معرفی و دانلود کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop

عکس جلد کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop

کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop، نوشته‌ی مهری ایزانلو و ابوالفضل خلخالی به توضیح نرم‌افزار هایپرمش می‌پردازد و با آموزش قدم‌به‌قدم شیوه‌ی استفاده از این برنامه را شرح می‌دهد. این برنامه تمامی طراحی‌های رایانه‌ای را که به‌اختصار CAD می‌نامند، اصلاح می‌کند و ابزاری قدرتمند جهت بالا بردن کیفیت در طراحی صنعتی است.

درباره‌ی کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop

اگر به کمک رایانه شی‌ء یا سازه‌ای را طراحی کنیم به آن کد یا CAD می‌گویند. این شیوه‌ی طراحی کمک شایانی به صنعت و معماری کرده و در این راستا بسیاری از ضریب‌های خطا و مشکلات قطعات را از بین رفته برده است. این طراحی‌های کامپیوتری توسط نرم٬افزارهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. مهری ایزانلو و ابوالفضل خلخالی در کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop قصد دارند به توضیح نرم‌‌افزار کاربردی و پرطرفدار هایپرمش بپردازند و روشی را که این نرم‌افزار جهت اصلاح طراحی‌ها انجام می‌دهد، آموزش دهند.

نرم‌افزار هایپرمش بر اساس مش‌زنی و تحلیل اجزا محدود، شکل طراحی‌شده را اصلاح می‌کند. مش به معنی کنار هم قرار گرفتن عمودی و افقی تعداد زیادی از خطوط است که سبب استحکام یک جسم شود. حال با توجه به‌ظاهر آن مش زنی در طراحی به معنی این است که ما هندسه‌ی یک جسم یکپارچه را به هزاران قسمت‌ کوچک‌تر که به شکل شبکه‌ا‌ی هستند تقسیم کنیم. کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop، قابلیت‌های نرم‌افزار هایپرمش را در چهار سطح مش زنی، اصلاح و تصحیح شکل طراحی، ساده‌سازی شکل و تحلیل اجزا محدود معرفی کرده است. نویسندگان در کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop، توضیح می‌دهند که نرم‌افزار هایپرمش با دارا بودن ابزارهای قدرتمند خود امکان اصلاح شکل را به‌خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدل CAD پس از بازبینی و اصلاح شکلی مش زده می‌شود و سپس ساده‌سازی شده و با استفاده حل‌گرهای المان محدود به مرحله‌ی تولید می‌رسد. گاهی اوقات شکل‌ها دارای انحراف یا تخلخل‌های ریزی هستند که موجب پیچیدگی در محاسبه می‌شوند؛ درصورتی‌که این اشکال تأثیر چندانی در محصول نداشته باشد می‌توان با ساده‌سازی بخشی از پیچیدگی تحلیل اجزا محدود را کاهش داد.

مطالعه‌ی کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop که مهری ایزانلو و ابوالفضل خلخالی تالیف آن را برعهده داشته‌اند مهندسان را قادر می‌سازد تا نقاطی از سازه را که دچار ضعف استتشخیص دهند و برای طرح خود شرایط پرفشاری را جهت انجام آزمایش شبیه‌سازی کنند.

کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop، نرم افزار هایپرمش را به‌تفصیل آموزش می‌دهد و کلیه‌ی امکانات آن را بیان می‌کند. گفتنی است این کتاب توسط موسسه‌ی دیباگران تهران عرضه شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این این کتاب به دوستداران و علاقه‌مندانِ طراحی صنعتی، معماران و مهندسان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop می‌خوانیم

نرم‌افزار هایپرمش دارای عملکرد‌های زیادی می‌باشد که به کاربر در کنترل دید، نمایش و تجسم قطعات کمک می‌کنند. در فصل اول این عملکردها معرفی می‌شوند. ابزارهای کنترل نمایش در این نرم‌افزار، روش کار با پانل‌های مختلف ارائه می‌شوند. در پایان عملیات مختلف باز کردن مدل، سازماندهی مدل و کنترل نمایش بصورت گام به گام در غالب یک تمرین کاربردی ارئه می‌شود.

ویژگی‌هایی از قبیل سوراخ‌های کوچک، فیلت‌های لبه، سطح و... هندسه‌ی قطعه را با دقت بیشتری نشان می‌دهند در حالیکه از کیفیت مش‌زنی کم می‌کنند. بنابراین می‌توان این بخش‌ها را حذف نمود و در نتیجه کیفیت مش را بهبود داد. بدون اینکه این تغییر در هندسه قطعه تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر نتایج داشته باشند. این نرم‌افزار سطوح را در حین وارد کردن به درستی تصحیح می‌کند و ابزارهای زیادی برای اصلاح هندسه ارائه می‌کند. در فصل دوم روش‌های ساده‌سازی هندسه‌ی مدل ارائه می‌شوند.

روش اجزای محدود، یک روش حل عددی است که برای بسیاری از مسایل مهندسی قابل استفاده است. مسایل پایدار، گذرا، خطی و غیرخطی در تحلیل تنش، انتقال حرارت، سیالات، الکترومغناطیس و غیره می‌توانند با استفاده از روش اجزای محدود تحلیل شوند. در فصل سوم توضیحاتی در رابطه با این روش حل ارائه شده‌اند.

هر شیء پیوست‌های بینهایت درجه آزادی دارد و امکان حل در این فرمت وجود ندارد. روش المان محدود به کمک گسسته‌سازی و یا مش) گره‌ها و المان‌ها (درجات آزادی را از نا محدود به محدود کاهش می‌دهد. با مش‌بندی نمونه تعداد درجات آزادی کلی مدل کاهش‌یافته و با تعداد معادلات محدود می‌توان به تحلیل مدل پرداخت. در فصل چهارم این کتاب روش‌های مختلف مش‌زنی المان‌های پوسته دو بعدی ارائه می‌شوند. سپس در رابطه با ویرایش مش و بررسی کیفیت مش توضیحاتی ارائه می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی نرم‌افزار HyperMesh DESKTOP
1-1 باز کردن فایل‌ها و ذخیره کردن مدل در نرم‌افزار هایپرمش
1-2 کنترل نمایش
1-3 کار کردن با پانل‌های مختلف
1-4 سازماندهی مدل
1-5 معرفی تعدادی از پانل‌ها
1-6 کنترل نمایش مدل در قالب تمرین
فصل دوم: آماده‌سازی هندسه برای مش‌زنی
2-1 وارد کردن فایل‌های CAD در نرم‌افزار هایپرمش
2-2 ابزارهای ساده‌سازی مدل CAD
2-3 تجسم توپولوژی (Topology Visualization)
2-4 در مدل هندسی یک جعبه midsurfacing
فصل سوم: معرفی روش اجزای محدود
3-1 معادلات دیفرانسیل حاکم بر مسایل هندسی
3-2 گسسته‌سازی دامنه معادلات حاکم
3-3 معرفی توابع شکل
3-4 تعیین معادلات حاکم بر رفتار یک المان
3-5 سرهم‌بندی المان‌ها
3-6 بارگذاری و اعمال شرایط مرزی
3-7 حل معادلات حاکم بر کل مدل و پس پردازش اطلاعات
3-8 تفاوت مدل هندسی و مدل فیزیکی
فصل چهارم: مش‌زنی دو بعدی و بهبود توپولوژی
4-1 دسته‌بندی المان‌ها
4-2 مش‌زنی پوسته دو بعدی و بهبود توپولوژی
4-3 ویرایش و بررسی مش
فصل پنجم: مش‌زنی سه بعدی
Tetra Meshing 5-1
Solid map meshing 5-2
5-3 مش‌زنی 3D Solid با استفاده از المان‌های هگزا و پنتا
فصل ششم: مش‌بندی یک بعدی
1-6 المان‌های RBE2
2-6 المان‌های RBE3
Bar Elements 3-6
6-4 ترکیب المان‌های 1D
Connectors 6-5
فصل هفتم: آنالیز
7-1 حل مسئله یک بعدی برای بارگذاری خمش و کشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-600-124-694-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop

برای دریافت کتاب تحلیل اجزاء محدود به کمک نرم افزار Hyper mesh Desktop و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.