معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin

عکس جلد کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin

کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin نوشته‌ی عرفان محمدجعفری، کتابی برای آموزش برنامه‌نویسی در فضای اندروید و از طریق زبان کاتلین است. این کتاب مفاهیم مربوط به آموزش کاتلین را در سطح پیشرفته آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب برنامه‌‌نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin

برنامه‌نویسی دانشی است که می‌تواند به مشاغل و صنایع مختلف کمک شایانی کند. برنامه‌نویسان توانایی این را دارند که با طراحی و ساخت برنامه‌هایی با کاربردهای مختلف، در وقت و هزینه‌ی افراد به میزان چشمگیری صرفه‌جویی کرده و کارهای زیادی را برایشان تسهیل کنند. همه‌ی این‌ها در سایه‌ی دانش برنامه‌نویسی میسر می‌شود.

از طریق برنامه‌نویسی، برای فضاهای مختلف و با زبان‌های متنوع، برنامه ساخته می‌شود. برنامه‌نویس دستوراتی را در قالب زبان‌های مشخصی به کامپیوتر می‌دهد و کامپیوتر با پردازش و تحلیل آن‌ها، کارهای خاصی را انجام می‌دهد. در کتاب برنامه‌‌نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin نوشته‌ی عرفان محمدجعفری، به فضای اندروید و زبان برنامه‌نویسی کاتلین پرداخته می‌شود.

کتاب برنامه‌‌نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin دومین مجلد با موضوع آموزش زبان کاتلین است که توسط عرفان محمدجعفری نگاشته شده و توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران به چاپ و نشر رسیده است. اولین کتاب این نویسنده برای این مجموعه، «برنامه‌نویسی کاربردی با کاتلین» نام داشت که پیش از این منتشر شده بود و مفاهیم مرتبط با آموزش زبان کاتلین را در سطح مقدماتی و ساده‌تر بیان می‌کرد. مخاطبان می‌توانند متناسب با اطلاعاتی که از این حوزه دارند، مطالعه را از کتاب اول یا دوم شروع کنند. با توجه به پیشرفته بودن سطح آموزش‌ها در کتاب دوم یعنی برنامه‌نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin، بسیاری از مفاهیم با اتکا به توضیحات کتاب قبلی به صورت کوتاه‌تر و مختصرتر در این کتاب بیان شده‌اند.

ویژگی منحصربه‌فرد کتاب برنامه‌‌نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin داشتن پروژه‌های متعدد است که مفاهیم مطرح‌شده را از طریق تمرینات عملی، ملکه‌ی ذهن مخاطب می‌کند. نویسنده اعتقاد دارد که برای بیان هر مطلب، ابتدا باید نیازِ به دانستن آن را در ذهن دانشجو ایجاد کرد و سپس در بستر تمرین‌های ارائه‌شده، آن را در حافظه‌‌اش تثبیت کرد. ازاین‌رو کتاب در مباحث مختلف پروژه‌هایی را برای درک بهتر مطالب تنظیم کرده است که لازم است خواننده ضمن مطالعه‌ی کتاب آن‌ها را پیش ببرد.

کتاب برنامه‌‌نویسی اندروید با زبان کاتلین kotlin برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر، نوشته‌ی عرفان محمدجعفری، به علاقه‌مندان یادگیری برنامه‌نویسی با زبان کاتلین توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin می‌خوانیم

در گذشته و در جلد قبلی کتاب هنگامی که پروژه‌ای توسعه می‌یافت، نیاز بود تا برای هر ویدجتی که در صفحە‌ی طراحی قرار داده می‌شد و لازم بود که توسط برنامه‌نویسی کاتلین تغییراتی بر روی آن اعمال شود، با استفاده از دستور findViewById آن ویدجت پیدا و سپس امکان برنامه‌نویسی و ایجاد تغییرات توسط زبان‌های برنامه‌نویسی بر روی آن ویدجت اعمال می‌شد. درصورتی‌که برنامه دارای تعداد زیادی از ویدجت‌ها باشد نیاز است تا تمامی ویدجت‌هایی که در جریان پروژه براساس ورودی و خروجی‌ها دستخوش تغییر می‌شوند، پیدا شوند و این کار برای برنامه‌نویس مشکل و در اغلب اوقات زمانبر است. به همین جهت افزونه یا پلاگینی در هنگام استفاده از زبان کاتلین برای برنامه‌نویسان آماده شده است که با استفاده از آن می‌توانند از دستور findViewById رهایی یابند و تنها با استفاده از Id تعیین‌شده در هنگام طراحی ویدجت آن را در فایل کاتلین مرتبط تغییر دهند و سایر دستورات برنامه‌نویسی را بر آن اعمال کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یادآوری
فصل دوم: قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم
فصل سوم: رنگ و تصویر جزئی جداناپذیر از توسعه‌ی اپلیکیشن
فصل چهارم: ImageView ,ImageButton ویدجت‌های عکس در اندروید استودیو
فصل پنجم: آشنایی با آرایه‌ها در برنامه‌نویسی کاتلین
فصل ششم: طراحی پیشرفته در اندروید استودیو
فصل هفتم: ایجاد و یا استفاده از اکتیویتی‌های اندروید
فصل هشتم: آشنایی با ArrayList

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-218-621-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin

saeed Softwares
۱۴۰۲/۹/۳
عالیو خیلی کاربردیه..... برای برنامه نویسهای اندروید ونوجووونها خوبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی اندروید با زبان کاتلین Kotlin و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.