معرفی و دانلود کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

عکس جلد کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

با توسعه یافتن بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، نقش تأثیرگذار فناوری بلاک‌چین در رمزنگاری اطلاعات دیجیتال به خوبی روشن شده است. بینا رامورتی در کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)، نحوه‌ی عملکرد، مشکلات و مفاهیم مختلف مربوط به این فناوری جدید را به طور مفصل آموزش داده است.

درباره‌ی کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

فناوری زنجیره‌‌های بلوکی یا همان بلاک‌چین، به یک سیستم ضبط و پیگیری داده‌ی دیجیتال اشاره دارد که بدون نیاز به حضور روابطی مانند بانک‌ها یا شرکت‌های تجاری، از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند کار می‌کند. در بستر بلاک‌چین، داده‌ها با استفاده از بلوک‌های متصل به یکدیگر در یک سری زنجیره‌ی قابل‌رؤیت ذخیره می‌شوند و هر بلوک حاوی یک مجموعه از تراکنش‌هاست. با افزودن بلاک‌های جدید به طور متوالی، زنجیره‌ی بلاک‌چین به صورت پیوسته به‌روز‌رسانی می‌شود. هر شخصی که به بلاک‌چین دسترسی داشته باشد، می‌تواند تمامی تراکنش‌ها را بررسی و در صورت بروز تغییری در اطلاعات بلاک‌ها آن را مشاهده کند.

وظیفه‌ی اصلی بلاک‌چین، ایجاد اعتماد و شفافیت در سیستم‌های مبتنی بر انتقال داده است. برخلاف سیستم‌های سنتی که به یک مرجع مرکزی به عنوان ناظر، وابسته هستند، بلاک‌چین با استفاده از تمامی اعضای شبکه و بر اساس قوانینی که برنامه‌نویسان از قبل مشخص کرده‌اند، عمل می‌کند. این ویژگی سبب شده است که بلاک‌چین برای کاربردهای مختلفی از قبیل انتقال پول، ثبت املاک، رأی‌گیری الکترونیکی و بسیاری از موارد دیگر، مناسب باشد.

معرفی و دانلود کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

در سال 2009، اولین ارز دیجیتال جهان که از بلاک‌چین استفاده می‌کرد، با نام بیت‌کوین معرفی شد. از آن زمان تاکنون، تکنولوژی بلاک‌چین مدام در حال توسعه و پیشرفت بوده است. از همین روی، بینا رامورتی (Bina Ramamurthy) با هدف آموزش تخصصی و جامع ویژگی‌های گوناگون فناوری بلاکچین، کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) (Blockchain in Action) را به تألیف رسانده است. این محقق و استاد مطرح حوزه‌ی کامپیوتر و تکنولوژی، برای نگارش این کتاب ارزشمند، به مدت دو سال درباره‌ی ابعاد مختلف فناوری بلاکچین تحقیق و پژوهش کرده است.

هدف اصلی بینا رامورتی در کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)، آموزش ساختن و طراحی برنامه‌های غیرمتمرکزِ مبتنی بر سیستم بلاک‌چین است. فصول ابتدایی کتاب به توضیح برخی از مفاهیم پایه‌ای بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند اختصاص داده شده است. مخاطب پس از مطالعه‌ی این فصول، به درکی کلی از چگونگی عملکرد این فناوری خواهد رسید. پس از ارائه‌ی اطلاعات مقدماتی و البته بسیار ضروری، رامورتی در بخش‌های بعدی کتاب به‌طور مفصل و تخصصی، نحوه‌ی کار با بلاک‌چین را آموزش داده است. اصول رمزگذاری و هش کردن، مفهوم و کار با داده‌های درون‌زنجیره‌ای و برون‌زنجیره‌ای و تست و آزمایش قراردادهای هوشمند، تنها نمونه‌هایی از مطالب مطرح‌شده در کتاب هستند.

از آنجا که بلاک‌چین اتریوم یک منبع باز است، بینا رامورتی برای توضیحات مطالب کتاب، این سیستم را انتخاب نموده است. یکی از دلایل محبوبیت بالای کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) در میان برنامه‌نویسان و فعالین حوزه‌ی کامپیوتر آن است که نویسنده در ارائه‌ی مطالب، نهایت تلاش خود را کرده است تا از شیوه‌ای استفاده کند که مخاطب بدون احساس سردرگمی، بتواند تمام مفاهیم و آموزه‌های مطرح‌شده را درک کند. عدم استفاده‌ی بیش‌ازحد از اصطلاحات تخصصی و ارائه‌ی آموزش‌های ساده و روشن، مهم‌ترین ویژگی این کتاب است.

کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) توسط جابر کریم‌پور و احد درفشی چارطاق به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات آتی‌نگر، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

  • بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) کتابی فوق‌العاده است که به طور اصولی، مخاطب را با فناوری بلاک‌چین آشنا می‌کند. (مایکل جنسن از نشریه‌ی آرکادیا)
  • با مطالعه‌ی کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)، رمزنگاری اطلاعات و بلاک‌چین را به طور کامل درک خواهید کرد. (ریچارد وارد از مؤسسه‌ی مالی Principis Capital)
  • هرچه درمورد بلاک‌چین اطلاعات تئوری دارید دور بریزید؛ بینا رامورتی در کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)، به طور عملی کار با این فناوری را به شما می‌آموزد. (سامباسیوا آندالوری از آمازون)

کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان کامپیوتر و رشته‌های مرتبط با آن، اساتید و مدرسانی که به دنبال منبع آموزشی به‌روزی برای تدریس می‌گردند، برنامه‌نویسان و فعالین حوزه‌‌ی کامپیوتر و ارزهای دیجیتال، گروه‌های مختلفی هستند که از آموزه‌های کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)، استفاده خواهند برد.

در بخشی از کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) می‌خوانیم

بیت کوین از زمان راه‌اندازی به‌طور مداوم در حال فعالیت بوده است. در زمان نگارش این کتاب، طبق نمودارهای بلاک‌چین بیش از 200000 تراکنش در روز ارائه می‌شود. پس از موفقیت‌های اولیه، این سوال در مردم ایجاد شد که: «اگر می‌توانید با ارز دیجیتال معامله کنید، چرا روی دارایی‌های دیجیتال دیگر، این کار را انجام دهیم؟» این سوال در سال 2013 با افزودن محیطی برای اجرای کد در یک بلاک‌چین محبوب دیگر به نام اتریوم پاسخ داده شد. نوآوری این بود که تأیید، اعتبارسنجی و ثبت می‌تواند به سایر دارایی‌های دیجیتال و تراکنش‌ها و سیستم‌های مرتبط، گسترش یابد. بنابراین، بلاک‌چین می‌تواند نقش مهمی در پیاده‌سازی سیستم‌های غیرمتمرکز با ارائه واسطه‌گری مبتنی بر نرم‌افزار برای سایر تراکنش‌های همتا به همتا (غیر ارزی) داشته باشد.

بیایید نگاهی به زنجیره بلوک بیندازیم تا ایده‌ای از تراکنش‌ها، بلوک‌ها و زنجیره‌های بلوک بدست آورید. این مثال به شما کمک می‌کند تا در زمینه بلاک‌چین و مشکلات موجود در این زمینه را که در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار خواهیم داد تجسم کنید. این مسائل در زمینه تراکنش‌ها و بلوک‌های بلاک‌چین عمومی اتریوم است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شروع برنامه‌نویسی در بلاک‌چین
فصل 1: اصول اولیه بلاک‌چین
فصل 2: قراردادهای هوشمند
فصل 3: تکنیک‌هایی برای اعتماد و صداقت
فصل 4: از قراردادهای هوشمند تا Dappها
بخش 2: تکینک‌هایی برای توسعه انتها-به-انتهای Dapp
فصل 5: امنیت و حریم خصوصی
فصل 6: داده‌های درون‌ زنجیره‌ای و برون‌ زنجیره‌ای
فصل 7: Web3 و یک کانال Dapp
فصل 8: با Infura عمومی شوید
بخش 3: نقشه ‌راه و راه پیش‌رو
فصل 9: توکن‌ سازی دارایی‌‌ها
فصل 10: آزمایش قرارداد هوشمند
فصل 11: نقشه ‌راه برای توسعه Dapp
فصل 12: بلاک‌‌چین پیش‌رو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)
نویسنده
مترجمجابر کریم پور، احد درفشی چارطاق
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات434
زبانفارسی
شابک978-622-7446-14-2
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی)

برای دریافت کتاب بلاکچین در عمل (با 7 پروژه عملی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.