معرفی و دانلود کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده

کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده نوشته‌ی شراز اس. مالیک و شهباز اس. مالیک، مبانی و کلیات بیومکانیک را توضیح می‌دهد و می‌کوشد ارتباط و کاربردهای این علم را در حوزه‌ی ارتوپدی تشریح نماید. این راهنما تلاش دارد نقش مهندسی بیومکانیک را در انتخاب شیوه‌ی جراحی ارتوپدی، طراحی وسایل و ابزارهای این رشته، و ساخت پروتزها و مفاصل مصنوعی نشان دهد.

درباره‌ی کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده

ارتوپدی یکی از رشته‌های مهم پزشکی است که به بیماری و آسیب‌های سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان می‌پردازد. پزشک با تشخیص آسیب‌های این سیستم، می‌کوشد از طریق درمان‌های رادیکالی مثل جراحی و پس‌ از آن با کمک حرکات تمرینی این وضعیت را بهبود دهد. اما ارتوپد نه‌تنها باید از علوم پزشکی و آناتومی بدن انسان اطلاع داشته باشد، باید اصول بیومکانیک را هم تا حد کافی درک کند و کارکردهای آن را در بدن انسان بداند. بیومکانیک در واقع همان مکانیک است، اما به‌جای سیستم‌های غیرزنده، بر روی سیستم‌های بیولوژیک و زیستی تمرکز دارد و آن‌ها را توصیف می‌کند. به خاطر همین، این دانش را بخشی از حوزه‌ی مهندسی پزشکی می‌دانند. در ارتوپدی مدرن، بیومکانیک نقش و تأثیری انکارناپذیر دارد و نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد. کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده (Orthopaedic Biomechanics Made Easy) نوشته‌ی شراز اس. مالیک (Sheraz S. Malik) و شهباز اس. مالیک (Shahbaz S. Malik) به همین موضوع می‌پردازد و می‌کوشد این حوزه‌ی مدرن را ساده و مختصر توضیح دهد. نویسندگان کتاب، اصول و کلیات بیومکانیک را تشریح می‌کنند و مهم‌ترین کاربردهای این مهندسی را در ارتوپدی بیان می‌نمایند.

بیومکانیک ترکیبی از سه حوزه‌ی اصلی مکانیک، آناتومی و فیزیولوژی است. در دنیای امروز بیومکانیک را یکی از مبانی اصلی ارتوپدی می‌دانند، چون مکانیک بدن انسان را نشان می‌دهد که دانستن آن برای یک ارتوپد کاملاً حیاتی است. اما تأثیر این علم فقط محدود به شناخت و توضیح بدن نیست. مواد، وسایل و ابزارهای جراحی ارتوپدی نیز بر مبنای همین مهندسی ساخته می‌شوند. همین‌طور در طراحی و ساخت انواع پروتزها و اندام‌های مصنوعی هم بیومکانیک نقش اصلی را دارد. این مهندسی تا آنجا پیش رفته که حتی در شیوه‌های جراحی هم پزشک ارتوپد تا حد زیادی از آن کمک می‌گیرد و متناسب با آن درمانش را پیش می‌برد. برای مثال در طراحی سوزن بخیه، از اصول بیومکانیک استفاده می‌شود و ارتوپد در مورد نحوه‌ی بخیه زدن از الگوهای این مهندسی تبعیت می‌کند تا درمان به بهترین شکل انجام گیرد. شراز اس. مالیک و شهباز اس. مالیک، که هر دو متخصص ارتوپد هستند، در کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده، تلاش دارند نقش گسترده‌ی مهندسی پزشکی را در این حوزه‌ی درمانی نشان دهند. آن‌ها پس از صحبت در مورد مقدمات بیومکانیک، از کاربردهای این مهندسی در ارتوپدی می‌گویند. در این بخش مباحثی همچون بیومکانیک شکست، تریبولوژی و حالت‌های بارگذاری در سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان مطرح می‌گردد. نویسندگان در ادامه بیومکانیک قسمت‌های مختلف بدن و همین‌طور نحوه‌ی جراحی و استفاده از پروتز را برای اندام‌هایی مثل هیپ، شانه، زانو، ستون فقرات، پا و مچ پا توضیح می‌دهند.

کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده را مراد کریم‌پور، علیرضا فقیهی و فاطمه نوروزی‌فرد ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های ارتوپدی و پزشکی ورزشی از مخاطبان این کتاب هستند. این راهنما شما را با اصول و کلیات بیومکانیک در ارتوپدی آشنا می‌سازد.

در بخشی از کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده می‌خوانیم

مفصل آرنج انعطاف‌پذیری اندام فوقانی را افزایش می‌دهد. همچنین نیروها را بین بازو و ساعد منتقل می‌کند و به عنوان محور برای اهرم ساعد عمل می‌کند. آرنج مجموعه‌ای از مفصل سه استخوان هومروس، اولنا و رادیوس می‌باشد که عبارتند از مفاصل هومرواولنار، هومرورادیال و پروگزیمال رادیواولنار. تمام این مفاصل به وسیله‌ی یک کپسول مفصلی احاطه شده‌اند. ناحیه‌ی دیستال استخوان هومروس به دو ستون داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که تقریباً با زاویه 40 درجه از ناحیه‌ی قدامی محور استخوان هومروس انحراف پیدا کرده است.

دو ستون انتهایی استخوان هومروس، دو سطح مفصلی به نام‌های تراکلئا و کاپیتولوم را در مفصل آرنج ایجاد می‌کند. مفصل هومرواولنار یک مفصلی لولایی است که از تماس یک تراکلئا به شکل ساعت شنی، با شکاف زینی‌شکل تراکلئا در بریدگی استخوان اولنا ایجاد شده است. این یک وضعیت پایدار ذاتی است که حرکت نسبی و ناخواسته‌ی بین سطح مفصلی را محدود می‌کند.

مفصل هومرورادیال یک مفصل گوی و کاسه‌ای می‌باشد. این یک مفصل بدون محدودیت حرکتی است که از مفصل شدن بین کاپیتولوم که یک نیم‌کره‌ی تقریباً کامل است و سر استخوان رادیال که با کاپیتولوم تماس کمی دارد شکل گرفته است. بخش پروگزیمال رادیواولنار یک مفصل قرقره‌ای است که توسط سطوح مجاور بین رادیوس و اولنا ایجاد می‌شود. این یک مفصل نسبتاً محدود می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر بیومکانیک ارتوپدی
فصل 2: بیومتریال‌های ارتوپدی و خواص آن‌ها
فصل 3: حالت‌های بارگذاری در سیستم اسکلتی_عضلانی
فصل 4: بیومکانیک شکست
فصل 5: تریبولوژی در سیستم‌های بیولوژیکی
فصل 6: بیومکانیک هیپ و تعویض مفصل هیپ
فصل 7: بیومکانیک زانو و تعویض مفصل زانو
فصل 8: بیومکانیک شانه
فصل 9: بیومکانیک آرنج
فصل 10: بیومکانیک ستون فقرات
فصل 11: بیومکانیک مچ پا و پا
فصل 12: بیومکانیک فیکساتورهای شکستگی
فصل 13: مکانیک بررسی آسیب‌های ترومایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده
نویسنده،
مترجممراد کریم پور، علیرضا فقیهی، فاطمه نوروزی فرد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-600-355-630-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده

برای دریافت کتاب بیومکانیک ارتوپدی به بیان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.