معرفی و دانلود کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس: مقدماتی و پیشرفته به زبان ساده

عکس جلد کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس: مقدماتی و پیشرفته به زبان ساده
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس: مقدماتی و پیشرفته به زبان ساده

در کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس می‌آموزید که چگونه یادگیری چنین مهارتی سرمایه‌گذاری را برای شما راحت‌تر خواهد کرد، مهم‌ترین اصطلاحات بازار بورس در کجا کاربرد دارند، چگونه می‌توانید تابلوها را تحلیل کنید و معاملات خود را بر چه مبنایی انجام دهید. حسنعلی رزمی در آخرین بخش این کتاب، مثال‌ها و تصاویری می‌آورد که کاربردی بودن اثر را دو چندان می‌کند.

درباره‌ی کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

آیا شما هم جزء کسانی هستید که می‌خواهید با سرمایه‌گذاری‌ در بورس دارایی خود را زیاد کنید؛ اما هر بار که اصطلاحات پیچیده‌ی بورس را می‌شنوید یا نگاهی به جدول‌ها و تابلوهای سهام می‌اندازید، احساس سرگیجه بهتان دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرید بی‌خیال سرمایه‌گذاری شوید؟ اگر در این دسته قرار می‌گیرید، نگران نباشید. مؤلفان انتشارات بورس کتاب‌های ساده و همه‌فهمی منتشر کرده‌اند که شما را در این حوزه یاری می‌کنند. کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس یکی از این کتاب‌هاست.

یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش بازار بورس، تابلوهای بورس هستند. در گذشته داده‌های معاملاتی روی تابلوهای بزرگ تالار بورس نمایش داده می‌شدند، سپس در روزنامه‌ها منتشر می‌گشتند و در حال حاضر با یک کلیک ساده می‌توانید تابلوهای بورس را در هر جا و هر زمانی ببینید. با یادگیری تابلوخوانی متوجه می‌شوید که بازار سهام یک شرکت چه وضعیتی دارد، میزان قدرت خریداران و فروشندگان را درک می‌کنید، به نیت‌های خریداران و فروشندگان پی می‌برید، می‌توانید کاهش یا افزایش قیمت سهم را پیش‌بینی کنید و نهایتاً از زمان و قیمت و جریان ورود و خروج پول از یک سهم اطلاع پیدا کنید. حسنعلی رزمی در اولین فصل کتاب انواع تابلوها را معرفی می‌کند، مهم‌ترین اصطلاحات تابلوخوانی را به شما آموزش می‌دهد و بخش‌های مختلف تابلوی معاملاتی سهام را تشریح می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

کسانی که تا حدودی با مقدمات و اجزای تابلوهای معاملاتی آشنا هستند و می‌خواهند اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورند، دومین بخش کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس را بخوانند. در این بخش به شما آموزش داده می‌شود که چگونه داده‌های تابلو را به‌دقت تحلیل کنید و براساس آن‌ها نتیجه‌گیری نمایید. شاید اگر برای اولین بار این اطلاعات را بخوانید، کمی سردرگم شوید و فکر کنید در عمل نمی‌توانید براساس این آموزه‌ها خرید و فروش انجام دهید. به همین دلیل حسنعلی رزمی در آخرین بخش کتاب مثال‌هایی را مطرح می‌کند که گام به گام تحلیل داده را به مخاطب توضیح می‌دهد. او سهام شرکت مرقام را در بازه‌ی زمانی 29 خردادتا 23 شهریور 95 تحلیل می‌کند؛ به این خاطر که در این بازه قیمت سهام دو برابر شده و تمام نکات گفته‌شده در کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس، با این مثال‌ها مرور می‌شوند.

کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید، حتماً کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس را بخوانید.

در بخشی از کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس: مقدماتی و پیشرفته به زبان ساده می‌خوانیم

سهام‌داران یک شرکت را بر اساس حجمی از سهام شرکت که تحت مالکیت خود دارند به دو دسته‌ی سهام‌داران خرد و سهام‌داران عمده تقسیم می‌کنند. سهام‌داران عمده‌ی یک شرکت، اکثریت حجم سهام آن شرکت را تحت مالکیت دارند و سهام‌داران خرد هرکدام حجم کمی از سهام را در اختیار دارند، از همین رو نیز نوع فعالیت و رفتار معاملاتی سهام‌داران عمده، در روند و سرعت نوسانات قیمتی سهم تأثیر بسیاری دارد. شناخت سهام‌داران عمد‌ه‌ی هر شرکت و رفتار معاملاتی آن‌ها می‌تواند به معامله‌گران در تصمیم‌گیری در مورد معاملات خود روی سهم موردنظر کمک شایانی کند. در تابلوی معاملاتی هر شرکت در زبانه‌ی سهام‌داران، لیست سهام‌داران عمده‌ی شرکت درج شده است و علاوه بر این با کلیک روی هرکدام از آن‌ها می‌توان روند معاملات هرکدام از آن‌ها را در طول زمان، روی آن سهم ملاحظه کرد. سهام‌دارانی که حداقل یک درصد از کل سهام شرکت را در اختیار دارند در این قسمت نمایش داده می‌شوند.

در نوع دیگری از دسته‌بندی، سهام‌داران را به حقیقی و حقوقی تقسیم می‌کنند. سهام‌داران حقیقی، تمام افراد حقیقی هستند که بر اساس مدارک شخصی و شناسنامه‌ای، اقدام به دریافت کد بورسی کرده‌اند و سهام‌دار حقوقی به شرکتی اشاره دارد که به‌واسطه‌ی ثبت در سازمان ثبت اسناد، یک شخصیت حقوقی یافته و بر مبنای آن اقدام به دریافت کد بورسی نموده است. بخش بزرگی از سهام‌داران عمده‌ی شرکت‌های مختلف را معمولاً سهام‌داران حقوقی تشکیل می‌دهند و آنچه در مورد سهام‌داران عمده ذکر شد در مورد سهام‌داران حقوقی صادق است.

سهام‌داران حقیقی که عمدتاً جزو سهام‌داران خرد هستند گاهی معاملات حقوقی‌ها را که عمدتاً سهام‌داران عمده‌ی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند ملاک قرار داده و معاملات خود را در جهتی انجام می‌دهند که حقوقی‌ها اقدام به معامله کرده‌اند، ولی باید توجه داشت که معاملات حقوقی‌ها و حقیقی‌ها از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
بخش اول: تابلوخوانی مقدماتی
تابلوخوانی چیست؟
تابلوخوانی چرا؟
انواع تابلو‌ها و معرفی آن‌ها
بخش دوم: تابلوخوانی پیشرفته
پول هوشمند و جریان نقدینگی
نقد شوندگی
حجم‌های مختلف و تفسیر آن‌ها
انواع سهام‌داران و انگیزۀ معاملات آن‌ها
قدرت خریدار و فروشنده
نشانه‌های ورود و خروج پول
چگونگی ورود و خروج پول قوی به سهم
معاملات بلوکی و کد به کد
الگوهای تیک صعودی و نزولی
فشار خریدوفروش و اُردرهای ترس و امید
بخش سوم: جمع‌بندی مطالب با یک مثال کاربردی
روز 29 خرداد
روز 30 خرداد
روز 6 تیر
روز 9 تیر
روز 12 تیر
روزهای 13 و 15 تیر
روزهای 22 و 23 تیر
روزهای 12 مرداد تا 1 شهریور
روزهای احتیاط
پایان یک بازی بزرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس: مقدماتی و پیشرفته به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-6868-51-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

سعیدرضاییان
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتابی جامع و کامل بسیار مفید بود و همه موارد را به زبان بسیار ساده توضیح داده است
Ali.jou
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب تقریباً جامع بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس

برای دریافت کتاب تابلوخوانی کاربردی در بورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.