معرفی و دانلود کتاب بیولوژی سرمایه گذار: طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت

عکس جلد کتاب بیولوژی سرمایه گذار: طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیولوژی سرمایه گذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیولوژی سرمایه گذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیولوژی سرمایه گذار: طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت

کتاب بیولوژی سرمایه گذار با تکیه بر دانش مالی رفتاری، نقش بیولوژی، طبیعت و تربیت را در تصمیم‌گیری‌های مالی انسان‌ها مشخص می‌سازد. جان آر. نوفسینگر و کوری ای. شانک در پاسخ به این پرسش که تصمیم‌‌های مالی در چه ناحیه‌ای از مغز و تحت تأثیر چه عواملی گرفته می‌شوند، اقدام به نگارش و انتشار کتاب حاضر کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب بیولوژی سرمایه گذار

روند بازار مالی و تصمیمات سرمایه‌گذارها امری پیچیده است که فهم آن به دانشی مجزا نیاز دارد. دانش مالی رفتاری که شاخه‌ای از علم اقتصاد رفتاری است، به این مسئله توجه نشان می‌دهد. این شاخه از علم بر روی سوگیری‌های ذهنی که گاه مانع از عملکرد و تصمیم‌گیری صحیحِ سرمایه‌گذاران می‌شود، مطالعه می‌کند. دانشمندان علوم رفتاری با تحلیل خطاهای شناختی، نقش بیولوژی انسان را در تصمیمات مالی او روشن می‌سازند. کتاب بیولوژی سرمایه‌گذار (The Biology of Investing) نوشته‌ی جان آر. نوفسینگر (John R. Nofsinger) و کوری ای. شانک (Corey A. Shank) با ترکیب علوم مختلفی مانند ژنتیک، اعصاب، روان‌شناسی و اقتصاد به این سوال پاسخ می‌دهند که چطور تصمیمات مالی در افراد مختلف، اشکال بسیار متنوعی به خود می‌گیرند.

رفتارهای انسان تا چه حد ذاتی و تا چه حد اکتسابی هستند؟ آیا از لحاظ روانشناسی وضعیت یک کودک تازه متولدشده مانند یک لوح سفید است یا کودک تا حدی از طریق DNA رفتارهایی را به ارث برده است؟ آیا تصمیم‌گیری‌ها توسط خصوصیات ژنی برنامه‌ریزی می‌شوند یا ناشی از سوابق تجربی هستند؟ این سؤالات طی قرن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که طبیعت انسان، تربیت خانوادگی و فیزیولوژی همگی در تصمیم‌گیری‌های مالی فرد دخیلند؛ با این حال پژوهش‌ها پیرامون میزان تأثیرگذاری هریک از این موارد، همچنان ادامه دارند.

کتاب بیولوژی سرمایه‌گذار بر اساس تحقیقات مهمی که در این زمینه صورت گرفته نگاشته شده و حدود 300 مقاله‌ی علمی را از نظر گذرانده است. جان آر. نوفسینگر و کوری ای. شانک ثابت می‌کنند که فرض رویکرد مالی استاندارد سنتی، مبنی بر منطقی بودن بازارهای مالی و تصمیمات انسان‌ها در این بازارها، کاملاً غلط است. طبق این رویکرد انتظار می‌رود وقتی پای پول در میان است، انسان تصمیمات بدون سوگیری اتخاذ کند تا منفعت شخصی خود را به حداکثر برساند؛ اما خطا در تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد. این ادعا امروزه ثابت شده که افراد اغلب تحت تأثیرات فیزیولوژیکی، تصمیمات غیرمنطقی می‌گیرند. به این ترتیب نظریه‌ی مالی رفتاری (Behavioral finance) رویکرد مالی استاندارد سنتی را رد می‌کند. در نظریه‌ی مالی رفتاری، سرمایه‌گذار انسانی معمولی تلقی می‌شود، نه فردی ایدئال و منطقی.

معرفی و دانلود کتاب بیولوژی سرمایه گذار

کتاب بیولوژی سرمایه‌گذار نشان می‌دهد که بیولوژی می‌تواند بر رفتار به‌ صورت موقتی و دائمی اثرگذار باشد. تغییرات بیولوژیکی تأثیرات موقتی و زودگذری بر تصمیم‌گیری دارند؛ مانند کم‌خوابی، سطح هورمون‌های در گردش (‌مانند تستوسترون)‌، احساسات، وضعیت روانی یا محیط (‌مانند آب‌وهوا)‌. به عنوان مثال افراد هنگامی‌که کم‌خوابی دارند، در مقایسه با زمانی که به‌ خوبی استراحت می‌کنند احتمالاً ‌تصمیمات مالی متفاوتی می‌گیرند. کتاب بیولوژی سرمایه‌گذار در سه بخش به موضوعات بیولوژیکی می‌پردازد: طبیعت در مقابل تربیت، فیزیولوژی، پیامدهای شناختی.

جان آر. نوفسینگر و کوری ای. شانک در ادامه، نتایج تحقیقات پیرامون رفتارهای مالی دوقلوها و فرزندخوانده‌ها را تشریح می‌کنند و به توضیح تفاوت‌ تصمیم‌گیری در زنان و مردان می‌پردازند. آن‌ها همچنین در فصلی جداگانه تأثیر هورمون‌ها بر ریسک‌پذیری مالی را بررسی می‌کنند. به‌ طور کلی کتاب بیولوژی سرمایه‌گذار با ارائه‌ی نتایج تحقیقات مختلف و تحلیل داده‌ها، منشأ اشتباهات انسانی را در سرمایه‌گذاری موشکافی می‌کند و راهبردها، ابزار، روش‌ها و سیاست‌های جدیدی ارائه می‌دهد تا کارشناسان علوم اقتصاد با به‌کارگیری آن‌ها به قضاوت بهتری در مورد رفتارهای مالی دست یابند.

انتشارات بورس اثر حاضر را با ترجمه‌ی امیر شیری قهی و محمد مشاری منتشر کرده است.

کتاب بیولوژی سرمایه گذار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای اساتید و دانشجویان رشته‌های مالی و اقتصادی و فعالان بازار سرمایه منبعی سودمند محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب بیولوژی سرمایه گذار: طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت می‌خوانیم

ویژگی‌های جسمی مانند رنگ چشم توسط ژن‌های خاص تعیین می‌شود (نمونه‌ای از اثر طبیعت). برخی ویژگی‌های رفتاری مانند خونگرمی ممکن است بیشتر تحت تأثیر تجربه‌های یک فرد در هنگام بزرگ شدن قرار گیرد (نمونه‌ای از اثر تربیت). به‌تازگی مباحث مربوط به طبیعت در مقابل تربیت، ریسک‌گریزی مالی و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذار را در بر گرفته است.

یک مطالعه گروهی جالب در این زمینه، بررسی رفتار دوقلوها است. دوقلوها چگونه سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ توجه داشته باشید که تمام DNA دوقلوهای همسان مشترک است، درحالی‌که تقریباً نیمی از DNA دوقلوهای ناهمسان مشترک است. پژوهشگران با استفاده از نمونه‌ای بزرگ از تصمیمات مالی دوقلوها می‌توانند منشأ هدایت تصمیمات مالی را از میان ژن‌ها (طبیعت)، محیط تربیتی و تجربیات منحصربه‌فرد بزرگ‌سالی، تفکیک کنند. تحقیق دیگری از این ایده مشابه برای بررسی تصمیمات کودکان فرزندخوانده،‌ کودکان بیولوژیکی (اصلی) و والدین بیولوژیکی استفاده می‌کند.

در مطالعات دوقلوها و کودکان فرزندخوانده از وضعیت تولد به‌عنوان یک معیار برای تأثیر ژن‌ها استفاده می‌شود. آیا می‌توانیم ژنوم شخص را به‌طور مستقیم بررسی کنیم؟ بله می‌توانیم. اگرچه تعداد زیاد تغییرات ژنتیکی مشکلاتی برای تجزیه‌وتحلیل به وجود می‌آورند. درنهایت یک تفاوت آشکار کروموزومی میان مردان و زنان وجود دارد که به‌سادگی قابل‌شناسایی است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه‌ی مترجمان
بیولوژی سرمایه‌گذار
1: بیولوژی و فیزیولوژی در مالی
بخش یک: طبیعت در مقابل تربیت
2: ژنتیک: رفتار سرمایه‌گذاری دوقلوها
3: مطالعه‌ی بیشتر ژنتیک: ژنوم انسان و سرمایه‌گذاری فرزندخوانده‌ها
4: آیا زنان و مردان متفاوت از هم سرمایه‌گذاری می‌کنند؟
بخش دوم: فیزیولوژی
5: کارکرد مغز و تصمیمات مالی
6: تأثیر هورمون‌ها بر ریسک‌پذیری مالی
7: خواب، قهوه و سرمایه‌گذاری
8: سلامتی چگونه تصمیمات مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟
بخش سوم: پیامدهای شناختی
9: احساسات و وضعیت روانی (خلق‌وخوی) سرمایه‌گذار
10: عوامل محیطی چگونه بر تصمیمات سرمایه‌گذاری تأثیر می‌گذارد؟
11: شخصیت سرمایه‌گذار موفق
12: انواع هوش و عملکرد سرمایه‌گذاری
13: عملکرد شناختی نامناسب و تصمیم‌گیری ضعیف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیولوژی سرمایه گذار: طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت
نویسنده،
مترجممحمد مشاری، امیر شیری قهی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات403
زبانفارسی
شابک978-622-6868-67-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیولوژی سرمایه گذار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیولوژی سرمایه گذار

برای دریافت کتاب بیولوژی سرمایه گذار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.