معرفی و دانلود کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها

کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها به قلم گروهی از نویسندگان یک راهنمای مؤثر برای دانشجویان و فراگیران رشته‌های پزشکی و پرستاری است که به آن‌ها کمک می‌کند تا در تشخیص بیماری‌ها بهتر عمل کنند و زمان کمتری را برای رسیدن به راه‌حل درمان بپیمایند. این کتاب در مسیر تشخیص تا درمان مانند یک نقشه‌ی راه عمل می‌کند.

درباره‌ی کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها

در مکاتب پزشکی مختلف همواره بررسی علائم بالینی و نشانه‌هایی که بیمار از بیماری خود بازگو می‌کرد، گام نخست درمان بوده است؛ به ترتیبی که حکیمان و پزشکان قدیم دقایق بسیاری را برای شنیدن شرح حال بیمار اختصاص می‌دادند. اکنون با پیشرفت علم پزشکی و بروز بیماری‌های جدید، مرحله‌ی تشخیص بیماری بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

در کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها نوشته‌ی گروهی از نویسندگان، یک راهنمای دقیق و عملی برای ارزیابی سریع بیمار، گرفتن تاریخچه بیماری، شناخت بیماری، علت‌های پزشکی، معاینه‌ی بالینی و فیزیکی، تشخیص‌های افتراقی و اقدامات سریع اورژانسی تهیه شده است که به فراگیر کمک می‌کند تا وضعیت بهتری برای اقدامات درمانی انجام دهد.

آنگونه که نویسندگان این کتاب مطرح کرده‌اند، علائم و نشانه‌های بیماری بخش مهم و غیر‌قابل انکار معاینات فیزیکی است که مواجهه با آن بدون کتاب راهنما میسر نیست و مانند سفر کردن در دریا بدون نقشه است. بنابراین این کتاب با در نظر گرفتن تجارب درمانی و راهنمایی علمی تلاش کرده است تا نمونه‌ای کامل برای فراگیران پزشکی تدارک ببیند. هدف کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها ترغیب و تشویق خوانندگان آن -که اغلب دانشجویان پزشکی و کادر درمان هستند- به فکر کردن دقیق و مؤثر و همچنین اتخاذ تصمیم صحیح در هنگام مواجه با بیمار است. بنابراین بر اساس نظر نویسندگان کتاب، این اثر تنها القاکننده‌ی طیفی از افکار و اندیشه‌ها نیست.

مریم اقبالی، سیما بابایی، ناهید شاهقلیان، فخری صبوحی و فاطمه نظری از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گروه نویسندگان کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها را تشکیل می‌دهند؛ همچنین ناهید شاهقلیان و مریم اقبالی نیز کار ویرایش علمی و ادبی کتاب را بر عهده داشته‌اند. این کتاب از سوی انتشارات بشری روانه‌ی بازار کتاب شده است.

در این کتاب فهرست بلندی از بیماری‌ها تهیه شده و در بررسی هر کدام از بیماری‌ها به تعریف، تاریخچه‌ی بیماری، معاینه‌ی فیزیکی و بررسی نشانه‌های مهم به صورت تفکیک شده پرداخته شده است. به این ترتیب فراگیران و دانشجویان پزشکی و پرستاری می‌توانند بر اساس نیاز خود به هر کدام از بخش‌های کتاب بر اساس فهرست مراجعه کنند. همچنین در شرح هر کدام از بیماری‌ها، بسته به نوع و شیوه‌های تشخیص به مواردی همچون مداخلات پرستاری، آموزش به بیمار، نکات قابل توجه درباره‌ی اطفال و نکات قابلِ‌توجه در مورد سالمندان نیز اشاره شده است تا فراگیران طیف وسیعی از مواجهه با بیمار و نحوه‌ی تشخیص را بیاموزند.

کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و فراگیران پزشکی و پرستاری و فعالان حوزه‌ی بهداشت و درمان یک راهنمای خوب و قابل‌استفاده است.

در بخشی از کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تأکید بر علائم و نشانه‌ها می‌خوانیم

درد شکمی بر اثر آسیب احشای داخل شکم و لگن، صفاق جداری یا کپسول کبد، کلیه یا طحال ایجاد می‌شود. این درد ممکن است به صورت حاد یا مزمن، مبهم یا لوکالیزه باشد. از خصوصیات درد احشایی، این است که محل درد به سختی تعیین ولی نزدیک عضو درگیر است، کیفیت آن متغیر و از مالشی، سوزشی، کرامپی تا شدیداً دردناک می‌باشد. این درد معمولاً در ناحیه اپیگاستر، اطراف ناف یا پایین شکم احساس می‌شود. درد جداری یا صفاقی یک درد تیز و شدید است که بیشتر در روده ایجاد می‌شود و آن را روی عضو درگیر بهتر می‌توان مشخص نمود این نوع درد بر اثر حرکت یا سرفه تشدید می‌شود. درد ارجاعی در مناطق دورتری در پوست یا عمق بافت احساس می‌شود، اما معمولاً به خوبی آن را می‌توان مشخص کرد. مکانیسم تولید درد شامل کشش یا فشار بر دیواره روده، صفاق یا مزانتر، انقباض، التهاب، ایسکمی و تحریک عصبی حسی روده می‌باشد.

«بررسی و شناخت»

تاریخچه: تاریخچه‌ای از سابقه دردهای شکمی، مصرف مواد، مشکلات عروقی، دستگاه گوارش، تناسلی ادراری یا مشکلات نازایی و الگوی قاعدگی و تغییرات آن لازم است.

درباره کیفیت، کمیت، تکرار، مدت، محل، انتشار و عوامل تسکین‌دهنده و تشدیدکننده درد سؤال شود. در خصوص علایم و نشانه‌های دیگر شامل تغییر در اشتها، اسهال و یبوست، تغییر در حرکات روده‌ای، نفخ و تغییر در قوام مدفوع، تکرر و فوریت ادراری و دفع دردناک ادرار سؤال شود.

درد شکمی پایدار و مقاوم می‌تواند دلیل بر پرفوراسیون، ایسکمی یا التهاب ارگان‌های داخلی یا تجمع خون در حفره شکمی باشد. دردهای متناوب و کرامپی شکم می‌تواند به دلیل انسداد ارگان‌های توخالی باشد.

فهرست مطالب کتاب

آفازی (دیسفازی) Aphasia
آتاکسی Ataxia
آژیتاسیون Agitation
فقدان ادرار Anuria
درد شکمی pain Abdominal
اتساع شکم Distention Abdominal
بی‌اشتهایی Anorexia
اتساع مثانه distention Bladder
کاهش فشار خون decrease pressure Blood
افزایش فشار خون increase pressure Blood
عدم وجود صدای روده‌ای absent sound Bowel
برادیکاردی Bradycardia
یبوست Constipation
تیرگی شعورConfusion
لرز Chills
درد قفسه سینه pain Chest
انگشتان چماقی Clubbing
سرفه Cough
سیانوز Cyanosis
تعریق Diaphoresis
سبکی سرDizziness
تبRift valley
سوزش ادرار Dysuria
دوبینی Diplopia
اسهال Diarrhea
دیسفاژی (بلع مشکل) Dysphagia
تنگی نفس Dyspnea
سوء هاضمه Dyspepsia
ادم ژنرالیزه (عمومی – کلی) Generalized Edema
ادم ژانرلیزه (عمومی – کلی) Generalized Edema
اریتم Erythema
بیرون‌زدگی چشم Exophthalmos
صورت ادم Edema of the face
تب Fever
اشرشیا کلی H7: 0157
خستگی Fatigue
نفخ Flatulence
هیپرپنه Hyperpnea
سردرد Headache
خلط خونی Hemoptysis
ادرار خونی Hematuria
استفراغ خونی Hematemesis
بی‌خوابی Insomnia
زردی Jaundice
هوشیاری سطح کاهش Level of consciousness Decreased (LOC)
ضعف عضله weakness Muscle
ملنا Melena
تهوع Nausea
شب‌ادراری Nocturia
کاهش حجم ادرار Oliguria
ارتوپنه Orthopnea
کاهش فشار خون ارتوستاتیک hypotension Orthostatic
خارش Pruritus
پارستزی Paresthesia
پرنوشی Polydipsia
ترس از نور Photophobia
افتادگی پلک Ptosis
پر ادراری Polyuria
طپش قلب Palpitation
حساسیت برگشتی tenderness Rebound
تاکی پنه Tachypnea
لرزش Tremor
تاکیکاردی Tachycardia
تکرر ادرار frequency Urinary
استفراغ Vomiting
سرگیجه Vertigo
کم‌بینایی loss Vision
Reference

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-964-399-235-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها

مهدی سیاری
۱۴۰۲/۷/۲۲
انتظار میرفت توضیح بیشتری راجع به بیماری، به همراه عکس
مهرداد آهو
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب کاربردی و کارایی است
Iman
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
برای من خوب بود پیشنهاد میدم شما بخونید
سید سعید حسینی
۱۴۰۲/۱۱/۳
خوبه اما کامل و جامع نیست
سیامک اذروند
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خیلی آموزنده و عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها

برای دریافت کتاب تشخیص سریع بیماری‌ها با تاکید بر علائم و نشانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.