معرفی و دانلود کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام

عکس جلد کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام

کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام، مجموعه‌ای از 55 شعر سپید است که به قلم شاعر و هنرمند معاصر، مژده لواسانی به رشته تحریر درآمده است. این اثر با مضامینی همچون عشق و عرفان، فضایی لطیف را خلق می‌کند و احساسات رقیق انسانی را برمی‌انگیزاند.

درباره کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام:

مژده لواسانی، همانطور که در یکی از مصاحبه‌هایش تاکید می‌کند، حساسیت بسیاری برای انتخاب نام آثارش دارد. او معتقد است که نام هر اثری همچون شناسنامه آن کار به حساب می‌آید و باید با ظرافت و دقت نظر خاصی گزینش شود. با توجه به این حساسیت نویسنده می‌توان اندکی عمیق‌تر درباره نام این مجموعه شعر سپید صحبت کرد. عدد 40 در اکثر فرهنگ‌ها و ادیان نمادی از تکامل انسانی است؛ حال آن که لواسانی به گفته خودش این اشعار را در سن 30 سالگی سراییده. پس این بلوغ عرفانی و معنوی را می‌توان متبلور در خود حقیقی شاعر یا شخص دیگری جست که آرمان‌شهر لواسانی است.

مجموعه شعر به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام با استفاده از المان‌هایی همچون سرما، شب‌های طولانی، باران و برگ‌ریزان، فضای پاییزی که مدنظر نویسنده است را به خوبی بازنمایی می‌کند و حتی تداعی‌گر اثر پیشین این نویسنده «خون انار گردن پاییز است» می‌‌شود. از جمله موتیف‌های تکرارشونده این اثر می‌توان به مفاهیم دوری و جدایی، انتظار، عشق ناتمام و حسرت اشاره کرد. موضوعی که علاوه بر مشخص شدن سبک شعری لواسانی، باعث محدود و خاص‌تر شدن مخاطبین آثارش گشته است.

بن‌مایه‌های مذهبی آشکاری که در آثار مژده لواسانی به کار می‌روند، نشانی از باورهای نویسنده است. لواسانی در بیان احساسات زنانه در اشعارش، پیرو سبک شعری شاعر نامدار ایرانی، فروغ فرخزاد می‌باشد؛ ویژگی‌های شعری و مضامین این شاعر پرآوازه، تاثیر آشکاری بر قلم وی گذاشته‌اند. از دیگر شاعرانی که لواسانی از آن‌ها الهام گرفته است می‌توان به رضا براهنی اشاره کرد.

خواندن کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خواندن اشعار معاصر فارسی با مضامین احساسی علاقمندید خواندن کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین تمامی دوستداران اشعار سپید از خواندن این اثر لذت خواهند برد.

با مژده لواسانی بیشتر آشنا شویم:

او شاعر، مجری تلویزیون و گویندۀ نام‌آشنای رادیو است که آبان سال 1368 در تهران متولد شد. مژده لواسانی که دانش‌آموخته رشتۀ حقوق است، فعالیتش در دنیای تصویر و اجرا را از سنین بسیار کم آغاز کرد و از همان خردسالی علاقه خود به این حوزه را کشف نمود. وی در عرصه بازیگری نیز تجربه‌هایی داشته است؛ برای نمونه در سریال «فردا دیر است» به کارگردانی حسن فتحی ایفای نقش کرد.

این مجری جویای نام، مجموعه شعر دیگری به نام «خون انار گردن پاییز است» را در سال 1398 منتشر نمود. لواسانی در زمینه تولید و گویندگی کتاب‌های صوتی نیز فعالیت دارد. از جمله افتخارات و دستاوردهای این شاعر جوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- انتخاب به عنوان مجری برتر تلویزیون در سال 1392 در نظرسنجی هفته‌نامه سروش
- انتخاب به عنوان مجری برتر تلویزیون در بخش بانوان سال 1395 در نظرسنجی یک برنامه تلویزیونی
- گوینده برگزیدهٔ سیزدهمین نکوداشت برنامه‌سازان برتر هفته دفاع مقدس
- برگزیدهٔ نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب در بخش گزارش صوتی

در بخشی از کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام:

تو در شهر کم بودی
تا دلتنگی
از تمام شهر بزرگ‌تر باشد
برای دختری که تنها می‌رفت
تنها به‌سمتِ
«رفتن»
می‌رفت
و شهرها از سایه‌اش
هیئت یک انار را
به خاطر می‌سپردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-622-267-093-1
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام

شیرین فرحزادی
۱۴۰۲/۳/۱۰
عاشق اسم کتاب هستم
و چقدر شعرهای زیبایی داره معلومه با جون و دل گفته شده
محمد حسن غلامیان
۱۴۰۱/۳/۲
مفاهیم کتاب عالی بود👏
کلمات پر معنای داشت.. 🥇
ع. فتحی
۱۴۰۱/۴/۲۹
برخی ازشعرها خوب هستن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام

برای دریافت کتاب به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.