معرفی و دانلود کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)

عکس جلد کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)
قیمت:
5500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)

کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)، نگاهی است گذرا به زندگی کسانی که پروانه‌وار بر گرد خورشید وجود امام عشق، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گشتند تا کشته و آواره شدند.

«کربلا» حکایت دلدادگی عاشقانی است که سر و جان‌شان را در آستان معشوق خود فدا کردند و راه و رسم وفاداری را جاودان ساختند. آنان بزرگ‌ مردانی بودند که در معرفت امام زمان خود به اوج رسیده و به روشنی دریافته بودند که امام، محور مدار هستی و مرکز منظومۀ عشق است؛ هر کس با او همراه شود، نجات می‌یابد و هر کس از او پیشی گیرد یا از او پس افتد، سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.

در بخشی از کتاب بر مدار عشق می‌خوانید:

مادر قاسم همان مادر ابی بکربن الحسن، رمله می‌باشد. قاسم چون قصد جنگ نمود، لباس رزم را که مادرش تهیه کرده بود، به تن کرد و نزد عمویش آمد و از او اجازه خواست تا به میدان رود. امام (ع) امتناع ورزید؛ اما قاسم اصرار کرد که می‌بایست وصیت پدرش امام حسن (ع) را انجام دهد. حضرت به او فرمود: «ای پسرم! مرگ در کام تو چگونه است؟» قاسم گفت: عمو جان! از عسل شیرین‌تر است. آن‌گاه امام (ع) با نگاهی اندوه بار او را به میدان جهاد فرستاد. ابو الفرج از حمید بن مسلم روایت می‌کند:

جوانی به میدان کارزار آمد. صورتش چون قرص ماه می‌درخشید. شمشیر در دست و پیراهن عربی و ابزاری بر تن و کفش در پا داشت. می‌خواست با شمشیرش حمله کند که بند یکی از کفش‌هایش پاره شد - یادم نمی‌رود که بند کفش پای چپش بود - ایستاد که بند کفش را محکم ببندد، عمر بن سعد بن نفیل ازدی می‌گفت: به خدا سوگند! که به این دشمن حمله خواهم کرد. گفتم: سبحان الله! منظورت چیست؟ این‌هایی که اطرافش را گرفته‌اند، برای کشتن او بس است و نیازی به تو نیست. گفت: به خدا! که حمله خواهم کرد. صورت برنگرداند که شمشیر بر سرش فرود آورد. جوان به صورت به زمین خورد و فریاد زد: واعماه!

حسین (ع) خود را به سرعت رساند و چون شیری خشمناک به دشمن حمله‌ور شد، شمشیر بر عمر فرود آورد، عمر دستش را سپر کرد، دستش از مرفق جدا شد و خود را کنار کشید. سپاه عمر بن سعد حمله کردند که او را از دست حضرت نجات دهند. جنگ شدت یافت. جوان زیر دست و پای اسبان جان داد. پس هنگامی که گرد و غبار معرکۀ جنگ فرو نشست، حسین (ع) را دیدم که بالای سر جوان نشسته است و جوان پاها را به زمین می‌کشید. حسین (ع) فرمود: «از رحمت الهی دور باد مردمی که تو را کشتند! روز قیامت رسول‌الله شخصا دادخواهی خواهد کرد.» سپس فرمود: «بسیار بر عمویت ناگوار است! که او را بخوانی و جوابت نگوید یا به فریادت برسد؛ اما سودی نبخشد، البته امروز روزی است که دشمن بسیار و یار اندک است.»

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
خاندان بنی‌هاشم
فرزندان امام حسین (ع)
فرزندان امام علی (ع)
فرزندان امام حسن (ع)
فرزندان جعفر بن ابی‌طالب (طیار)
فرزندان عقیل
زندگانی دیگر خاندان امام حسین (ع)
زندگانی یاران و اصحاب امام حسین (ع)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-964-6968-43-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)

محسن دهقانی قزلجه
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
مطالبی گرد اوری شده از یاران امام حسین ع که میتونه اموزنده باشه
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۵/۱۹
ساده وروان بودنش عالی بود و قابل فهم
حمید سیاهوشی
۱۴۰۱/۵/۲۰
خوبه ولی تکراری زیاد داره
علی نصرتی
۱۴۰۰/۵/۲۸
خیلی خوبه خدا خیرتون بده
اشرف نصیبی پور
۱۴۰۰/۵/۲۰
ممنونم بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع)

برای دریافت کتاب بر مدار عشق: شرح حال یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.