معرفی و دانلود کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید

عکس جلد کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید

کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید تألیف امید فضل آزاد، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری را شرح داده و ما را با ریسک هر یک از این شیوه‌ها آشنا می‌کند. این راهنما تلاش دارد راه‌حل‌های متفاوتی پیش روی کارآفرین‌ها بگذارد تا روش سرمایه‌گذاری مناسب خود را آموخته، آگاهانه و منطقی وارد بازار شوند و در نهایت نتیجه‌ی موفقیت‌آمیزی را به دست بیاورند.

درباره‌ی کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید

وجود تورم شدید و بالا رفتن قیمت‌ها، باعث کاهش ارزش پول می‌شود. این بدین معناست که ارزش دستمزد امروز از ماه دیگر کمتر خواهد بود. همین باعث شده که بسیاری از مردم تلاش کنند به‌جای نگه‌داشتن پول، دارایی خود را به هر نحوی سرمایه‌گذاری کنند تا از ارزش آن کاسته نشود. خرید دلار و سکه در همین چهارچوب قابل توجیه است. در چند سال اخیر خرید سهام بورس و رمز ارز هم طرفداران زیادی بدست آورده و بسیاری از افراد را به خود جذب کرده‌. اما نکته‌ای که در این بین مغفول مانده این است که به‌هیچ‌وجه قرار نیست همه یک شیوه‌ی سرمایه‌گذاری را پیش بگیرند. انتخاب روش به میزان دارایی، ریسک‌پذیری، علاقه‌ی شخصی و فاکتورهایی دیگری بستگی دارد و هر کسی متناسب با موقعیت خود می‌تواند یک مسیر به‌خصوص را انتخاب کند.

آنچه اهمیت دارد منطقی و آگاهانه بودن مسیر سرمایه‌گذاری و پذیرفتن خطرات اقتصادی آن است. اگر ما دانسته وارد این مسیر شویم، احتمال سودآوری بسیار بالاتر خواهد بود. کتاب به روش خودتان سرمایه‌‌گذاری کنید نوشته‌ی امید فضل آزاد با هدف معرفی انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری تألیف شده است. این کتاب به مخاطبانش می‌آموزد که تمامی راه‌های پیش‌رو را در نظر بگیرند و از تمامی گزینه‌های امکان‌پذیر آگاه باشند. کتاب حاضر روش‌های مختلفی را به ما پیشنهاد می‌دهد و ریسک و خطر هر یک را نیز برای به‌طور دقیق شرح می‌دهد تا با قطعیت بیشتری در مسیر انتخابی خود قدم بگذاریم.

امید فضل آزاد در مقدمه‌ی کتاب به روش خودتان سرمایه‌‌گذاری کنید به این نکته اشاره می‌کند که کسب سرمایه بیش از آنکه وابسته به سخت کار کردن باشد، به نوع سرمایه‌گذاری بستگی دارد. مطالعه‌ی زندگی ثروتمندان خودساخته و بزرگ نشان می‌دهد که ایشان غالباً بهترین گزینه‌ی سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده و سپس ریسک آن را هم پذیرفته‌اند. نتیجه این شد که آن‌ها توانستند به ثروت هنگفتی برسند.

ثابت نگه‌داشتن پول در زمان تورم اقتصادی اشتباه بزرگی است. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در روش‌های نامناسب و غیرمنطقی هم می‌تواند باعث ضررهای جبران‌نا‌پذیری شود. به نظر نویسنده ابتدا باید تمام گزینه‌های احتمالی را سنجیده، آن‌ها را مورد مطالعه قرار داد و از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کرد. پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری باید کاملاً در این زمینه تحقیق کرده و جوانب آن را بررسی نمایید.

نکته‌ی دیگری که فضل آزاد به آن اشاره دارد، بحث لذت و ریسک است. اینکه ما به‌عنوان سرمایه‌گذاری باید از کار خود لذت ببریم. از سوی دیگر در تعیین مسیر سرمایه‌گذاری باید به درصد ریسک آن نیز توجه کنیم. میزان ریسک باید منطقی باشد. تصور کنید که تمام سرمایه‌ی خود را در روشی هزینه کنید که ریسک بسیار بالایی دارد. در این حالت، اضطراب و نگرانی درمورد شکست ممکن است مانع لذت بردن از کار و تلاش برای دستیابی به موفقیت شود.

کتاب به روش خودتان سرمایه‌‌گذاری کنید از شش فصل تشکیل شده است: فصل اول به کلیات سرمایه و سرمایه‌گذاری می‌پردازد. در این بخش ما با انواع سرمایه‌ی مدرن، هدف سرمایه‌گذاری، ارزش‌ها و ساختارها و نکاتی که درباره‌ی آن‌ها وجود دارد، آشنا می‌شویم. فصل دوم به انواع سرمایه‌گذاری اختصاص دارد. امید فضل آزاد در این بخش درباره‌ی سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا، مستغلات، خرید اوراق مشارکت و... توضیحاتی ارائه می‌دهد. فصل سوم به بورس و سرمایه‌گذاری در آن پرداخته است. نویسنده در این مرحله تمام جزئیات این شیوه، از نحوه‌ی ثبت‌نام تا خرید سهام را شرح می‌دهد. فصل بعدی در مورد بازار فارکس است و معایب و مزایای آن را تحلیل می‌کند.

مؤلف در ادامه‌ی کتاب، فصل پنجم را به ریسک و ریسک‌پذیری اختصاص می‌دهد و روان‌شناسی و عوامل مؤثر بر آن را تشریح می‌کند. فصل آخر نیز به سرمایه‌گذاری‌های مولد مانند کشاورزی و بخش تولیدی اختصاص دارد.

اثر حاضر را انتشارات اهل سخن به چاپ رسانده و به علاقمندان مباحث اقتصادی عرضه نموده است.

کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال کتابی در مورد اصول کارآفرینی و سرمایه‌گذاری هستید و می‌خواهید با انواع آن آشنا شوید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید می‌خوانیم

وقتی در جامعه‌ای، یکدلی و هماهنگی و همکاری در میان آحاد جامعه وجود ندارد، قطعاً پذیرش ریسک و خطر برای افراد مشکل است. برخی اوقات فرهنگ جامعه و هنجارهای مترتب بر آن اجازه ریسک‌کردن به افراد را نمی‌دهد.

البته کسانی که اولین‌ها در هر کاری هستند، پیش‌قدم می‌شوند، ریسکی انجام می‌دهند و کاری را پیش می‌برند. درواقع، اگرچه سایر افراد شاید ابتدای امر او را مسخره نمایند و آن شخص را از انجام ریسک بر حذر دارند، اما هنگام موفقیت سعی می‌کنند، خودشان هم همان روش را و همان شیوه‌ها را به کار ببرند و طبق نظر اولین نفر پیش بروند. ولی این افراد به‌هیچ‌عنوان ریسک نفر اول را ندارند. وقتی می‌بینیم افرادی با سرمایه کم و ریسک بالا توانسته‌اند به بالاترین ثروت‌ها دست یابند، قطعاً اگر بخواهیم می‌توانیم ریسک‌پذیرش توسط جامعه و فرهنگ حاکم را هم بپذیریم و شروع نماییم.

به نظر می‌رسد گروه‌ها هنگامی که به همدیگر جهت ریسک‌کردن همیاری و همکاری می‌کنند، خطرهای تازه را به پشتوانه حضور همدیگر ساده‌تر نمایند. پس فرهنگ حاکم بر اجتماع یا گروه‌ها و هنجارهای آن باعث پذیرش یا عدم پذیرش ریسک اثرگذار می‌گردد.

هر کاری به ریسک‌کردن نیاز دارد و هیچ کاری بدون ریسک‌کردن به وجود نمی‌آید. از شروع یک کسب‌وکار گرفته تا پرش فرد از هلیکوپتر با چتربازی، هریک ریسکی دارد، ممکن است یکی ریسک کمتری داشته باشد و دیگری ریسک بیشتر، یعنی ما باید بتوانیم خطرها را بپذیریم تا برای تلاش‌کردن و قدم‌گذاشتن در مسیرهای مختلف زندگی به‌صورت حرفه‌ای ظاهر شویم و نهراسیم. پس ریسک‌پذیری همیشه مطلوب یا همیشه نامطلوب نیست.

باید آن‌قدر ریسک کنید که بتوانید ریسک خوب را از ریسک بد تشخیص بدهید و به‌موقع دعوت کنترل ریسک‌پذیری را خاموش یا روشن کنید. این روش یک نوع شناخت به خود است و همواره باعث موفقیتی می‌گردد که موقعیت‌های مناسب را برایتان رقم خواهد زد. رهبران جهان و صاحبان شرکت‌های چندملیتی و شاید همه افراد دیگر جهان با تکیه بر ریسک‌پذیری و خطرکردن به پیشرفت‌هایی عظیم یا شکست‌های خفت‌بار رسیدند. لذا لازم است همه به شکلی متعادل و معقول از ریسک بهره برند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سرمایه و سرمایه‌گذاری
سرمایه چیست؟ capital
هرم _ ثروت
سرمایه از منظر علوم اجتماعی و رفتاری
اما آیا واقعاً همین‌طور است؟
انواع سرمایه در اقتصاد
انواع مدرن سرمایه
سرمایه‌گذاری
نکات مهم در سرمایه‌گذاری
هدف در سرمایه‌گذاری
ارزش‌ها در سرمایه‌گذاری
روش‌های تأمین سرمایه جهت سرمایه‌گذاری
شراکت با دیگران
شراکت از نگاه قانون
نکات دیگر درمورد شراکت
قرض همتا به همتا (peer- to- peer lending)
تأمین جمعی سرمایه (crowd funding)
سرمایه‌گذاری خطرپذیر
ساختار سرمایه‌گذاری خطرپذیر
ویژگی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر
شرکت در استارت‌آپ ویکند یا سایر برنامه‌های حمایتی
نکاتی برای موفقیت در استارتاپ ویکند
مراجعه به صندوق‌های حمایتی
فصل دوم: انواع سرمایه‌گذاری
هدف در سرمایه‌گذاری
انواع سرمایه‌گذاری مبتنی بر پول
برخی از دانستنی‌های مربوط به اوراق مشارکت
انواع اوراق مشارکت
طلا و سکه
علل سرمایه‌گذاری مردم در بازار طلا
عوامل مؤثر بر نوسانات قیمت طلا
طلای تزئینی بخریم یا سکه؟
سرمایه‌گذاری در بخش املاک (زمین و مسکن)
سرمایه‌گذاری در املاک
ورود جهت سرمایه‌گذاری به بازار املاک
مسکن
خرید مسکن جهت نیاز واقعی
خرید مسکن جهت سرمایه‌گذاری
نکات مهم جهت خرید مسکن
برای اینکه بتوانیم یک خانه بخریم، سرمایه آن را از کجا بیاوریم؟
سرمایه‌گذاری در املاک تجاری
آینده املاک تجاری
سرمایه‌گذاری در املاک کشاورزی
فصل سوم: سرمایه‌گذاری در بورس
چگونه وارد بورس اوراق بهادر شویم؟
نکات مهم جهت سرمایه‌گذاری در بورس
صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟
انواع صندوق سرمایه‌گذاری
مزایای صندوق سرمایه‌گذاری
سهام چیست و سهام‌دار کیست؟
سهام‌دار کیست؟
بورس چیست؟
مزایای سرمایه‌گذاری در بورس
نماد معاملاتی
عرضه اولیه
سود هر سهم یا EPS
سود تقسیمی یا DPS) Divided per share)
کد بورسی
کد سجام
فرابورس
مزایای عرضه اوراق بهادار در بازار سوم
بورس مجازی چیست؟
سبدگردانی چیست؟
منظور از اصلاح زمانی سهم چیست؟
نکات مهم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
فصل چهارم: فارکس
فارکس چیست؟
نحوه معامله در بازار فارکس
انواع جفت‌ارز
فروش در بازارهای جهانی
لوریج (Leverage)
عوامل تأثیرگذار بر بازار فارکس
مزیت‌های فارکس
معایب بازار فارکس
فصل پنجم: ریسک و ریسک‌پذیری
ریسک کردن یا نکردن؛ مسئله این است.
روان‌شناسی ریسک‌پذیری
اثرات جامعه و محیط اجتماعی روی ریسک‌پذیری
فصل ششم: سرمایه‌گذاری‌های مولد
بخش کشاورزی
بخش تولید
از مهم‌ترین دلایلی که افراد سراغ تولید می‌روند
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید
نویسنده
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-7663-59-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید

Radman
۱۴۰۲/۸/۲
کتابی هست که ما رو با بازارهای سرمایه‌ی ایران بیشتر آشنا میکنه و برای کسی که برای اولین بار میخواد وارد بازار سرمایه گذاری بشه راه رو نشون میده، ولی باید قبل از ورود به اون سرمایه گذاری خودمون هم با توجه به سال ورود و شرایط اون بازار در سال‌های ورودمون بررسی کنیم و چشم بسته وارد نشیم، به عنوان مثال بازار بورس امروزه بازاری نیست که بشه به عنوان سرمایه گذاری کوتاه واردش شد و شاید خرید ملک بیشتر مناسب وضعیت سال‌های اخیر باشه
علی زندی فر
۱۴۰۲/۴/۸
این کتاب یه مرجع عالی برای آشنایی کلی با بازارهای سرمایه گذاری مخصوصا توی ایران هست. به نظر من مهمترین رکن این کتاب اینه که نویسندش ایرانی هستش و ایده‌ها و تحلیل هاش برای سرمایه گذاری توی بازار ایران کاملا مناسب هست. پس قطعا خوندنش رو توصیه میکنم. از نویسنده کتاب هم آقای فضل آزاد بخاطر نگارش این کتاب کمال تشکر را دارم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید

برای دریافت کتاب به روش خودتان سرمایه‌ گذاری کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.