معرفی و دانلود کتاب تفکر طراحی برای زندگی

برای دانلود قانونی کتاب تفکر طراحی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر طراحی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر طراحی برای زندگی

تفکر طراحی مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که در آن مسیری، از بیان مسئله تا یافتن راه‌حل، طی می‌شود. در این روش، ترکیبی از ایده‌های مطلوب به کمک فرد می‌آید تا به راه‌حلی مؤثر منتج شود. کتاب تفکر طراحی برای زندگی به کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها کمک می‌کند و دریچه‌ی ذهن را به روی دنیایی از امکانات می‌گشاید. مایکل لوریک، جان پول و لری لیفر نحوه‌ی کارکرد تفکر طراحی را در زندگی شخصی و زندگی شغلی آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب تفکر طراحی برای زندگی

تفکر طراحی طیفی از روش‌هاست که از تکنیک‌ها و ایده‌های مختلفِ طراحی اشیاء فیزیکی، جهت حل مشکلاتی که با طیف وسیع‌تری از مسائل سروکار دارند، استفاده می‌کند. روش‌های مطرح‌شده در کتاب تفکر طراحی برای زندگی (The Design Thinking Life Playbook)، ابزارهایی را برای افرادی ارائه می‌کند که به دنبال رضایت‌بخش‌تر کردن زندگیشان هستند و شجاعت آن را دارند که صادقانه به وضعیت فعلیشان نگاه کنند. تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی که مایکل لوریک (Michael Lewrick)، جان پول (Jean-Paul Thommen) و لری لیفر (Larry Leifer) از طریق آن‌ها خوانندگان خود را هدایت می‌کنند، می‌توانند برای طراحی مجدد زندگی، هم از نظر فعالیت‌ها و هم از نظر روابط، مورد استفاده قرار گیرند.

معرفی و دانلود کتاب تفکر طراحی برای زندگی

کتاب تفکر طراحی برای زندگی به دو بخش تقسیم شده است؛ در بخش اول دو کاراکترِ ساختگی کتاب، «سو» و «جان» با مخاطب همراه می‌شوند تا به سؤالاتی نظیرِ اینکه از چه چیز لذت می‌برم؟ چه تغییرات کوچکی را می‌توانم شروع کنم و چگونه آن‌ها را انجام دهم؟ پاسخ دهند. تکنیک‌های ارائه‌شده در این بخش به خواننده کمک می‌کند تا به روشی کارآمد عمل کند. اما بخش دوم منحصراً به مسیر شغلی و حرفه‌ای مرتبط است. در این بخش کاراکتر «استیو» را دنبال می‌کنیم تا درمورد برنامه‌ریزی شغلی از خودش و در اصل از ما سؤال بپرسد. برخی از این پرسش‌ها عبارتند از: مهارت‌ها و استعدادهای من چیستند؟ چگونه مهارت‌های خود را به‌طور اثربخش اعمال کنم؟ چگونه بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنم و از منطقه‌ی امن خود خارج شوم؟

در هر نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، باید بدانیم که هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست. ما با اجرای دستورالعمل‌ها، نوشتن خواسته‌ها و سنجش توانایی‌های خود در موقعیت‌های مختلف، می‌توانیم به حداکثر میزان کارآمدی برسیم. در این مسیر، از تجربیات سه کاراکتر کتاب تفکر طراحی برای زندگی، جان، سو و استیو، بهره می‌بریم. این سه نفر بر روی طراحی مجدد زندگی خود کار می‌کنند و در نتیجه به ما در کاربرد ابزارهای ارائه‌شده کمک می‌کنند.

طراحی یک زندگی رضایت‌بخش، بیشتر نیازمند فعالیت خود ماست، زیرا جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، روزبه‌روز دشوارتر می‌شود و ما را ملزم به انجام عملکرد بالا می‌کند. بنابراین ما چاره‌ای جز توسعه‌ی استراتژی‌ها برای مقابله با دشواری‌ها نداریم. واقعیتِ هیجان‌انگیز این است که ما می‌توانیم سناریوی زندگی شخصی خود را بنویسیم.

شرکت چاپ و نشر بازرگانی اقدام به چاپ و عرضه‌ی کتاب تفکر طراحی برای زندگی کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تفکر طراحی برای زندگی

  • این کتاب با تصاویر زیبا و تمرین‌های عملی‌اش، فضایی برای طوفان فکری و انجام هرگونه خلاقیت ایجاد می‌کند. خواندن این کتاب شبیهِ سفری به دنیای درون است که در پایانِ آن، به فرد بهتری تبدیل خواهید شد. (مدیر بازرگانی هاروارد)
  • این کتاب الهام‌بخش بر اساس روان‌شناسی مثبت و تفکر طراحی، نشان می‌دهد که چگونه شجاعانه مسیر خود را دنبال کنید. (پروفسور آنتوانت وایبل)
  • کتاب تفکر طراحی برای زندگی، همراهی ارزشمند برای تغییرات شخصی و برنامه‌های شغلی به حساب می‌آید. (پروفسور ایزابل ام. ولپ)

کتاب تفکر طراحی برای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

هرکس که می‌خواهد تغییری سرنوشت‌ساز در زندگی‌اش رقم بزند و با یافتن بهترین مسیر شغلی، به موفقیت و رضایت دست یابد، واجب است این کتاب را بخواند.

در بخشی از کتاب تفکر طراحی برای زندگی می‌خوانیم

در این مرحله، می‌خواهیم یک ترفند کوچک را به شما نشان دهیم تا در پایان از نتایج به‌دست‌آمده واقعاً رضایت داشته باشید. ما این احساس را می‌دانیم که ممکن است میل زیادی برای دستیابی به چیزی داشته باشیم و در پایان بخش کوچکی از هدف را از دست بدهیم و با وجود موفقیت شخصی خود ناراضی شویم. هنگامی که در یک رویداد ورزشی مقام دوم را کسب می‌کنیم یا زمانی که در درخواست خود برای رهبری تیم به‌سختی شکست می‌خوریم، اغلب می‌توانیم این احساس را مشاهده کنیم. به‌طورکلی، ما تمایل داریم خودمان را به سمت بالا سوق دهیم و مقایسه کنیم که این می‌تواند ما را برای بهتر شدن ترغیب کند. اما اغلب احساس ناامیدی می‌کنیم زیرا توانایی فعلی ما دارای محدودیت‌های طبیعی است و تنها در محدوده‌ی ممکن می‌توانیم اثرگذارتر باشیم.

یکی از راهبردهای مناسب برای بهبود انگیزه عبارت است از نگاه کردن به گذشته از نظر دستاوردهای قبلی و مقایسه‌ی خود با کسانی که دستاوردهای کمتری داشته‌اند. در مثال ما از ورزش، رتبه‌ی دوم ممکن است بهترین نتیجه‌ی فصل ما باشد. این شبیه میل به تغییر شغل است. به‌عنوان مثال: ممکن است قبلاً موضع برتر را در بین متقاضیان داخلی و خارجی کسب کرده و به هدف بسیار نزدیک شده باشید، با این طرز فکر متوجه خواهید شد که با این نگرش احساس بسیار بهتری خواهید داشت. این طرز فکر به‌ویژه درمورد نمرات، رتبه‌ها، لیست‌های پرفروش یا هدف شغلی مورد نظر به آرامش ما کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

چرا شما را در این سفر با خود همراه می‌کنیم؟
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: به طرز تفکر طراحی برای زندگی عمل کنید
تأمل کنید، بپذیرید و درک کنید
یک دفتر ثبت انرژی داشته باشید
ادغام مشاهدات و تصورات دیگران از ما
تعریف دیدگاه
یافتن و انتخاب ایده‌ها
طراحی، آزمایش و اجرای برنامه‌های زندگی
خودکاوی
بخش دوم: برنامه‌ریزی حرفه‌ای و شغلی
طراحی مسیرهای شغلی
گزینه‌ها را ارزیابی، آزمایش و اجرا کنید
سوالاتی برای تأمل درباره‌ی گزینه‌ها
آخرین اما نه کم‌اهمیت! «پایان این سفر در حقیقت آغاز سفر شماست.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر طراحی برای زندگی
نویسنده، ،
مترجماکبر غریب نواز
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-5941-87-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر طراحی برای زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفکر طراحی برای زندگی

برای دریافت کتاب تفکر طراحی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.