معرفی و دانلود کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

عکس جلد کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

پیش به سوی فتح بامدادها!... کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها اثری خواندنی در حوزه‌ی موفقیت و خودسازی است. رابین شارما در این کتاب، ضمن نقل داستانی آموزنده، اصول موفقیت فردی را به دقت توضیح داده و در این بین، دستورالعمل جامع خود برای ساختن زندگی‌ای درخشان را ارائه نموده است؛ دستورالعملی که نخستین فرمانِ آن از این قرار است: تحت هر شرایطی، سحرخیز باش!...

درباره کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها (The 5 AM Club) از رابین شارما (Robin Sharma)، یکی از آموزنده‌ترین و در عین حال، سرگرم‌کننده‌ترین آثار حوزه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی است. در این کتاب مخاطب داستانی خواهید بود که هدف از روایتِ آن، ارائه‌ی آموزه‌هایی ساده اما مهم و حیاتی بوده که هیچ فردی در مسیر نیل به کامیابی در حیطه‌های کاری و شخصی زندگی خود، از توجه بدان‌ها بی‌نیاز نیست. این داستان حول محور سه شخصیت عجیب و غریب می‌گردد: پیرمردی ثروتمند و متمول که زاهدانه در خیابان‌ها گذرانِ زندگی می‌کند! مردی هنرمند که ابداً از جریان زندگی خود رضایت ندارد؛ و بالاخره، زنی کارآفرین که مسیر شغلی خویش را سرشار از ناهمواری‌های دشوار می‌یابد. اغلب صفحات کتاب به شرح گفت‌وگوی این سه کاراکتر دوست‌داشتنی با یکدیگر اختصاص یافته است؛ گفت‌وگوهایی خواندنی که در بطن خود، حاویِ آموزه‌های کلیدیِ رابین شارما در باب راه‌های دستیابی به موفقیت فردی‌اند.

اغلب مخاطبینی که هنوز کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را مطالعه نکرده‌اند، احتمالاً با توجه به عنوان این اثر، خیال می‌کنند که در این کتاب فقط از مزایای سحرخیزی سخن گفته شده است. اما در واقع، چنین تصوری چندان دقیق نیست؛ چرا که بخش اعظمی از مطالب خواندنی این اثر را نادیده می‌انگارد. البته که در این کتاب به وفور در باب اهمیت سحرخیزی در کیفیت زندگی فرد بحث شده است؛ اما علاوه بر این موضوع، به طیف وسیعی از مباحث دیگر نیز پرداخته شده است؛ مباحثی که جملگی، ارتباطی مستقیم با سعادت و کامروایی آدمی دارند.

با مطالعه‌ی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها خواهید آموخت که چهار ساحت گوناگون، یا به تعبیر نویسنده‌ی اثر، «چهار امپراتوری درون»، زندگی آدمی را سامان می‌دهند: ذهن، قلب، سلامتی و روح. شارما به شما می‌گوید که برای اداره‌ی هر یک از این چهار امپراتوری درونی، باید تدابیری خاص و منحصربه‌فرد اتخاد کنید و به عبارتی، به طور توأمان و به میزانی یکسان، به نیازهای برآمده از هر یک از این قلمروها توجه کنید. به عقیده‌ی رابین شارما، آنچه افراد موفق را از اشخاص بازنده متمایز می‌کند، توجه به همین مطلبِ بیان‌شده است.

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها، در یک کلام، اثری آموزنده است که مطالعه‌ی آن، چنان‌که به درستی و با دقت صورت گیرد، منجر به شکوفاییِ خارق‌العاده‌ی خلاقیت و بهره‌وری در فرد می‌گردد. البته باید توجه داشت که صرف خواندن این کتاب در زندگی شما معجزه به پا نمی‌کند؛ بلکه در نهایت، این عملکرد شما در عمل به توصیه‌های شارما در اثر پیش روست که منجر به ایجاد تفاوت‌ در روند زندگی‌تان می‌گردد.

از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها چندین و چند ترجمه‌ی فارسی در بازار موجود است. ترجمه‌ای که هم‌اینک پیش روی شماست، محصول همکاری مرجان شمیل شوشتری با انتشارات یوشیتا بوده است.

در نکوداشت کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

- رابین شارما، متخصص پرآوازه‌ی حیطه‌ی موفقیت، در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها مطالبی را با شما در میان گذاشته که به یاری آن‌ها می‌توانید بهره‌وری خود در زندگی را به میزان قابل ملاحظه‌ای، افزایش دهید. (آمازون)

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال راهنمایی عالی و کاربردی در مسیر نیل به موفقیت و کامیابی هستید، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها ، اثر رابین شارما، را از دست ندهید.

با رابین شارما بیشتر آشنا شویم

رابین شارما (متولد سال 1965) نویسنده‌ی هندی‌الاصلِ آثار حوزه‌ی روانشناسی و مثبت‌اندیشی است. شارما در کانادا متولد شده و در رشته‌ی حقوق تحصیل نموده است. وی از بیست و پنج سالگی به طور جدی مشغول نوشتن شد و پس از به انتشار رساندن کتابی با عنوان «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، به عنوان چهره‌ای مطرح در ادبیات موفقیت، زبانزد خاص و عام گشت.

رابین شارما در کنار کار نویسندگی، در کسوت مشاور و سخنران نیز فعالیت‌هایی درخور و قابل توجه داشته و در همین راستا، با شرکت‌های بزرگی چون نایکی، مایکروسافت، آی‌. بی‌. ام و فدرال اکسپرس، همکاری نموده است.

از میان مشهورترین کتاب‌های رابین شارما، می‌توان به عناوینی چون «باشگاه پنج صبحی‌ها» و «مانیفست قهرمان هر روزه» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

- مثل یک قهرمان زندگی کن. این همان چیزی است که افراد موفق به ما یاد می‌دهند. شخصیت اصلی داستان زندگی خودتان باشید، وگرنه زندگی چه ارزشی دارد؟

- واقعاً چرا من بعضی‌وقت‌ها، قبل از خوردن صبحانه، به بیش از شش موضوع غیرممکن فکر می‌کردم.

- طوری زندگی نکنید که انگار قرار است ده‌هزار سال عمر کنید. سرنوشت شما به شخص خودتان مربوط است. تا وقتی هنوز زندگی می‌کنید، تا وقتی که هنوز روی زمین خدا نفس می‌کشید، تلاش کنید تا به انسانی از همه لحاظ عالی تبدیل شوید.

- عمر شما محدود است. پس، عمرتان را با تلاش برای زندگی‌کردن به‌جای شخص دیگری هدر ندهید. گرفتار تلۀ زندگی‌کردن با تفکر و نظرات دیگران نشوید. اجازه ندهید که سر و صدای نظرات دیگران، صدای درونی‌تان را خفه کند. و از همه مهم‌تر، شهامت پیروی از قلب و شهود خودتان را داشته باشید. قلب و شهود شما از پیشتر می‌داند که شما واقعاً دلتان می‌خواهد به چه جور آدمی تبدیل شوید.

- یک کودک، در باورکردن چیزهای غیرقابل‌باور هیچ مشکلی ندارد، درست مثل نابغه‌ها و دیوانه‌ها. فقط این من و شما هستیم که با مغزهای بزرگ و قلب‌های کوچک خود، بیش از حد فکر می‌کنیم و دچار شک و تردید می‌شویم.

در بخشی از کتاب باشگاه پنج‌صبحی‌ها می‌خوانیم

خانم‌کارآفرین‌ از دوران کودکی‌اش قایقرانی را یاد گرفته ‌بود. عاشق این بود که ‌آب شور دریا روی صورت‌ جوانش بخورد و ‌حس آزاد بودن در دریای بی‌کران، روحش را جلا می‌داد. در ذهنش از خودش پرسید که چرا قایقرانی را رها کرده است و ‌خیلی از کارهای دیگری که برایش ‌لذت‌بخش بوده را کنار گذاشته است. او به‌خاطر بودن در این‌ لحظۀ خاص، عمیقاً شکرگزار بود، چون در قایقی کوچک در حال عبور از اقیانوس بی‌کران هند بود، در این لحظه، ذهنش کاملاً رها و دلش شدیداً سرزنده بود.

کارآفرین با خودش فکر کرد: «فرهنگ جامعۀ ما، موفقیت رو با توجه به مقدار پولی که داریم، چیزهایی که به دست آوردیم و میزان نفوذی که در بین مردم داریم، ارزیابی می‌کنه. درحالی‌که سخنران و آقای رایلی هر دو بر این باورند که این پیروزی‌ها مهمه، ولی من رو تشویق کردند که باتوجه به یک سری دیگه از معیارها، کیفیت زندگیم رو ارزیابی کنم: مثلاً با برقراری ارتباط با قدرت ذاتی خودم و صمیمیت با اصالتم و با نشاط و سرزندگی جسمم و همین‌طور با میزان شادی‌ عمیقم. به نظر، این روش بهتری برای ارزیابی موفقیت باشه. اینکه در دنیا، به خواسته‌هام برسم و همیشه از درونم در آرامش باشم.»

لحظات خوب کارآفرین در سمینار سخنران و گذراندن روزهایی شگفت‌انگیز در این جزیرۀ بکر در کنار مردمی خونگرم که هنوز با لبخند به یکدیگر «صبح بخیر» می‌گویند، به غریبه‌ها لبخند می‌زنند و در رفتارشان با غریبه‌ها از خود صمیمیت محض نشان می‌دهند، باعث شده بود به‌مرور، تغییرات کوچک و بزرگی در درک او از ماهیت ذات واقعیِ یک زندگی کارآمد، مرفه و رضایت‌بخش ایجاد بشود.

فهرست مطالب کتاب

باشگاه پنج‌صبحی‌ها
پیامی از طرف نویسنده و تقدیرنامه
مقدمۀ مترجم
نقل‌قول
فصل 1: تصمیم خطرناک
فصل 2: فلسفه‌ای روزانه برای اسطوره شدن
فصل 3: برخورد غیرمنتظره با یک غریبۀ تعجب‌برانگیز
فصل 4: رها کردن همۀ چیزهای متوسط و معمولی
فصل 5: یک ماجراجویی عجیب در به‌دست گرفتن کنترل صبح
فصل 6: پروازی برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری، مهارت و شکست‌ناپذیری
فصل 7: آماده‌شدن برای یک تحول، در بهشت آغاز می‌شود.
فصل 8: روش 5‌صبحی‌ها: روال صبحگاهی سازندگان دنیا
فصل 9: چهارچوبی برای بیان عظمت
فصل 10: چهار کانون تمرکز افراد تاریخ‌ساز
فصل 11: کنترل فراز و نشیب‌های زندگی
فصل 12: اعضای باشگاه 5‌صبحی‌ها، روش نهادینه‌کردن عادت‌ها را کشف می‌کنند
فصل 13: اعضای باشگاه 5‌صبحی‌ها، فرمول 20/20/20 را یاد می‌گیرند
فصل 14: اعضای باشگاه 5‌صبحی‌ها، متوجه ضرورت خواب کافی هستند
فصل 15: اعضای باشگاه 5‌صبحی‌ها، ده ترفند برای نبوغی مادام‌العمر آموزش می‌بینند
فصل 16: اعضای باشگاه 5‌صبحی‌ها، مشتاقانه، چرخۀ دوگانۀ عملکرد نخبگان را یاد می‌گیرند
فصل 17: اعضای باشگاه ‌5‌صبحی‌ها، قهرمانان زندگی خودشان می‌شوند.
سخن آخر: پنج سال بعد
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه پنج صبحی‌ها
نویسنده
مترجممرجان شمیل شوشتری
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7369-74-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

سینا محمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
داستان زندگی یک مولتی میلیارده با سبک زندگی خودش و قوانین خودش که به نظر من کتاب خیلی خوبیه پیشنهاد میکنم حتما بخونید
مهدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب خوبیه برای انگیزه داشتن هدف
امیرحسین جمشیدی
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتابی عالی برای تغییر، نکات خوبی داره.
دانیال اسدالهی
۱۴۰۱/۹/۱۵
ضعیف و بی محتوا بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

برای دریافت کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.