معرفی و دانلود کتاب باغ پیامبر

عکس جلد کتاب باغ پیامبر
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باغ پیامبر

کتاب باغ پیامبر دنباله‌ی کتاب مشهور پیامبر، اثر پرفروش و شناخته‌شده‌ی جبران خلیل جبران، است. در باغ پیامبر شاهد بازگشت شخصیت المصطفی به میان پیروانش خواهیم بود و مواضع او در باب معنای زندگی، ماهیت آزادی بشری، چگونگی رابطه‌ی انسان با خالق و طبیعت و... را فرا خواهیم گرفت. اثر حاضر به همت انتشارات افق روانه‌ی بازار کتاب گشته است.

درباره کتاب باغ پیامبر

جبران خلیل جبران یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان آسیایی در میان مخاطبین غربی است؛ داستان‌نویسی حاذق و حکایت‌پردازی چیره‌دست که در بهترین آثار خود، خاصه در کتاب باغ پیامبر (The Garden of the Prophet)، از آموزه‌های حکمتِ کهنِ مشرق‌زمین در راستای التیام بخشیدن به آلامِ انسانِ مدرن بهره گرفته است. آثار جبران خلیل جبران با آثار دیگر نویسندگان مدرن تفاوتی مهم و آشکار دارند. جبران در کتاب‌های خویش، برخلاف اغلب نویسندگان معاصر، چندان در قیدوبندِ فرم و ساختار نبوده، و به جای آن، خود را دلشمغول مسئله‌ای والاتر نشان داده است. این مسئله‌ی والاتر، نزد جبران خلیل جبران، در یک کلام، حقیقت است.

پرسش از چیستی حقیقت بیش‌وکم در تمام آثار جبران خلیل جبران تکرار می‌شود. این پرسش البته در هر یک از آثار نویسنده، به نحوی متفاوت به بحث گذاشته می‌شود، و در نتیجه، پاسخی متفاوت نیز دریافت می‌دارد. با این حال، از دل تمام این تفاوت‌ها می‌توان جهان‌بینیِ واحدی را استخراج نمود. جهان‌بینی‌ای که نویسنده بهترین بیانِ آن را در دو کتابِ پیامبر و باغ پیامبر ارائه داده است.

قهرمان کتاب پیامبر شخصیتی به نام المصطفی است که از بسیاری جهات، یادآور محمد (ص)، پیامبر والامرتبه‌ی مسلمانان، است. عمده‌ی حجم کتاب پیامبر به سخنان شاعرانه و حکمت‌آمیز المصطفی اختصاص یافته است؛ سخنانی که عمدتاً حول محور مسائلی چون معنای زندگی، ماهیت مرگ، کیفیتِ عوالم روحانی و... می‌گردند.

در کتاب باغ پیامبر، که به نوعی، دنباله‌ی کتاب پیامبر به شمار می‌رود، بار دیگر با شخصیت المصطفی مواجه می‌شویم. این بار او را در حالی می‌بینیم که پس از غیبتی طولانی، مجدداً به میان یاران خود بازگشته است و باز سرِ آن دارد که با بیان آموزه‌های خویش، ایشان را از حیث فکری و اخلاقی تعالی بخشد. این مرتبه امّا تغییری در شیوه‌ی المصطفی پدید آمده است. او دیگر چندان سرراست سخن نمی‌گوید؛ بلکه حکمتِ خویش را در قالب تمثیل‌هایی کمابیش دشوار در اختیار مخاطب می‌گذارد. با این همه، هسته‌ی آموزه‌های او همان است که پیش از غیبت بود: عشق به حقیقت، دوست‌داریِ معرفت و پرستش زیبایی و محبت.

کتاب باغ پیامبر در سال 1933 به انتشار رسید. از این کتاب ترجمه‌های فراوانی در زبان فارسی موجود است. ترجمه‌ای که هم‌اینک در دستان شماست، به قلم کبری روشنفکر عرضه شده و از سوی نشر افق در اختیار علاقه‌مندان آثار جبران خلیل جبران قرار گرفته است.

حال که بحث از جبران خلیل جبران است، اشاره به نکته‌ای ویژه در باب متون او در پایان این نوشتار، خالی از فایده نیست. آن نکته‌ی ویژه و منحصربه‌فرد این است که طبقه‌بندیِ آثار جبران خلیل جبران ذیل یک نوع ادبی خاص، امری دشوار و چه بسا ناممکن است. چه، در این آثار هم نشانه‌هایی از شیوه‌های داستان‌نویسیِ غربی را می‌یابیم، هم شمّه‌هایی از تمثیل‌های کتبِ کهن شرقی را. علاوه بر این، از حیث مضمونی نیز در آثار او با غنا و گستردگی‌ای شگرف مواجه می‌شویم. در کتاب‌های جبران خلیل جبران، خصوصاً در دو کتاب پیامبر و باغ پیامبر او، هم به بحث‌های فلسفی برمی‌خوریم، هم با آموزه‌های اخلاقی رودررو می‌گردیم، و هم مخاطبِ تأملات الهیاتی قرار می‌گیریم. به همین جهت، می‌توان مطالعه‌ی این کتاب‌ها را به سفری در سرزمین بی‌کران معرفت بشری تشبیه نمود؛ سفری که راهنمای آن، خودْ یکی از بزرگ‌ترین حکمایی‌ست که جهان فرهنگ تاکنون به چشم دیده است.

در نکوداشت کتاب باغ پیامبر

- کتاب باغ پیامبر طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد؛ موضوعاتی که حول محور پرسش در باب کیفیتِ بهترین و شادترین نوع زندگی می‌گردند. (آمازون)

کتاب باغ پیامبر مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران روایات عرفانی، طرفداران داستان‌های تمثیلی و علاقه‌مندان به متون حکمت‌آمیز، سه گروه از مخاطبینی‌اند که در مقایسه با سایرین، لذت بیشتری از مطالعه‌ی آثار جبران خلیل جبران، خصوصاً کتاب باغ پیامبر، خواهند برد.

با جبران خلیل جبران بیشتر آشنا شویم

جبران خلیل جبران (Kahlil Gibran) نویسنده‌ی لبنانی - آمریکایی بود که با نگارش کتاب پرفروش و مشهورِ پیامبر (The Prophet) به شهرتی خیره‌کننده رسید. او به سال 1883، در خانواده‌ای مسیحی، در ناحیه‌ی البشری، دیده به جهان گشود. دست سرنوشت در سال‌های آتی، پای جبران خلیل جبران را به عنوان مهاجر به کشور آمریکا باز کرد. جبران به واسطه‌ی زندگی در آمریکا با ادبیات، فلسفه و اساطیر مغرب‌زمین پیوند و رابطه‌ای عمیق برقرار کرد؛ این پیوند در اتصال با روح شرقی او، به یک بینش استوار و زیبا بدل شد که به مرور، تمام آثار ادبی جبران خلیل جبران را شکل بخشید.

جبران خلیل جبران به سال 1931، در سن 48 سالگی، بر اثر بیماری کبد از دنیا رفت.

از میان کتاب‌های مشهور این نویسنده‌ی پرطرفدار و پرمخاطب، می‌توان به عناوینی چون «صدای بال برفی فرشتگان»، «سرگردان»، «آیا آدم ندید؟»، «عیسی، پسر انسان»، «پیامبر و دیوانه» و «تندیس پیامبر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب باغ پیامبر می‌خوانیم

مصطفى بى‌سخن به تپه‌ها، دشت‌ها و فضاى باز‌ ر‌و به ر‌و نگر‌یست و در‌ سکوتش پیکار‌ى سخت نهفته بود. سپس، ر‌و به آنان کر‌د و گفت: «اى یار‌ان و اى همر‌اهان، در‌یغ از‌ امتى که مالامال از‌ اعتقادات و خالى از‌ ایمان است! در‌یغ از‌ ملتى که لباسى مى‌پوشد که بافت دست او نیست، نانى مى‌خور‌د که محصول او نیست و باده‌اى مى‌نوشد که از تاک‌هاى او جار‌ى نیست! فغان بر‌ امتى که ستمکار‌ ر‌ا چون قهر‌مان مى‌ستاید و جنگ‌افر‌وز‌ را با شگفتى، بخشایشگر‌ى سخاوتمند مى‌شمار‌د! در‌یغ از‌ امتى که هوس ر‌ا در‌ خواب ر‌د مى‌کند اما در‌ بیدار‌ى تسلیم آن مى‌شود! داغ و در‌د بر‌ امتى که تنها هنگامى فر‌یاد مى‌کشد که جناز‌ه‌اش در‌ تابوت قر‌ار‌ گیر‌د، تنها بر‌ ویر‌انه‌هایش افتخار‌ مى‌کند و تنها هنگامى به خر‌وش مى‌آید که شمشیر‌ گر‌دنش ر‌ا بفشار‌د! حسر‌ت بر‌ امتى که ر‌هبر‌ش ر‌وباهى مکار‌، حکیمش شعبده‌باز‌ و هنر‌ش جمع‌آور‌ى و تقلید باشد! در‌یغ از‌ امتى که با طبل و شیپور‌ از‌ حاکم جدیدش استقبال و با مار‌ش عز‌ا بدر‌قه‌اش کند و به همان شیوه به پیشواز‌ جانشینش ر‌ود! فغان و در‌د از‌ امتى که ز‌مانه، حکیمانش ر‌ا از‌ سخن گفتن باز‌ داشته است و دلیر‌مر‌دانش هنوز‌ در‌ گاهوار‌ه‌اند! و سر‌انجام در‌یغ و در‌د بر‌ امتى که دسته‌دسته شده‌اند و هر‌ گر‌وهى مى‌پندار‌د که خود به تنهایى ملتى است! «‌کسى از‌ ایشان گفت: «وقت آن است که از‌ آن‌چه در‌ دل دار‌ى و بر‌ ز‌بان نمى‌ر‌انى با ما سخن بگویى.»

مصطفى به گوینده‌ى این سخن نگر‌یست و با آوایى چون تر‌نم ستار‌گان گفت: «در‌ ر‌ؤیاى بیدار‌ى‌ات، آن‌گاه که به خاموشى و ژر‌فاى در‌ونت گوش فر‌ا مى‌دهى، افکار‌ت هم‌چون دانه‌هاى بر‌ف بر‌ سر‌ت مى‌بار‌د و بر‌ خلجانات در‌ونى‌ات تن‌پوشى سپید از‌ آر‌امش مى‌بخشد. آیا ر‌ؤیاها چیز‌ى جز‌ توده‌هایى از‌ ابر‌ند که بر‌ بلنداى آن در‌خت تنومندى که ر‌یشه در‌ قلب‌هاى‌مان دار‌د، به میوه و گل مى‌نشیند؟ و آیا اندیشه‌هاى‌تان جز‌ گلبر‌گ‌هایى است که نسیم قلب‌هاى‌تان بر‌ تپه‌ها و دشت‌ها مى‌پر‌اکند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باغ پیامبر
نویسنده
مترجمکبری روشنفکر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-353-323-3
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باغ پیامبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باغ پیامبر

برای دریافت کتاب باغ پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.