معرفی و دانلود کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن

کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن به مقایسه ساز و کار تعیین و میزان نرخ سود تسهیلات حقیقی در ایران با دیگر کشورهای دنیا می‌پردازد.

آیا نرخ و میزان سود تسهیلات بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن تاثیر دارد؟ ویژگی‌های یک الگوی اعتباری درست برای تامین مالی بخش صنعت و معدن چیست؟ پاسخ تمامی این سوالات را در کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن (An analysis of credit policy effects) خواهید یافت.

نظام مالی مسئولیت انتقال منابع از پس‌انداز کنندگان به سرمایه‌گذاران را بر عهده دارد. به همین جهت ضعف و نقصان در آن باعث کاهش سرمایه‌گذاری و در نهایت کاهش رشد اقتصادی خواهد شد. در این کتاب احمد تشکینی سعی بر این دارد تا نرخ سود تسهیلات، میزان تسهیلات و تأثیر آن‌ها بر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این کتاب در حقیقت نخست به بررسی مباحث نظری مرتبط با سرمایه‌گذاری و سیاست‌های اعتباری می‌پردازد، سپس ساز و کار تعیین نرخ‌های سود بانکی، نرخ‌های سود حقیقی و شاخص‌های عمق مالی در ایران با کشورهای منتخب را مقایسه می‌کند. همچنین با بررسی روند‌های آماری سعی دارد تا ساختار سرمایه‌گذاری و ارتباط آن با سیاست‌های اعتباری را آسیب شناسی کرده و مشکلات و معضلات مرتبط با آن را شناسایی نماید.

در بخشی از کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن می‌خوانیم:

اقتصاد به دو بخش اصلی شامل بخش حقیقی و بخش مالی تقسیم می‌شود. بخش حقیقی شامل بازار کالا و خدمات و بازار کار است و بخش مالی شامل بازار پول و سرمایه می‌باشد. سرمایه‌گذاری و نرخ بهره مهم‌ترین متغیرهای بخش حقیقی و مالی اقتصاد محسوب می‌شوند که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. گفتنی است در بین اجزاء مختلف تقاضای کل (درآمد ملی)، مخارج سرمایه گذاری از کمترین ثبات برخوردار است و لذا نوسانات آن مهم‌ترین بخش نوسانات در سطح فعالیت اقتصادی به شمار می‌رود. براین اساس شناخت عوامل تعیین کننده رفتار سرمایه‌گذاری در توضیح تغییرات درآمد ملی و ادوار تجاری بسیار مهم است. براین اساس فصل حاضر به دنبال ارایه چارچوب نظری سرمایه گذاری و بازارهای مالی با تاکید بر نرخ بهره و ارتباط متقابل آن‌ها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی و چاچوب نظری سرمایه‌گذاری و توسعه مالی
فصل دوم: مقایسه ساز و کار تعیین و میزان نرخ سود تسهیلات حقیقی در ایران با کشورهای منتخب
فصل سوم: آسیب شناسی ارتباط سیاست اعتباری و سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن
فصل چهارم: نظر سنجی از خبرگان در خصوص ارتباط سیاست اعتباری و سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن
فصل پنجم: طراحی و برآورد مدل تجربی آثار نرخ سود تسهیلات بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن
فصل ششم: خلاصه، جمع‌بندی و توصیه‌های سیاسی
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-964-468-565-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن

برای دریافت کتاب تحلیل آثار سیاست اعتباری بر سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.