معرفی و دانلود کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد: محافظت کودکان در برابر تصاویر غیراخلاقی

عکس جلد کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد: محافظت کودکان در برابر تصاویر غیراخلاقی
قیمت:
۱۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد: محافظت کودکان در برابر تصاویر غیراخلاقی

کریستین ای. جنسون و گیل ای. پوینر در کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد، در باب شیوه‌های محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب در شبکه‌های اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی سخن گفته‌اند. لازم به ذکر است که این اثر، یکی از عناوین پرفروش حوزه‌ی روانشناسی کودکان به شمار می‌رود.

درباره کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی را می‌توان به شمشیری دولبه تشبیه نمود. فضایی که اینترنت برای افراد مهیا می‌سازد، از یک نظر، دربردارنده‌ی محاسن بسیاری به نظر می‌رسد. به یاری این فضا می‌توان بسیاری از امورات خویش را با سرعت و دقت بیشتری به انجام رساند؛ همواره به جریان آزاد اطلاعات دسترسی داشت؛ با دوستان خویش در ارتباط بود و مهم‌تر از همه، در جریان تازه‌ترین تحولات جهانی قرار گرفت. با این حال، این فضا روی تیره‌وتاری نیز دارد؛ خصوصاً هنگامی که در معرض استفاده‌ی کودکان قرار می‌گیرد.

چنان‌که می‌دانیم، فضای اینترنت مملو از محتواهای تصویری و غیرتصویریِ گوناگون است که از بسیاری جهات، مناسب کودکان و نوجوانان به نظر نمی‌رسند. منظور ما، به طور مشخص، محتواهای جنسی، از قبیل عکس‌ها، ویدئوها، لطیفه‌ها و... است. کریستین ای جنسون و گیل پوینر در کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد (Good Pictures Bad Pictures) در باب شیوه‌های مواجهه‌ی صحیح گروه‌های سنی خردسال و نوجوان با این دست از محتواها توضیح داده‌اند.

کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد منحصراً برای والدین به رشته‌ی تحریر درآمده است. پدران و مادران با مطالعه‌ی این اثر در جریان خطراتی که دسترسی بی‌قیدوشرط به فضای اینترنت برای فرزندانشان به دنبال دارد قرار گرفته، و شیوه‌های مقابله با این خطرات را می‌آموزند. چنان‌که داون هاوکنیس ذکر کرده، بهتر است که مطالعه‌ی این کتاب به همراه کودکان انجام گیرد. چرا که بسیاری از مطالب موجود در اثر پیش رو، صرف نظر از والدین، به طور مستقیم کودکان را خطاب قرار می‌دهند.

کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد به قلم زهرا تقدمی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات کتاب‌درمانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد

  • کریستین ای جنسون و گیل پوینر کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد را به نحوی نگاشته‌اند که کودکان و نوجوانان نیز بتوانند به آسانی از مطالب آن بهره‌مند شوند. (دکتر دونالد. اِل.هیلتون. جی.آر، جراح مغز و اعصاب)
  • چه بخواهیم، چه نخواهیم، باید با کودکان خود با روشی که مناسب سن آن‌هاست در مورد خطرات دیدن تصاویر غیراخلاقی صحبت کنیم. کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد، در واقع بهترین منبع موجود برای کمک به شکل‌گیری این گفت‌وگوست. حتماً آن را تهیه کنید، بخوانید و مطالعه‌اش را به هر فردی که می شناسید و برایتان مهم است توصیه کنید. (مَت فِراد، سخنگو و عضو فعال انجمن مقابله با تصاویر غیراخلاقی)
  • یکی از نکات مهم و ضروری، مطالعه‌ی مطالب کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد به همراه کودکان است... از پدران و مادرانِ نگران بسیاری شنیده‌ام که می خواهند از کودکانشان در مقابل خطرات سوءاستفاده‌ی جنسی و دیدن تصاویر غیراخلاقی محافظت کنند. این کتاب منبعی قوی و ابزاری عالی در این زمینه به شمار می‌رود. (داون هاوکنیس، مدیر اجرایی سازمان ملی مبارزه با سوءاستفاده‌ی جنسی)

کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد مناسب چه کسانی است؟

پدران و مادرانی که دغدغه‌ی مراقبت از سلامت ذهنی فرزندان خویش را دارند، مخاطبین اصلی کریستین ای جنسون و گیل پوینر در کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد بوده‌اند.

با کریستین ای. جنسون بیشتر آشنا شویم

کریستین ای جنسون (Kristen A, Jenson) روانشناس برجسته‌ی آمریکایی است که به واسطه‌ی کتاب پرفروشش با عنوان «تصاویر خوب، تصاویر بد: محافظت کودکان در برابر تصاویر غیراخلاقی» شناخته می‌شود. او این اثر تربیتی را به یاری همکارش، گیل پوینر (Gale A. Poyner)، به رشته‌ی تحریر درآورده است.

کریستین ای جنسون دارای مدرک لیسانس رشته‌ی ادبیات انگلیسی، و فوق لیسانس رشته‌ی ارتباطات سازمانی است. او مادر سه فرزند و مادربزرگِ دو کودک دوست‌داشتنی به شمار می‌رود. وی هم‌اکنون به همراه همسر خویش در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند. باغبانی و مطالعه‌ی کتاب از جمله فعالیت‌های مورد علاقه‌ی کریستین ای جنسون‌اند.

در بخشی از کتاب تصاویر خوب تصاویر بد می‌خوانیم

«مادر، آیا فکر می‌کنی کودک با یک بار دیدن تصاویر بد معتاد می‌شود؟»

«اغلب بچه‌ها معتاد نمی‌شوند، اما برخی از آن‌ها که آمادگی ندارند شاید سریع تر فریب بخورند.»

«چگونه با این سرعت اتفاق می‌افتد؟»

«سعی می‌کنم توضیح دهم. تصاویر غیراخلاقی مغز را فریب می‌دهند تا مقدار زیادی مواد شیمیایی پخش کند که باعث می‌شود شخص با دیدن آن، حتی برای مدت کوتاهی احساس خوبی داشته باشد. مورد وحشتناکی که در مورد اعتیاد به تصاویر غیراخلاقی وجود دارد این است که مغز فریب می‌خورد و در جست و جوی این است که مواد مخدرش را فراهم کند!»

«واقعا؟»

«بله، امروزه بسیاری از دانشمندان معتقدند که دیدن تصاویر غیراخلاقی می‌تواند مغز را همانند مواد مخدر تحت تاثیر قرار دهد. این تصاویر حتی قسمت‌هایی از مغز را کوچک می‌کند!»

«چقدر وحشتناک است!»

«درست است! همیشه می‌دانستی که هرگز نباید داروهای غیرقانونی و زیان آور را امتحان کنی، اما در برخی موارد تصاویر غیر اخلاقی می‌تواند خطرناک تر نیز باشد. اگرچه غلبه بر اعتیاد به یک دارو خیلی سخت است، بدن حداقل به روشی می‌تواند در طول چند روز از آن خلاصی پیدا کند. اما برخلاف مواد مخدر داخل بدن، مغز نمی‌تواند از این گونه تصاویر خلاص شود. یک بار که آن تصاویر شوکه کننده را ببینی، همیشه در مغزت باقی خواهند ماند و یادآوری خواهند شد.»

«این عادلانه نیست!»

«نه نیست. اما اگر فردی یک بار به دیدن اینگونه تصاویر علاقمند شود، مرکز جاذبه، اشتیاق شدیدتری برای جست و جوی تصاویر بد جدید در او ایجاد می‌کند. اشتیاق؛ یک میل شدید در مورد بعضی چیزهاست، به این معنا که آن را می‌خواهی، بنابراین خیلی برایت سخت است که به چیز دیگری غیر از آن فکر کنی.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1. تصاویر غیراخلاقی چیست؟
فصل 2. اعتیاد چیست؟
فصل 3. بخش احساسی مغز من
فصل 4. بخش فکری مغز من
فصل 5. هر دو بخش مغزم با هم کار می‌کنند
فصل 6. مرکز جاذبه مغز من
فصل 7. چگونه دیدن تصاویر غیراخلاقی، مغز را به سمت اعتیاد فریب می‌دهد
فصل 8. بخش فکری مغز من می‌تواند برنامه ریزی کند!
فصل 9. می‌توانم از سم تصاویر غیراخلاقی خلاص شوم
اصطلاحات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصاویر خوب، تصاویر بد: محافظت کودکان در برابر تصاویر غیراخلاقی
نویسنده،
مترجمزهرا تقدمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-6483-32-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد

برای دریافت کتاب تصاویر خوب، تصاویر بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.