معرفی و دانلود کتاب بی‌‌صدایی

عکس جلد کتاب بی‌‌صدایی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌‌صدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌‌صدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌‌صدایی

در کتاب بی‌‌صدایی یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به قلم ریچل مید، با دختر شجاع و فداکاری آشنا می‌شوید که با سلاح صدا، به جنگ تهدیدات بزرگی علیه دهکده‌اش می‌رود. این اثر فانتزی و هیجانی مضامینی همچون عشق، فداکاری و شجاعت را با چاشنی داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ها به زیبایی به تصویر می‌کشد.

دربارۀ کتاب بی‌‌صدایی:

بهمن و سیل تمام راه‌های ورودی روستا را مسدود کرده است؛ روستایی که هیچ یک از اهالی آن هیچ صدایی را نمی‌شوند!

رمان فانتزی و جذاب بی‌‌صدایی (Soundless) زندگی دختری به نام فی را روایت می‌کند. او تنها فردی در آن روستاست که صداها را می‌شنود. امپراتوری مرموز و اسرارآمیز در دوردست‌ها، به اهالی این روستا کمک غذایی می‌رساند... اما به مرور مردم این دهکده بینایی خود را به طرز غریبی از دست می‌دهند و دیگر قادر به یافتن غذاها نیستند.

در اوج داستان، شبی حادثه‌ساز، فی با صدایی مهیب از خواب بیدار می‌شود و به یک باره همه چیز دگرگون می‌گردد. صداها برای او به سلاحی تبدیل شده بودند. روستاییان که روز به روز فقیرتر و گرسنه‌تر می‌شدند، فی را به فکر چاره‌ای برای این اوضاع فرو بردند. او برای حفظ جان اهالی روستا و خانواده‌اش تصمیم به سفری می‌گیرد که برای همیشه مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. در این راه او با کارگر معدنی عاشق‌پیشه و فداکار همراه می‌شود.

ریشل مید (Richelle Mead) ترکیب هیجان انگیزی از تخیل ظریف و پر احساسش و همچنین سنت داستان‌نویسی و میراث ادبی آسیای شرق را ارائه می‌دهد که مضامین فداکاری، شجاعت و عشق را به زیبایی در هم می‌آمیزد.

نکوداشت‌های کتاب بی‌‌صدایی:

- مید به عنوان یک فولکلورنویس چینی، مضامین خانوادگی، شجاعت و وفاداری را به علاوه عاشقانه‌هایی در نخستین رمانش از خود به یادگار می‌گذارد. (Kirkus Reviews)

- مید ماجراجویی و تعلیق‌های عاشقانه را در این اثر اسطوره‌ای به زیبایی به تصویر می‌کشد. (Voice of Youth Advocates)

- طرفداران نویسنده نمی‌خواهند این داستان چند فرهنگی و مبتنی بر ادبیات عامیانه را از دست بدهند. (School Library Journal)

- کاملاً اصیل و بسیار دوست‌داشتنی؛ مید این داستان را با نوعی عشق و زندگی که فقط در دستان یک استاد اتفاق می افتد، طنین انداز است. کسی را متعجب نکنید - اما این داستان همه را متعجب خواهد کرد.

خواندن کتاب بی‌‌صدایی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی نوجوانان علاقمند به داستان‌های مشهور، ماجرایی و هیجانی را به خواندن این اثر شگفت‌انگیز دعوت می‌کنیم.

با نویسنده کتاب بی‌‌صدایی بیشتر آشنا شویم:

ریشل مید رمان‌نویس مشهور و پرفروش، نوامبر 1976 در بوستون متولد شد. از جمله آثار پر طرفدار و تحسین‌شدۀ او می‌توان به مجموعه آکادمی خون‌آشام اشاره کرد. آثار مید همواره در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و USA Today بوده است. او دانش‌آموختۀ سه رشته تحصیلی گوناگون در دانشگاه‌های مختلف است؛ کارشناسی مطالعات عمومی از دانشگاه میشیگان، کارشناسی مطالعۀ تطبیقی ادیان و کارشناسی ارشد تدریس از دانشگاه واشنگتن. ریشل پیش از فعالیت حرفه‌ای نویسندگی به عنوان یک مدرس مشغول بوده است. ردپای علاقۀ او به ادبیات فولکلور و اسطوره‌ها در آثارش به چشم می‌خورد.

در بخشی از کتاب بی‌‌صدایی می‌خوانیم:

بقیه‌ی روز را سرِ پُستم بر‌می‌گردم و تا پایان ساعتِ کار معدنچی‌ها، همان‌جا می‌مانم و به وظایفم عمل می‌کنم. بعد هم همراهِ یادداشت‌هایی که برداشته‌ام، به مدرسه بر‌می‌گردم تا نقاشی‌شان کنم. از نگاه هر کسی که من را از بیرون تماشا کند، همان‌طوری هستم که همیشه به نظر می‌رسم؛ اما از درون، همه‌چیز در من تغییر کرده است! همه‌ی دنیایم عوض شده و نمی‌دانم چطور باید با این‌همه تغییرِ جدید کنار بیایم.

خواهرم دیگر کنارم نیست؛ و تازه می‌فهمم که تا‌حالا چقدر بودنش را همیشگی می‌دانستم. حالا هر کاری که می‌کنم، بدون او به نظرم ناقص است؛ موقع خوردن شام، شاگرد دیگری سرِ جای همیشگی ژانگ‌جینگ در کنارم می‌نشیند و توی اتاقمان، تختش هنوز خالی و بدون ملافه است؛ اما در یک جا نبودش را بیشتر از جاهای دیگر حس می‌کنم: در اتاقِ کار. وقتی‌که مثل هر روز سعی می‌کنم وظیفه‌ام را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم و مشاهداتم را نقاشی کنم، یکهو به خودم می‌آیم و می‌بینم که ایستاده‌ام و به جای همیشگی او خیره مانده‌ام. هر‌بار که غیبتش را می‌بینم، همه‌ی وجودم پر از درد می‌شود. بنابراین، وقتی‌که استادها سر می‌رسند و به ما خبر می‌دهند که امروز می‌توانیم کار عصرانه‌مان را زودتر تمام کنیم، خیالم راحت می‌شود...

اما بعد بلافاصله یادم می‌آید که دلیل این کارشان، این است که اگر دلمان خواست، بتوانیم در مراسم خاکسپاری بائو شرکت کنیم. مردد مانده‌ام که بروم یا نه. من برای بائو همیشه احترام فوق‌العاده‌ای قائل بودم، اما بار رازی که در دل دارم، روی شانه‌هایم سنگینی می‌کند.

بعضی از شاگردها ترجیح می‌دهند همین‌جا بمانند و کارشان را تمام کنند.

من نمی‌مانم؛ دلم می‌خواهد هر‌چه زودتر از این اتفاق و خاطره‌هایش خلاص شوم. امیدوارم بتوانم دوباره مخفیانه به کتابخانه برگردم و بفهمم که این صداها چرا فقط به من هجوم آورده‌اند، نه کسِ دیگری.

دوباره مشاهدات ثبت‌شده‌ی بقیه‌ی شاگردها را بررسی می‌کنم؛ می‌بینم من همچنان تنها کسی هستم که این روزها شنیدن را تجربه می‌کند.

وقتی از اتاقِ کار خارج می‌شوم و به راهرو می‌رسم، با ژانگ‌جینگ برخورد می‌کنم. او مشغول جارو کردن خار‌و‌خاشاکِ گوشه‌ای از زمین است. این اولین‌باری است که من او را درحالِ انجام کار جدیدش می‌بینم و چیزی نمانده قلبم از جا کنده شود. او لباس بی‌اَرزش خدمتکارها را پوشیده و حالت چهره‌اش نسبت به افرادی که از کنارش رد می‌شوند، کاملاً بی‌تفاوت است. من سرِ جایم می‌ایستم و حواسم را به این قضیه جمع می‌کنم که نکند ببینم کسی درباره‌ی کار جدید او چیزی می‌گوید یا آزارش می‌دهد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌‌صدایی
نویسنده
مترجمزهرا غفاری داریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-8347-03-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌‌صدایی

Nazanin Roshan
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
این کتاب جزء پر فروش‌ها بوده و به نظرم ارزشش رو داشته که این طور باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بی‌‌صدایی

برای دریافت کتاب بی‌‌صدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.