معرفی و دانلود کتاب بازماندگان نیمه جان

عکس جلد کتاب بازماندگان نیمه جان
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازماندگان نیمه جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازماندگان نیمه جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازماندگان نیمه جان

کتاب بازماندگان نیمه جان، شرح گوشه‌ای از واقعیات و برگرفته از خاطرات بسیار تلخ و شیرین دوران اسارت به روایت محمدرضا یزدیان است. حکایت مردانی است که در بازداشتگاه‌های دشمن بعثی، مردانه ایستادگی و مقاومت کرده و هرگز از اعتقادات و منش اسلامی خود دست بر نداشتند.

این کتاب بیانگر رویدادهای تلخ و دردناک سال‌های سخت اسارت رزمندگان اسلام در اردوگاه ها و کمپ های عراق و بازگو کننده بسیاری از ناگفته‌ها و زوایای پنهان آن دوران است. این نوشته حاوی اتفاقاتی است که بر اساس مشاهدات و خاطرات مستند نویسنده به رشته تحریر در آمده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

روزی سر و کله یکی از درجه دارهای عراقی که اسمش عدنان بود و فارسی را هم خیلی خوب بلد بود، پیدا شد. او از این که غذاها بد پخته شده بود، بسیار عصبانی شد و گفت: «اگه فردا هم غذاها خراب بشه، همه تون رو کتک مفصلی می زنم ...» از بد روزگار فردا هم متاسفانه برنج ها خمیر شده بود. باید چاره‌ای می اندیشیدیم. فوراً یک دیگ خالی آوردم، نصف برنجهای خمیر شده را داخل آن ریختم و یکی از دیگهای برنج را که خوب پخته شده بود، روی آن دو دیگ نصفه خمیر شده ریختم. به این ترتیب می‌خواستم سر عدنان را کلاه بگذارم. نزدیکی های ظهر عدنان به آشپز خانه آمد و گفت: «هان! چه خبر؟» و بعد در دیگها را باز کرد و با بیل، محتویات آن ها را زیر و رو نمود. ناگهان برنجهای خمیر شده رو آمد. عدنان که حسابی عصبانی شده بود، گفت: «پدر سوخته‌ها! سر من کلاه می‌ذارین؟ پدرتون رو درمی آرم.» و با همان بیل دستش به جانمان افتاد. خلاصه آن روز کتک مفصلی خوردیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
هنگام وداع
سرنیزه هاتونو در بیارین
آفتاب و تشنگی
اونا رو گمراه کنین!
انتَ خوش ولَد
بصره یا شام
استخبارات و زندان الرشید بغداد
این قسمت را نخوانید
من نوشته ام
تونل مرگ
سازماندهی
جاسوس ها
اَ طَبّاخ
آشپز در دیگ آب جوش
هوا خوری!
جربی ها
جمیل انبردستی
محمد ویتامین
تلویزیون جعبه ایه که ...
چند روز دیگر تهران
خبر بسیار ...
جمعه سیاه
مرد است خمینی
علی کُرده
عدو شود سبب خیر
غرور بعثی ها را ...
بارقۀ آزادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازماندگان نیمه جان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ستاره‌ها
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-964-8990-01-8
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازماندگان نیمه جان

عباس پاشنه ساز
۱۳۹۶/۶/۴
سلام نوشته‌های کتاب کامل نبود مخصوصا از زمان اسارت در بعقوبه نویسنده بیشتر از خودش تعریف کرده پیش از انتقال این عزیزان به اردوگاه بعقوبه باتوجه به وجود روحانیون و نظامیان کادر ارتش و پاسداران که از فرماندهان بودن اردوگاه داری مدیریت منسجم و قوی بود و خیلی از گفته‌های نویسنده در مورد اوردگاه 18 صحیح نبود
مصطفی محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
این کتاب با صد و هفتاد وششمین غواص در اصل یکیه ولی تغییراتی داره آدم نمیدونه کدوم‌ درسته کدوم غلط. شاید هم‌ هر دو زاییده تخیلات نویسنده باشه. اینجا ازش میپرسن از کدوم گردانی میگه رعد، اون کتاب میپرسن میگه ثارالله.
محمد شمس
۱۳۹۹/۸/۶
خیلی از کتابهای آزادگان روخوندم نسبت به بقیهء کتابهایی که خوندم متوسط بودکتاب زندان الرشیدوپنهان زیرباران روهم بخونیدبسیارزیباترازاین کتاب است درضمن این کتاب با نام صدوهفتادوششمین غواص هم چاپ شده که این کار خیلی بی معنی است
Pa
۱۴۰۲/۹/۸
در این کتاب آقای یزدیان گفته زمانی که برای آسایشگاه تلویزیون آوردند من مسئول آسایشگاه بودم ولی در کتاب صد و هفتاد و ششمین غواص گفته یکی از اسرای دیگه مسئول آسایشگاه بود؟ بند هر دو کتاب را به دقت مطالعه کرده‌ام؟؟؟
محمدطاهری
۱۴۰۱/۵/۲۰
بنظرم خیالات و اوهام نویسنده بود، چطور ممکنه محمد افسر عراقی رو کتک بزنه و همون باعث زنده به گور نشدنش بشه. متاسفم واقعا
hadi ghasemi
۱۴۰۰/۳/۱۷
تنها بازمانده‌ای که باید راوی زنده به گور شدن غواصان والفجر ۴ می‌بود
محمد حسین اکبری
۱۳۹۹/۹/۱۵
سلام خیلی خوب. دست ناشر ونویسنده برادر محترم آزاده وشما عزیزان درد نکند
سمانه ثنایی فر
۱۳۹۶/۷/۸
کتابی بسیار عالی که ضجر و مشقت اسرای عزیز کشورمون رو بخوبی بیان کرده
Mh.s
۱۴۰۱/۴/۳۱
عالی بود و نکاتدمفیدی داشت
علی احمدی
۱۴۰۱/۱/۷
عالیه، ما شرمنده شهداء هستیم
سمانه ثنایی فر
۱۳۹۶/۷/۸
عالی عالی عالی
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب بازماندگان نیمه جان

برای دریافت کتاب بازماندگان نیمه جان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.