معرفی و دانلود کتاب بازاریابی اجتماعی: اصول و مفاهیم

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی اجتماعی: اصول و مفاهیم

کتاب بازاریابی اجتماعی نوشته‌ی دبرا ز. باسیل، گونزالو دیاز. منزس و میشل د. باسیل، این مفهوم مدرن مارکتینگ را به شکلی خلاصه تعریف کرده و مبانی، کلیات و اصول آن را مرور می‌کند. این کتاب، تاریخچه‌ی بازاریابی اجتماعی و نظریه‌های رایج و مهم پیرامون آن را بازگو می‌کند و می‌کوشد یک استراتژی گام‌به‌گام و کاربردی را برای پیاده‌سازی آن ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب بازاریابی اجتماعی

در بازاریابی سنتی، معمولاً شرکت‌ها صرفاً منافع خود و مصرف‌کننده را در نظر می‌گرفتند و توجهی به منفعت عمومی نداشتند. این رویکرد که به فرد توجه داشت و کوتاه‌مدت بود باعث انتقادهایی شد. منتقدان بر این باور بودند که توجه کردن به منافع بلندمدت اجتماعی و سلامت و رفاه عمومی، هم باعث سودآوری شرکت خواهد شد و هم به ارتقای جامعه منجر می‌شود. این بدان معنا بود که شرکت‌ها باید هم‌زمان خود، مشتری و جامعه را در نظر می‌گرفتند و بر همین مبنا برنامه‌ریزی می‌کردند. این فلسفه‌ی مدرن که به نام بازاریابی اجتماعی معروف شد، بر این نکته اصرار داشت که شرکت‌ها باید از مفاهیم بازاریابی تجاری برای اصلاح رفتارهای اجتماعی استفاده کنند. به تعبیر دیگر، مارکتینگ باید در جامعه تغییرات مثبتی ایجاد کند و باعث بهبود وضع عمومی شود. برای مثال به بهتر شدن شرایط محیط‌زیست و سلامت عمومی بینجامد. یکی از مهم‌ترین آثار برای آشنایی و فراگیری این مدل بازاریابی، کتاب بازاریابی اجتماعی (Social Marketing in Action) نوشته‌ی دبرا ز. باسیل (Debra Z. Basil)، گونزالو دیاز. منزس (Gonzalo Diaz-Meneses) و میشل د. باسیل (Michael D. Basil) است. این کتاب می‌کوشد خیلی خلاصه مبانی و کلیات این حوزه را مرور کند و به تمام جوانب آن بپردازد.

مفهوم بازاریابی اجتماعی اولین بار در دهه‌ی 1970 و با ترکیب کردن علومی همچون جامعه‌شناسی، روانشناسی، انسان‌شناسی و مارکتینگ مطرح شد. در طول این چند دهه به‌مرور شرکت‌ها به اهمیت و کارکردهای آن پی بردند و به‌سوی اجرای کمپین‌های آن حرکت کردند. این مفهوم می‌گوید سازمان باید بتواند ضمن تبلیغات محصول خود، برخی از رفتارهای نادرست مشتریان را هم اصلاح کند (برای مثال ترک سیگار). یعنی باید بتواند او را متقاعد نماید که اصلاح یک رفتار، از تداوم آن هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. این‌چنین شرکت محصولش را به مشتری می‌فروشد و به سود می‌رسد، مشتری در کنار رضایت از محصول، رفتار خود را هم تغییر می‌دهد، و درنهایت جامعه هم به شرایط بهتری دست خواهد یافت. دبرا ز. باسیل، گونزالو دیاز. منزس و میشل د. باسیل در کتاب بازاریابی اجتماعی، پس‌ازاینکه تاریخچه‌ی این مدل را بررسی کردند، تعدادی از نظریات و تئوری‌های مطرح‌شده درباره‌ی آن را هم مرور می‌کنند. نویسندگان در این کتاب تلاش دارند یک استراتژی کاربردی و عملی برای آن معرفی کرده و گام‌به‌گام آن را آموزش دهند.

کتاب بازاریابی اجتماعی را رسول صادقی، نسیبه زنجری و سیده زهرا کلانتری بنادکی برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی بازاریابی اجتماعی

مجموعه‌ی بازاریابی اجتماعی در عمل، متشکل از دو کتاب «بازاریابی اجتماعی: اصول و مفاهیم» و «بازاریابی اجتماعی در عمل: نمونه‌ها و شواهد» است که به تعریف مفهوم بازاریابی اجتماعی پرداخته و نمونه‌های عملیاتی و واقعی آن را معرفی می‌کنند. این کتاب‌ها را دبرا ز. باسیل، گونزالو دیاز. منزس و میشل د. باسیل تألیف کرده‌اند.

کتاب بازاریابی اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان و کارشناسان بازاریابی و علاقه‌مندان به این رشته توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب بازاریابی اجتماعی بیشتر آشنا شویم

دبرا ز. باسیل، مؤلف و استاد دانشگاه است. او در دانشگاه کلرادو در رشته‌ی بازاریابی تحصیل کرده و بیشتر از 20 سال است که در دانشگاه لثبریج کانادا همین رشته را تدریس می‌کند. او در زمینه‌های بازاریابی اجتماعی و داوطلبی تحقیق می‌کند.

میشل د. باسیل، روانشناس و نویسنده‌ی آمریکایی است. او کارشناسی ارشد روانشناسی و دکترای ارتباطات دارد و کارش روی تبلیغات متمرکز است. باسیل استاد رشته‌ی بازاریابی دانشگاه لثبریج است.

گونزالو دیاز. منزس دارای مدرک دکترای اقتصاد در ‌زمینه‌ی تحقیقات بازار است. همچنین در حوزه‌ی آمار، جامعه‌شناسی،‌ سیاست، تاریخ و جغرافیا نیز تحصیل کرده است. این نویسنده تاکنون بیشتر از 30 مقاله را در زمینه‌های بازاریابی اجتماعی،‌ مسائل زیست‌محیطی و گردشگری منتشر کرده است. منزس همچنین به‌عنوان دبیر اجرایی انجمن بین‌المللی بازاریابی عمومی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب بازاریابی اجتماعی: اصول و مفاهیم می‌خوانیم

برای بازاریابی اجتماعی مؤثر باید کل سیستمی را که مسئله در آن قرار دارد در نظر گرفت. ما باید تمام عوامل و نیروهایی را که روی افراد اثر می‌گذارند، مکانیسم اثرگذاری و نحوه عملکرد آن‌ها در جامعه را بشناسیم. دیدگاه سیستمی باید نیروها و عواملی را که امکان رشد مسائل را فراهم کرده‌اند، شرایطی که منجر به ظهور و یا شدت گرفتن مسأله می‌شوند و انگیزه کلی جامعه برای رسیدگی به این مسأله را در نظر بگیرد. با توجه به کل سیستم بازاریابی اجتماعی در سطح کلان نه تنها از ابزارهای سنتی بازاریابی اجتماعی استفاده می‌کند، بلکه می‌تواند آموزش و قانون و نیز سایر ابزارهای در دسترس را نیز برای پرداختن به مسئله درگیر کند. غالباً مؤثرترین راه حل برای یک مسئله بزرگ، ایجاد زیرساخت‌های جدیدی است که به افراد امکان می‌دهد راحت‌تر رفتار خود را تغییر دهند. بازاریابی اجتماعی در سطح کلان می‌تواند این کار را انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تصور کلی از بازاریابی اجتماعی
فصل 2: بنیان‌های بازاریابی اجتماعی
فصل 3: پژوهش و ارزیابی در بازاریابی اجتماعی
فصل 4: نظریه در بازاریابی اجتماعی
فصل 5: تاریخچه مختصر بازاریابی اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی اجتماعی: اصول و مفاهیم
نویسنده، ،
مترجمرسول صادقی، نسیبه زنجری، سیده زهرا کلانتری بنادکی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-218-435-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی اجتماعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی اجتماعی

برای دریافت کتاب بازاریابی اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.