معرفی و دانلود کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی

عکس جلد کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی

کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی نوشته‌ی محمد حقی، با هدف پاسخ‌گویی به این تهدیدها نوشته شده و توضیح می‌دهد که جریان‌های تکفیری چه پیامدهایی علیه گفتمان انقلاب اسلامی دارند.

جریان‌های تکفیری به عنوان تهدیدی جدی علیه گفتمان انقلاب اسلامی قابل تحلیل و بررسی هستند. این کتاب توضیح می‌دهد که جریان‌های تکفیری چه تهدیدهایی علیه گفتمان انقلاب اسلامی دارند و این تهدیدات چه ابعادی داشته و برای مقابله با این تهدیدات چه باید کرد.

تهدیدهای جریان‌های تکفیری اگرچه در ابعاد و عرصه‌های مختلف، از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و... قابل بحث و بررسی است، لکن در این کتاب، تهدیدها در ابعاد فرهنگی - سیاسی بررسی می‌شود.

در بخشی از کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی می‌خوانیم:

عوامل مختلفی در شکل‌گیری و ظهور جریان‌های تکفیری اثرگذار بوده؛ جریان‌هایی که امروزه از معضلات و مسائل اصلی جهان اسلام خصوصا، و کل دنیا عموما است و باعث ایجاد رعب و وحشت، ناامنی، درگیری، خشونت، نسل کشی و برادرکشی و... شده. برخی از این عوامل، مستقیما و برخی به شکل غیر مستقیم در پیدایش گروه‌های تکفیری نقش داشته و دارند.

جهل و فقر مادی مردم از عوامل مستقیم بروز جریان‌های تکفیری است. ناتوانی از برآورده ساختن نیازها و ضروریات زندگی، به ویژه نزد جوانان چون آنان راغب به برآورده ساختن غرایز جسمی و درونی خویش هستند و همچنین بی‌اطلاعی حاکمان از اوضاع اقتصادی و فکری مردم و دل مشغولی به مسئولیت‌های خود و خدمت به بیگانگانی که هیچگونه منفعتی برای امت اسلامی ندارند، همه از عوامل مستقیم شکل‌گیری تروریسم بر شمرده می‌شوند. اما از اسباب غیر مستقیمی که گسترش تروریسم و پدیده تکفیریت از آن نشئت می‌گیرد، می‌توان از مواردی همچون تعصبات و درگیری‌های طائفه‌ای، قبیلیه‌ای و نژادپرستانه، کینه‌های نشئت گرفته از اختلاف‌های مذهبی، درگیری‌های حزبی، ایدئولوژیکی، تفاوت‌های طبقاتی، درگیری‌های جنسی و نزاع قومیتی و... نام برد. همچنین شکل‌گیری این جریان‌ها، متاثر از اندیشه‌ها و آموزه‌های خاصی است که افرادی همچون ابن حنبل، ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب آن‌ها از مطرح کرده‌اند.

به رغم آنکه انگیزه‌های اتحاد امت اسلامی، به مراتب بیش از عوامل تفرقه ساز و نفرت‌انگیز است و مسلمانان، دین، عقیده و کتابی واحد دارند و با وجود تمام اسبابی که مسلمانان را به وحدت و اتحاد فرا می‌خواند، امت اسلامی متفرق بوده، پیوسته در حال درگیری با یکدیگرند؛ عجیب‌تر و بدتر اینکه فرد مسلمان علیه برادر مسلمانش از دشمن مشرک و کافر کمک می‌گیرد؛

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. گفتمان انقلاب اسلامی و شاخصه‌های آن
2. زمینه‌های ظهور جریان‌های تکفیری
3. تهدیدهای جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی
4. راهبردها و راهکارهای سیاسی
5. آینده جریان‌های تکفیری و گفتمان انقلاب اسلامی
نتیجه‌گیری
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی
نویسنده
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-429-359-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی

برای دریافت کتاب بررسی تهدید‌های جریان‌های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.