یا حاشا شود و یا به‌عوامل خارج از ما نسبت داده شود چرا که فرهنگ ما، اشتباه را نمی‌پذیرد و اشتباه‌کنندگان را از اقرار به آن، مستندسازی آن و به‌ویژه انتشار آن باز می‌دارد و می‌ترساند.

نوع دیگری از تجربه‌آموزی که کم‌هزینه‌تر و عاقلانه‌تر هم هست، استفاده از تجربه دیگران (تجربه دست دوم) است، به‌ویژه دیگرانی که سخاوتمندانه این تجربه را در اختیارتان می‌گذارند یا اجازه می‌دهند ما در تجارب‌شان وارد شویم و کنکاش کنیم.

این تجارب را معمولاً کسانی مستند و منتشر می‌نمایند که موفقیت‌هایشان بر اشتباهات و شکست‌هایشان می‌چربد و حتی شاید گاهی از طریق ثبت و نشر این تجارب، نیاز خود به متمایز بودن، اثرگذاری و باقی گذاشتن نام و نشان را ارضاء می‌کنند. کتاب پیش رو تجربیات سودمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کتاب باختن با مهره سفید (Lose with white piece)، به تحلیل و بررسی اوضاع و شرایط اجتماعی و اقتصادی ایران در دوره پهلوی می‌پردازد که با درایت، مهره سفید شطرنج اقتصاد را برگزیدند؛ اما انتخاب و هوشمندی‌شان فقط تا قبل از انقلاب بر ایشان ایده‌آل بود.

کتاب باختن با مهره سفید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اثر پیش رو پیشنهادات و آموزه‌های مفیدی به مدیران استارتاپ، مدیران شرکت‌های کوچک و بزرگ خانوادگی، صنعتگران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد و مهارت‌های لازم برای ایجاد یک کسب‌وکار را به شما می‌گوید.

در بخشی از کتاب باختن با مهره سفید می‌خوانیم:

در دهه سی و چهل شمسی عموماً روش‌های تأمین مالی تجارت در اقتصاد ایران در مقیاس واردات، صادرات توسط بانک برای افراد معتبر ممکن بود و تأمین مالی توسط خانواده به صورت مشارکتی (هرچند در مقیاس محدود، انفرادی به صورت نزول به تأمین مالی اضطراری اقدام می‌کردند)؛ اما تجربه فعالیت بازرگانی به خاندان لاجوردی آموخته بود که از هر سه روش تأمین مالی بایستی هم‌زمان استفاده نمایند:

1- تأمین مالی توسط خانواده (به‌عنوان آورده صاحبان سهام اولیه)
2- تأمین مالی از درون بنگاه‌های تأسیس شده که سهم کمتری از منابع تأمین مالی بیرون از بنگاه را داشت و
3- بهره‌مندی از تأمین مالی توسط دولت.

هرچند سیاست‌های جایگزینی واردات به‌عنوان راهکار توسعه تولید داخل مورد تاکید بود منابع ارزی جهت واردات به سمت تولید همان محصولات در داخل متمرکز شد. لذا تجار و بازرگانانی چون خاندان لاجوردی‌ها، این امکان تغییر حوزه کاری از صادرات و واردات به صنعت را توسط تغییر سیاست‌های پولی مالی دولت خوب فهمیدند و از منابع مالی و حمایت‌های بانک توسعه صنعتی و... برای توسعه تولید محصولات تحت لیسانس اقدام کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چرا شرکت‌ها شکست می‌خورند
پایش چرا شرکت‌های ایرانی شکست می‌خورند
چگونه مهره‌های سفید می‌بازند
بخش اول
چرخه تأسیس و ایجاد کسب‌وکار
چرخه ماندگاری و ثبات کسب‌وکار
خانواده مورد بررسی
چرخه تأسیس و ایجاد کسب‌وکار
استخدام و آموزش
رویکرد لاجوردی‌ها در استخدام منابع انسانی
اهمیت به دوره‌های آموزشی کارکنان
سازماندهی و رهبری
1- انتخاب و ورود به حوزه فعالیت (سرمایه‌گذاری)
شکل حقوقی سرمایه‌داری خانوادگی
2- سازماندهی و استقرار روش‌های نوین مدیریتی
اقدامات رفاهی، بهداشت و درمان کارکنان
تأسیس مرکز مطالعات مدیریت ایران
راهبری معنویی
تشکیل زنجیره تأمین
زنجیره راه‌اندازی شرکت‌ها و صنایع توسط لاجوردی‌ها
مدل تأمین مالی
تأسیس بانک‌ تخصصی توسط لاجوردی‌ها
بازاریابی و فروش
رویکرد جدید در بازاریابی و فروش
رویکرد جدید در تبلیغ
چرخه ماندگاری و ثبات کسب‌وکار
رابطه با رقبا
رابطه با حاکمیت
رابطه با محیط و جامعه
رابطه با تحولات صنعت، اقتصاد و سیاست
بخش دوم
معرفی خانواده لاجوردی
نسل مبدع: محمد لاجوردیان (نیل‌فروشان) (1247-1329 ه. ش) متولد کاشان
نسل مؤسس: سید محمود لاجوردی (1274-1364 ه‌. ش) متولد کاشان
نسل مؤسس: اکبر لاجوردیان (1302 ه. ش)
نسل موسع: احمد لاجوردی (1299-1388 ه. ش)
نسل موسع: قاسم لاجوردی (1300-1390 ه. ش)
نسل موسع: حبیب لاجوردی (1317 ه. ش)
بخش سوم
شرکت‌های تأسیس شده لاجوردی‌ها
فراز و فرود لاجوردی‌ها
شرکت‌های ورشکسته لاجوردی‌ها
چرا کسب‌وکار لاجوردی‌ها شکست خورد
بخش چهارم
چرا شکست
شکست در
می‌آموزیم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باختن با مهره سفید: چرا کسب و کارها شکست می‌خورند؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-964-468-720-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باختن با مهره سفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باختن با مهره سفید

برای دریافت کتاب باختن با مهره سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.