معرفی و دانلود کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای: روشی برای مدیریت پول و هزینه‌ها به مدت یک هفته و شاید هم کمتر

برای دانلود قانونی کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای: روشی برای مدیریت پول و هزینه‌ها به مدت یک هفته و شاید هم کمتر

کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای نوشته‌ی تیفانی آلیش، مدیریت مالی زندگی روزمره را آموزش می‌دهد و می‌کوشد با راهکارهایی ساده کمک کند ظرف مدت کوتاهی به اوضاع اقتصادی‌مان سامان بدهیم. این راهنما در قالب برنامه‌ای کاربردی و 12 مرحله‌ای، گام‌به‌گام به ما می‌آموزد که چطور خرج‌های ضروری را از غیرضروری تفکیک کنیم، هزینه‌ها را کاهش دهیم، برای خودمان چارچوبی تعیین کنیم و در نهایت پس‌اندازمان را افزایش دهیم.

درباره‌ی کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای

مدیریت کردن هزینه‌ها و وضعیت مالی، از دغدغه‌های اصلی همه‌ی مردم است. افزایش هزینه‌های زندگی، تورم و البته دستمزدهای غیرمنصفانه باعث شده تا خیلی‌ها در زندگی روزمره‌شان دچار مشکل باشند. این مسأله حتی به تغییر سبک زندگی منجر شده، تا حدی که فرد به‌مرور مجبور شده خیلی از کالاها و خدمات ضروری را کنار بگذارد. طبیعتاً بدون پس‌انداز، آینده خیلی مبهم و ناامیدکننده به نظر می‌رسد. ما به‌عنوان یک شهروند نمی‌توانیم وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات کلان را درست کنیم ولی با مدیریت کردن زندگی‌مان قطعاً می‌توانیم اوضاع را برای خودمان تا حدی قابل‌تحمل‌تر سازیم. کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای (The One Week Budget) نوشته‌ی تیفانی آلیش (Tiffany Aliche)، اثری است که به همین معضل پرداخته و کوشیده راه‌حل‌هایی برای آن ارائه دهد. این کتاب ساده و کاربردی به مخاطب می‌گوید که چطور در نگرش و سبک زندگی‌اش تجدید نظر کند و با کم کردن برخی از هزینه‌ها، به زندگی ایده‌آل‌تری برسد. آلیش که متخصص مسائل مالی است و در این زمینه کوچ و مربی به‌حساب می‌آید، از تجربیات زندگی خودش الهام گرفته و برنامه‌ای عملی پیشنهاد داده تا ظرف چند روز زندگی‌تان را متحول کنید.

بخش زیادی از مردم، برای پوشش دادن هزینه‌های زندگی مجبورند وام بگیرند. این باعث می‌شود که بدهی بزرگی به بانک‌ها داشته باشند. بدهی‌ای که سال‌ها طول می‌کشد و قسمت زیادی از درآمد فرد را از بین می‌برد. در واقع این اتفاق شبیه به یک چرخه‌ی معیوب است که آدم‌ها را بیشتر و بیشتر در خود فرومی‌برد. همین مسأله برای تیفانی آلیش هم رخ داده بود و او را به مرحله‌ی بغرنجی رسانده بود. آلیش که از خانواده‌ای مهاجر و کم‌درآمد می‌آمد، از همان دوران جوانی به شغل معلمی علاقه داشت. اما می‌دانست که این حرفه درآمد زیادی برایش ندارد. این را هم می‌دانست که پس از جدا شدن از پدر و مادر و استقلال مالی، احتمالاً زندگی دشواری در پیش خواهد داشت. همین ترس هم باعث شد تا تصمیم بگیرد در شیوه‌ی همیشگی زندگی‌اش تجدیدنظر کند تا بتواند روی پای خودش بایستد. اینجا بود که ایده‌ی بودجه‌بندی به ذهنش خطور کرد. آلیش سعی کرد بین هزینه‌های ضروری و غیرضروری تفکیک قائل شود. وقتی آن‌ها را از هم جدا کرد، خرج‌های غیرضروری را کنار گذاشت.

معرفی و دانلود کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای

در مرحله‌ی بعد شغل دومی انتخاب کرد تا کمی درآمدش بیشتر شود. پس‌ از آن برای خودش یک چارچوب و حدومرز تعیین کرد تا از آن تخطی نکند. به این شکل توانست کنترل مالی زندگی‌اش را به دست بگیرد. این شیوه چنان کارا بود که او در 25 سالگی و با حقوق کمتر از 3000 دلار در ماه توانست برای خود خانه بخرد، تمام قسط‌های ماشینش را بپردازد و پس‌اندازی 40 هزار دلاری داشته باشد. آلیش پس‌ از موفقیت تصمیم گرفت ایده‌اش را توسعه دهد و در اختیار همگان بگذارد. او در کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای، تمام مراحلی که پشت سر گذاشته را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. ایده‌ی او چندان پیچیده نیست و شما هم می‌توانید آن را اجرا کنید. لازم نیست دانش اقتصادی خاصی هم داشته باشید. فقط کافی است تجملات و خرج‌های مازاد را کنار بگذارید و با دقت و وسواس بیشتری هزینه کنید.

کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای را طناز محمدی ترجمه کرده و نشر ترنگ منتشر نموده است.

کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تغییر وضعیت مالی خود هستید و قصد دارید شیوه‌ی مدیریت کردن هزینه‌های زندگی را یاد بگیرید، این راهنما کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای: روشی برای مدیریت پول و هزینه‌ها به مدت یک هفته و شاید هم کمتر می‌خوانیم

بیشتر اوقات در جایی که انتظارش را ندارم مراجعه‌کنندگان جدیدی را ملاقات می‌کنم. یکی از این دیدارها در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در یکی از خیریه‌های محلی اتفاق افتاد. هنگامی که با یکی از برگزارکنندگان این مراسم صحبت می‌کردم، با مت آشنا شدم. مت بازیگر و هنرمند موفقی بود و این از لباس‌های گران‌قیمت و ژست ثروتمندانه‌اش مشخص بود. مکالمه‌ای بین ما سر گرفت و به او گفتم از اینکه به افراد در مدیریت پول و سرمایۀ شخصی آن‌ها کمک کنم لذت می‌برم. تصور کنید زمانی که مت گفت به‌شدت به کمک من نیاز دارد، چقدر تعجب کردم. چند هفته بعد در کافه‌ای او را ملاقات کردم. او در اولین دیدارمان توضیح داده بود که می‌خواهد به وضعیت مالی خود سروسامانی بدهد. او زمانی که تلاش می‌کرد بازیگر شود، به بیماری دور از انتظار و طولانی‌مدتی مبتلا شد و به مدت چند سال درآمدی نداشت؛ بنابراین بدهی‌های سنگینی داشت که نمی‌توانست پرداخت کند. پس از آنکه سلامت خود را به دست آورد، مجبور شد مدتی با پدر و مادرش زندگی کند تا بتواند زندگی خود را از سر بگیرد.

مت پیش از آنکه کار خود را در حرفۀ تئاتر و نمایش شروع کند، در مقطع کارشناسی رشتۀ مهندسی تحصیل می‌کرد. هنگامی که نزد پدر و مادرش بازگشت، تصمیم گرفت دوباره تحصیل خود را آغاز کند. او از موقعیت اجتماعی خود استفاده کرد و در یک مؤسسۀ تجاری بزرگ در زمینۀ فناوری اطلاعات و رایانه مشغول به کار شد؛ اما مشکلی که وجود داشت این بود که درآمد مت به اندازۀ شغل قبلی‌اش نبود و نمی‌توانست زندگی خود را به وضعیت همیشگی‌اش بازگرداند...

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
در ستایش بودجه‌بندی یک‌هفته‌ای
پیشگفتار
مقدمه
مرحلۀ 1: تهیۀ فهرستی از عادت‌های هزینه‌کرد خود
مرحلۀ 2: مقدار پول و سرمایۀ خود را به من نشان بده
مرحلۀ 3: مقدار پولی که در بانک وجود دارد: پس‌انداز اولیه
مرحلۀ 4: تفکیک کردن می‌تواند خوب باشد
مرحلۀ 5: هزینه‌های خود را کاهش دهید
مرحلۀ 6: به دست آوردن پول بیشتر: پس‌انداز جدید
مرحلۀ 7: اصلاح تغییرات ایجادشده در فهرست هزینه‌ها
مرحلۀ 8: حدومرزی برای دلارهای خود تعیین کنید، بخش دوم
مرحلۀ 9: حدومرزی برای دلارهای خود تعیین کنید! (طرح پیاده‌سازی)
مرحلۀ 10: چهارچوبی برای بودجه
مرحلۀ 11: پیش‌پرداخت صورت‌حساب‌ها
مرحلۀ 12: تأثیر این روش
فصل جایزه: بدهکاری و بستانکاری
فصل جایزه: بدهکاری و بستانکاری (جمع‌بندی)
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بودجه بندی یک هفته‌ای: روشی برای مدیریت پول و هزینه‌ها به مدت یک هفته و شاید هم کمتر
نویسنده
مترجمطناز محمدی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-622-7741-86-5
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای

برای دریافت کتاب بودجه بندی یک هفته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.