معرفی و دانلود کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

عکس جلد کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر
قیمت:
۸۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر نوشته‌ی مجید قربانی‌فراز‌، یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین کشورهای آفریقایی، یعنی الجزایر را معرفی می‌کند و اوضاع اقتصادی و تجاری آن را توضیح می‌دهد. این راهنما پس‌ از این‌که سیاست و قوانین تجاری و اداری این کشور را مرور کرد، وضعیت روابط اقتصادی آن با ایران را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چطور می‌توان حجم مبادلات بین دو کشور را بیشتر کرد.

درباره‌ی کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

الجزایر یکی از مهم‌ترین و پهناورترین کشورهای آفریقاست. این سرزمین که در شمال این قاره قرار دارد، از نظر جغرافیایی و سیاسی از موقعیتی استراتژیک برخوردار است. نزدیکی به اروپا باعث شده تا الجزایر بخش قابل‌توجهی از انرژی‌های اعضای اتحادیه اروپا را تأمین کند. این کشور از منابع غنی نفت و مخصوصاً گاز برخوردار است و بخش اعظمی از درآمدهایش از فروش این منابع به دست می‌آید. ایران نیز از دیرباز با الجزایر روابطی دوستانه داشته و مبادلات اقتصادی بینشان در جریان بوده. بااین‌وجود، خیلی از تحلیلگران داخلی معتقدند این کشور پتانسیل بیشتری دارد و می‌توان این روابط تجاری را توسعه داد. کما این‌که ترکیه ظرف چند سال گذشته دادوستدش با الجزایر را به چندین برابر رسانده و تبدیل به یک شریک تجاری غیرقابل جایگزین برای آن شده.

برای رخ دادن اتفاقی مشابه در رابطه با ایران، باید با کشور الجزایر و قوانین و ویژگی‌های آن آشنا شد. کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر نوشته‌ی مجید قربانی‌فراز، تلاش کرده تا این کشور مهم را معرفی کند و اوضاع فرهنگی، اقتصادی و تجاری آنجا را شرح دهد. نویسنده که خود سال‌ها رایزن بازرگانی در الجزایر بوده به‌خوبی با وضعیت تجاری و اداری آنجا آشناست. او در این راهنما کوشیده تا همه‌ی اطلاعات ضروری را در اختیار بازرگانان و تاجران قرار دهد و آن‌ها را با نظام اقتصادی و اداری این کشور و بخش‌های مختلف آن آشنا کند.

الجزایر تا سال‌ها مستعمره‌ی فرانسه بود، اما پس از استقلال شرایط خیلی خوبی را تجربه نکرد. اولین رئیس‌جمهور این کشور بلافاصله سرنگون شد و قدرت به دست ارتش این کشور افتاد. این اختناق تا دهه‌ی 1980 ادامه داشت. در این زمان بهار سیاسی الجزایر آغاز شد و تا حدودی فضای باز سیاسی حاکم گشت. همین باعث شد تا احزاب اسلام‌گرا با اقبال مردم روبرو شوند و به قدرت نزدیک گردند. در ابتدای دهه‌ی 1990، ارتش که از قدرت اسلام‌گراها بیم داشت، کودتا کرد و برخی از رهبران سیاسی مخالف را به زندان انداخت. همین زمینه‌ساز جنگ‌هایی داخلی شد که حدود یک دهه طول کشید و تقریباً این کشور را نابود کرد. تا حدی که گفته می‌شود الجزایر هنوز از تبعات آن فاجعه‌ی انسانی رها نشده. انزوای سیاسی و رکود اقتصاد ازجمله پیامدهای آن اتفاق هستند که الجزایر امروزه با آن‌ها دست‌به‌گریبان است. از آنجایی‌ که این کشور مسلمان است و پیشینه‌ی عقیدتی و مذهبی مشترکی با ایران دارد، تحلیلگران اعتقاد دارند ایران می‌تواند خود را بیشتر به این کشور نزدیک کند. مجید قربانی‌فراز که از جمله همین تحلیلگران است، در کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر، پس از این‌که وضعیت صادرات و واردات این کشور را مرور کرد، به بررسی رابطه‌ی تجاری ایران و الجزایر می‌پردازد و آن را تحلیل می‌کند. او در بخش پایانی کتاب سعی دارد راهکارهایی کاربردی و واقع‌گرایانه را برای بهبود و گسترش رابطه‌ی اقتصادی میان دو کشور ارائه دهد.

کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر را شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسانده است.

کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به تاجران، بازرگانان، صاحبان بنگاه‌ها و فعالین اقتصادی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر می‌خوانیم

این دو حزب اخیرالذکر اسکلت و چهارچوب اتحاد قدیمی برای ریاست جمهوری که در سال 2012 برای حمایت از عبدالعزیز بوتفلیقه را تشکیل می‌دادند به عنوان آخرین احزابی هستند که اعضا مجلس قانون‌گذاری کنونی الجزایر را تشکیل می‌دهند. این احزاب در سال 2019 میلادی توسط شورش مردمی به نام حراک از قدرت سیاسی کشور الجزایر رانده شده بودند. این انتخابات که در یک همبافت سرکوب عمومی ضد صدای مخالف انجام شد پیشاپیش توسط جنبش حراک و مخالفین لاییک چپ به‌عنوان یک نمایش مسخره تلقی شده بود. نرخ مشارکت در این انتخابات به پایین‌ترین سطح در تاریخ الجزایر یعنی به زیر 23 درصد رسید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول - اطلاعات مبنایی کشور الجزایر
فصل اول: اوضاع سیاسی و قوانین تجاری و اداری
1- وضعیت وتاریخچه سیاست وحکومت
2- بررسی قوانین اداری وتجاری
3- مقررات، مصوبات وقوانین گمرکی در الجزایر
4- عضویت در سازمان‌های بین‌المللی، پیمان‌های اقتصادی و...
فصل دوم: اوضاع فرهنگی در کشور الجزایر
1- بررسی اوضاع تاریخی فرهنگی و اجتماعی
فصل سوم: بررسی اوضاع اقتصادی و تجاری الجزایر
1- نظام اقتصادی و تجاری کشور الجزایر
2- بررسی وضعیت صنعت و معدن
3- بررسی وضعیت منابع طبیعی و کشاورزی
4- بخش خدمات
5- فاکتورهای مهم اقتصادی
6- بررسی وضعیت تبلیغات وشیوه‌های بازاریابی وفروش در الجزایر
بخش دوم - بازرگانی خارجی الجزایر
فصل اول: بررسی وضعیت صادرات و واردات
1- بیلان بازرگانی
2- صادرات
3- واردات
4- بررسی چند کشور عمده صادرکننده به الجزایر
فصل دوم: بررسی روابط تجاری ایران والجزایر
1- سابقه ارتباطات تجاری ایران و الجزایر
2- آخرین وضعیت تبادلات تجاری ایران والجزایر وبررسی وضعیت تراز تجاری
3- بررسی توافقنامه‌ها و یادداشت‌ تفاهم‌های بازرگانی بین ایران والجزایر
4- بررسی وضعیت نمایشگاه‌ها و هیات‌های بازرگانی متبادله بین...
5- شرکت الجزایری نمایشگاهها وصادرات جهت بازاریابی و تبادلات...
فصل سوم: پیش‌نیازهای ضروری تبادلات بازرگانی وروش‌های بازاریابی و...
1- حمل‌ونقل
2- زیرساخت‌های ارتباطاتی
3- پیشنهادها وتحلیلهای استراتژیک
4- راهکارهای بازاریابی و توسعه‌ی بازار فیمابین ایران والجزایر
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-964-468-952-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

برای دریافت کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی‌ و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.