معرفی و دانلود کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: دستگاه اسکلتی و عضلانی

عکس جلد کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: دستگاه اسکلتی و عضلانی
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: دستگاه اسکلتی و عضلانی

کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ نوشته‌ی گرگوری جی استوارت، به شرح دستگاه اسکلتی و عضلانی بدن انسان می‌پردازد و آناتومی و فیزیولوژی پایه‌ای سیستم‌های عضلانی و اسکلتی را با رویکردی کاربردی بررسی می‌کند. گفتنی‌ست این اثر از مجموعه‌ی کتاب‌های بدن انسان به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

تا به حال به دنیای فوق‌العاده‌ پیچیده‌ و شگفت‌انگیز بدن خود فکر کرده‌اید؟ بدن سالم را می‌توان با سیستمی با طراحی عالی یا یک ارکستر سمفونی بزرگ مقایسه کرد که هر کدام از اجزای آن به‌درستی وظایف خود را انجام می‌دهند.

سیستم‌های اسکلتی و عضلانی بدنمان، نه‌تنها ما را قادر به حرکت و ایستادن می‌کند، بلکه در بسیاری از فعالیت‌های ناخودآگاه مانند تنفس و ضربان قلب نیز نقش دارند. گرگوری جی استوارت (Gregory J. Stewart) در کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ (The Skeletal and Muscular Systems) به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه دستگاه اسکلتی و عضلانی بدنمان با هم تعامل دارند.

همان‌طور که در این اثر پیش خواهیم رفت، به اهمیت سیستم اسکلتی و عضلانی خود پی برده و خواهیم دانست چگونه این سیستم‌ها باعث توانایی ما برای عملکردهای روزانه می‌شوند. همچنین درباره‌ی اجزای سیستم اسکلتی عضلانی خواهیم آموخت و خصوصیات مشترک، منفرد و نقش این اجزا را درک خواهیم کرد. کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ توسط انتشارت تیمورزاده ترجمه و تألیف شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های بدن انسان

مجموعه کتاب‌های بدن انسان مفاهیم پایه‌ای ساختمان و عملکرد سیستم‌های مختلف بدن را با نگارشی روان، ساده و قابل‌فهم در اختیار خواننده قرار می‌دهند.
این کتاب‌ها مقدمه‌ی مناسبی برای آشنایی با اصول و چگونگی رویدادهای بدن انسان محسوب می‌شوند، به‌گونه‌ای که خواننده را به‌سادگی برای مطالعات عمیق‌تر فرایندهای بدن آماده می‌کنند.

کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به موضوعات علمی از خواندن کتاب حاضر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: دستگاه اسکلتی و عضلانی می‌خوانیم

سیستم اسکلت محوری می‌تواند به 3 بخش اصلی تقسیم شود. جمجمه از استخوان‌هایی تشکیل یافته است که مغز را محافظت کرده و از دندان‌ها حمایت می‌کنند. عملکردهای اولیه جمجمه عبارتند از: خوردن، صحبت کردن و محافظت مغز.

ستون فقرات از 33 استخوان تشکیل یافته است که 9 مهره انتهایی آن به صورت 2 ساختمان به هم چسبیده‌اند: ساکروم و کوکسیکس (دنبالچه). فقرات دیگر به 3 گروه از استخوان‌های نچسبیده تقسیم‌بندی می‌شوند. با شروع از جمجمه، اولین 7 مهره انحنای گردنی را شکل می‌دهند. 12 دنده بعدی انحنای توراسیک (قفسه سینه) را به‌ وجود می‌آورد و 5 استخوان انتهایی انحنای کمری را تشکیل می‌دهد که در بالای ساکروم قرار گرفته است. عملکرد اولیه ستون نخاعی حفاظت از طناب نخاعی می‌باشد در حالی که به میزان قابل ملاحظه‌ای به چرخاندن بدن انسان اجازه می‌دهد.

گروه آخر استخوا‌ن‌ها در اسکلت محوری، قسمت استخوانی توراکس (قفسه سینه) را شکل می‌دهد که قفسی از استخوان می‌باشد که قفسه سینه را احاطه کرده است. این ساختمان از 12 زوج از دنده‌ها تشکیل یافته که هر زوج از آن در هر مهره جداگانه قفسه سینه به فقرات نخاعی متصل شده است. 7 زوج بالایی دنده‌ها، دنده‌های حقیقی بوده که در قسمت قدامی بدن توسط غضروف دنده‌ای به طور مستقیم به استخوان جناغ (استرنوم) ملحق می‌شوند. سه زوج بعدی دنده‌ها یا دنده‌های کاذب فقط به غضروف دنده‌ای مربوط به دنده بالایی متصل هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
1. دستگاه‌های اسکلتی و عضلانی
2. استخوان‌ها و دیگر اجزاء اسکلتی
3. اسکلت محوری
4. اسکلت جانبی
5. مفاصل و بافت‌های نرم سیستم اسکلتی
6. رشد و ترمیم استخوان
7. عضلات، سلول‌های عضلانی و بافت‌های عضلانی
8. عضلات اسکلتی
ضمیمه: نمودار تبدیلی
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: دستگاه اسکلتی و عضلانی
نویسنده
مترجمعلی ابطحی راد
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-238-226-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

برای دریافت کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.