معرفی و دانلود کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

عکس جلد کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
قیمت:
91000 تومان - 9.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا آخرین اثر ویل دورانت، تاریخ‌نگار و نویسنده برنده جایزه پولیتزر است و تفکرات، نظرات او در سال‌های آخر زندگی‌اش را در بردارد.

درباره کتاب برگ‌ریزان:

این کتاب از مهم‌ترین آثار دورانت است. نقطه پایانی بر شصت و چند سال تحقیق درباره فلسفه‌ها، ادیان، هنرها، علوم و تمدن‌های جهان. کتاب برگ‌ریزان (Fallen Leaves: Last Words on Life, Love, War, and God) نتیجه‌گیری سنجیده‌ای درباره مشکلات ابدی و لذات بزرگ ماست و چکیده‌ای است از دانش مردی که هم درباره زندگی مطالعه کرده، و هم در در برخی از مهم‌ترین دوران‌های تاریخ زیسته است. او شاهد دو جنگ جهانی، رکود بزرگ اقتصادی، ظهور سوسیالیسم و آنارشیسم، از بین رفتن مذهب در جوامع و... بود.

در کتاب برگ‌ریزان، پاسخ سوالاتی آمده است که فقط متفکر و نویسنده‌ای در سطح دورانت می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد. دیدگاه‌ها و نظرات کلی دورانت درباره موضوعاتی چون دین، سیاست، مسایل اجتماعی، زندگی، نژاد، علم، جنسیت و... همگی در این کتاب جمع‌آوری شده است.

برگ‌ریزان حاوی اندیشه‌هایی محکم، نثری زیبا و دانشی عمیق درباره وضعیت بشری است و زاده یک عمر مطالعه بر روی فرهنگ‌های مختلف، هنرها، علوم و تاریخ انسانی است که تنها ویل دورانت از پس نگارش آن بر‌می‌آمد. کشف آخرین نوشته نویسنده بزرگی همچون او، پس از سی سال از فوتش، به یقین واقعه ادبی بزرگی محسوب می‌شود، نه‌تنها برای دوستداران تاریخ و فلسفه، بلکه برای آن‌ها که نثری گیرا و خواندنی را گرامی می‌دارند.

ویل دورانت را بیشتر بشناسیم:

ویلیام جیمز دورانت (William James Durant) نویسنده، مورخ و فیلسوف بزرگ قرن بیستم است که در سال 1885 در آمریکا به دنیا آمد. او برنده‌ی جایزه پولیتزر و مدال آزادی است و آثار بسیار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون مجموعه یازده جلدی تاریخ تمدن، تاریخ فلسفه، قهرمانان تاریخ، لذات فلسفه، دعوت به فلسفه و درباره معنی زندگی اشاره کرد. او در سال 1981 از دنیا رفت.

جمله‌های برگزیده کتاب برگ‌ریزان:

- کودکی را می‌توان دوران بازی تعریف کرد. از این جهت، برخی کودکان هیچ‌گاه بچه نیستند و برخی بزرگسالان هیچ‌گاه پیر نمی‌شوند.

- همان‌طور که کودک هر‌چه کم‌سن‌تر است سرعت رشدش هم بیشتر است، انسانِ سالخورده نیز هر روز که می‌گذرد، بر سرعت گذر عمرش افزوده می‌شود.

- احساسی تبدیل به ادراک می‌شود که هوشیاری آن را به علت یا مکانی مرتبط سازد، مثلاً دردی در گوش یا صدای رعد در آسمان.

- در طول تاریخ، طبقات و ملت‌های «محروم»، تسلی‌خاطر خود را در باورهای ماوراءالطبیعی جسته‌اند و با پیوند دادنِ خود به نیروهای رازآمیز، خود را ارج و مقام داده‌اند، و بدین ترتیب با امیدِ بختی خوش‌تر در دنیایی دیگر، از سوزش زهر فقر کاسته‌اند.

- ناگاه چشم می‌گشاییم و می‌بینیم تمام تمدن ما مورد تهدید انواع جرایم قرار گرفته است؛ جنگ، درگیری‌های نژادی، شیطنت‌های اخلاقی، و فساد زندگی شهری.

مطالعه کتاب برگ‌ریزان به چه کسانی پیشنهاد ‌می‌شود؟

مطالعه کتاب برگ‌ریزان به علاقه‌مندان علوم اجتماعی، تاریخ، فلسفه و دیگر آثار این نویسنده بزرگ پیشنهاد ‌می‌شود.

در بخشی از کتاب برگ‌ریزان ‌می‌خوانیم:

نیازها و انگیزه‌های انسانی که سال‌ها آماده‌سازی و سپس ماه‌ها تلاش سخت را به‌جان می‌خرد تا اثری هنری بیافریند چیست؟ احتمالاً برای بیان درونیات خود، ایده‌ها و حالت‌هایش؛ برای آنکه شوق متمایز شدن و شنیدن تحسین را دارد؛ زیرا حس زیبایی‌شناختی ظرافتمندانه‌تری از ما دارد؛ چون پر از اشتیاق است تا ‌زیبایی‌های ناکامل را با معناهای پنهان درصورت‌های واقعی اما گذرا، درآمیزد و از آن‌ها تصویری گویاتر یا زیبایی‌ای ماندگارتر ارائه بدهد. او اغلب از آنچه ما می‌بینم بیشتر و پرجزئیات‌تر یا پرمایه‌تر می‌بیند؛ او بر آن است که برخی از این نمودهای دیده شده‌اش را حذف کند تا ماهیت و هستی چشم‌انداز را در چشم‌ها و جان‌های ما به گونه‌ای تأثیر‌گذارتر هویدا کند. برای این کار، ممکن است آگاهانه زیبایی را قربانی کند، مانند آنچه در کارهای ال گرکو یا مودیلیانی، یا در رعایای پُف‌کرده بروگل، یا در وحشت شوریده هیرونیموس بوش می‌بینیم.

فلاسفه در تعریف زیبایی بیشتر درنگ کرده‌اند تا تعریف خدا. ارسطو عناصر اصلی زیبایی را تقارن، تناسب و ترتیب منظم اجزاء در کلّیتی یگانه تعریف کرد. این مفهوم همانند «وحدت‌های ارسطویی» در تئاتر، ایده‌آل کلاسیک در ادبیات و هنر است، اما جان‌های رُمانتیک را به نافرمانی و نفرین وامی‌دارد. بسیاری هنرمندان ژاپنیِ خسته از تقارن و تناسب، زیبایی یا رضایت‌خاطر را در دورشدن‌های غافلگیرکننده‌ای از ترازمندی‌های معمول فُرم‌ها یافتند.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ناشر
مقدمه
پیش‌ گفتار
1. زندگی ما آغاز می ‌شود
2. درباره جوانی
3. درباره میانسالی
4. درباره کهنسالی
5. درباره مرگ
6. جان ‌های ما
7. خدایانِ ما
8. درباره دین
9. درباره ظهوری دوباره از نوعی دیگر
10. درباره دین و اخلاق
11. درباره اخلاق
12. درباره نژاد
13. درباره زنان
14. درباره جنسیت
15. درباره جنگ
16. درباره ویتنام
17. درباره سیاست
18. درباره سرمایه ‌داری و کمونیسم
19. درباره هنر
20. درباره علم
21. درباره آموزش
22. درباره قضاوت تاریخ
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
نویسنده
مترجمپویان رجایی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-253-531-3
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
91000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

ateka behnam
۱۴۰۱/۶/۲
برای همه کسانی که به دنبال رمز و راز کاینات و معنای زندگی هستند این کتاب فوق العاده‌ست. من به تمامیه سوالاتی که در باب زندگی و طبیعت در ذهنم بود جواب گرفتم، قبل از خواندن این کتاب من به تاریخ هیچ اهمیتی نمیدادم و میگفتم تاریخ جزء گذشته است و در آینده نقش آنچنانی ندارد، ولی تازه فهمیدم که تاریخ و و تجارب گذشته چراغیست برای آینده درخشان، این کتاب را بیشتر برای افرادی پیشنهاد میکنم که کنجکاو هستن، قطعا این کتاب بدرد شون میخوره.
م ع
۱۴۰۲/۸/۲۶
بسیار عاای، پر از تجربه و سخنان زیبا، واقعا که درود به روان پاک انسان‌های بزرگ که منت سر ما گذاشتن و تجربیات خودشان را در قالب نوشته و کتاب در اختیار نسل بعدی قرار دادن، خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم و حتما چندبار دیگر هم خواهم خواند، ویل دورانت کوه تجربه
ارزو خوش نیت
۱۴۰۰/۱/۹
یکی از کتابهای فوق العاده‌ای که خوندم
قلم شیوا و صریح ویل دورانت باعث شده که کتاب بسیار قابل درک بوده و خواننده احساس راحتی داشته باشد به خصوص توصیفی که در خصوص زن دارد بسیار دلچسب و زیبا میباشد.
Muhaly818
۱۴۰۰/۱/۹
ویل دورانت را میتوان بدون شک از معدود فلاسفه جهان غرب دانست که با افق دیدی وسیع تر به بررسی مسائل گوناگون عرفانی و فلسفی پرداخته است. مطالعه این کتاب را به شما توصیه میکنیم...
زهرا محمودی
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
برا علاقه مندان فلسفه.
تحلیلهای جالبی از زندگی، برای فکر کردن.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

برای دریافت کتاب برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.