معرفی و دانلود کتاب تمساح غول پیکر

عکس جلد کتاب تمساح غول پیکر
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمساح غول پیکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمساح غول پیکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمساح غول پیکر

تقریباً تمام کودکانِ عاشق داستان، رولد دال، این نویسنده‌ی محبوب ادبیات کودک را می‌شناسند یا دست‌کم یکی از داستان‌های او را شنیده‌اند. این نویسنده‌ی انگلیسی اکنون در کتاب تمساح غول پیکر، داستان زندگی یک تمساح سبز و بسیار بزرگ را برایمان تعریف خواهد کرد؛ تمساحی که یک تفاوت بزرگ با باقی حیوانات جنگل دارد: او عاشق خوردن بچه‌هاست و همین دلیلی می‌شود تا باقی حیوانات برای تنبیه تمساح غول پیکر دنبال راه چاره‌ای بگردند.

درباره‌‌ی کتاب تمساح غول پیکر

شاید شما هم داستان روباه مکار یا ماجرای گرگ بدجنس و بره‌ها به گوشتان خورده باشد؛ اما حتماً تاکنون داستان تمساح بداخلاق را که علاقه‌ی خاصی به خوردن بچه‌ها دارد، نشنیده‌اید! رولد دال (Roald Dahl) در کتاب تمساح غول پیکر (‎The enormous crocodile) همه‌چیز را درمورد این موجود خطرناک برایتان خواهد گفت.

حیوانات جنگل دیگر خسته و عاصی شده‌اند. علّت عصبانیت آن‌ها چیزی نیست جز وجود یک تمساح بدجنس و نابکار در برکه‌ی جنگل. این تمساح بیش از هر تمساحی که تا به آن روز دیده بودند حیله‌گر و طمع‌کار است و بدتر از همه آن‌که علاقه‌ی ویژه‌ای به خوردن بچه‌ها دارد. همین موضوع، دیگر حیوانات جنگل را کلافه کرده؛ تا جایی که تصمیم می‌گیرند برای یک‌بار هم که شده به این تمساح غول‌پیکر درسی درست‌وحسابی بدهند.

تمساح در این‌ طرف و آن‌ طرف جنگل می‌چرخد و بسیار به خود می‌بالد. او گرسنه است و می‌خواهد میان‌وعده‌ی مورد‌علاقه‌ی خود، یعنی یک بچه‌ را پیدا کند. کودکان از هر غذایی سخت‌تر به دست می‌آیند، اما این تمساح حیله‌گر همیشه چند نقشه و ترفند جدید برای به دست آوردن غذاهای مطلوبش، در ذهن دارد! او فکر می‌کند کسی زرنگ‌تر از خودش پیدا نمی‌شود و نقشه‌هایی که برای گیر انداختن بچه‌ها می‌کشد ردخور ندارند. غافل از آنکه در گوشه‌ی دیگری از جنگل، سرنوشت، اتفاقات دیگری را برای این تمساح غول پیکر رقم زده‌ است.

کتاب تمساح غول پیکر داستانی‌ست با روایتی کودکانه و پر از تصاویر رنگارنگ. نویسنده در این داستان، عواقب بدجنسی را به مخاطب یادآور می‌شود و مهم‌تر از آن، نشان می‌دهد که طمع‌کاری هیچ‌وقت عاقبت خوبی نخواهد داشت؛ درست مثل آن‌چه بر سر تمساح غول پیکر می‌آید. رولد دال، این کتاب را بهترین داستانی می‌داند که برای کودکان نوشته. همچنین تصویرگر کتاب به سبب تصویر‌پردازی بی‌نظیر خود موفق به دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن شده است.

کتاب تمساح غول پیکر نخستین بار در سال 1978 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر افق و با ترجمه‌ی محبوبه نجف خانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

اقتباس‌های هنری و فرهنگی از کتاب تمساح غول پیکر

تمساح غول پیکر که یک شخصیت داستانی برای کودکان بریتانیایی است برای اولین‌ بار در سال 1978 توسط رولد دال خلق شد. کوئنتین بلیک تصویر‌گری این داستان را به عهده داشت و بعد‌ها نسخه‌های صوتی آن بر روی کاست و سی دی، توسط راجر بلیک و استفان فرای روایت شد. همچنین یک برنامه‌ی ویژه‌ی تلویزیونی در سال 1997 یک نسخه‌ی اقتباسی از این داستان را به تولید رساند.

نکوداشت‌های کتاب تمساح غول پیکر

  • خواندنی و سرگرم‌کننده که به‌سرعت خوانده می‌شود. (وب سایت whatsgoodtoread)
  • رولد دال خیره‌کننده‌ترین نویسنده‌ی سرگرم‌کننده تا به امروز است. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب تمساح غول پیکر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب داستانی جذاب و آموزنده، برای کودکان 6 تا 12 سال پیشنهاد می‌شود.

با رولد دال بیشتر آشنا شویم

رولد دال (متولد 1916) در ولز و از خانواده‌ای اهل هلند به دنیا آمد. او تا هجده‌سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس برای اولین تجربه‌ی کاری مهم خود، یعنی کار در شرکت نفت، راهی آفریقا شد. او همچنین تجربه‌ی جنگ‌ جهانی دوم را از سر گذراند و در آن زمان در ارتش نیروی هوایی به‌عنوان یک خلبان خدمت کرد. سال‌های بعد زندگی رولد دال در شهر واشنگتن دی‌سی و به حرفه‌ی نویسندگی گذشت.

او در اولین نوشته‌های خود از تجربیات و خاطرات جنگ استفاده کرد و نتیجه‌ی آن بعد از چاپ در روزنامه، محبوبیت بسیاری را برایش به همراه آورد. این آغاز مسیر طولانی و درخشان رولد دال در نویسندگی بود؛ تا جایی که در سال 1960 رولد دال، بین خوانندگان آثار بزرگسال به‌عنوان یک نویسنده‌ی حرفه‌ای جا افتاده بود. بعدها وقتی که به انگلستان مهاجرت کرد، تصمیم گرفت کار خود را در حوزه‌ی ادبیات کودکان آغاز کند. این تجربه در ابتدا با هدف سرگرمی و نوشتن داستان برای فرزندان خود رولد دال بود اما بعدها او را به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان ادبیات کودک جهان تبدیل کرد. به همین سبب لقب «بهترین نویسنده‌ی مرد انگلستان» نیز به او داده شده. از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار رولد دال می‌توان به کتاب‌های «چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای» و «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» اشاره کرد.

رولد دال سرانجام در سال 1990 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب تمساح غول پیکر می‌خوانیم

او می‌دانست که بچّه‌ها از شهر به آن‌جا می‌آیند و دنبال نارگیل می‌گردند. البتّه درخت‌ها آن‌قدر بلند بودند که بچّه‌ها نمی‌توانستند از آن‌ها بالا بروند. امّا همیشه چند تایی نارگیل روی زمین پیدا می‌شد.

تمساح غول‌پیکر، زود نارگیل‌ها را با چند شاخه‌ی درخت که روی زمین افتاده بود، جمع کرد.

با خودش گفت: «کلک زیرکانه‌ی شماره‌ی یک! اگر کمی صبر کنم، مشغول خوردن اولین قسمت ناهارم می‌شوم!» او تمام شاخه‌های نارگیل را لای دندان‌هایش نگه داشت. نارگیل‌ها را هم توی دست‌های کوتاهش گرفت. بعد، سرپا ایستاد و به کمک دُمش، خودش را راست نگه داشت.»

شاخه‌ها و نارگیل‌ها را طوری گرفته بود که درست مثل درخت کوچک نارگیلی در بین درختان بزرگ باشد.

چیزی نگذشته بود که دو تا بچّه به آن‌جا نزدیک شدند. آن‌ها خواهر و برادر بودند. اسم پسرک "توتو" بود و اسم خواهرش "مری". آن‌ها برای پیدا کردن نارگیل، همه‌جا را گشتند. امّا چیزی پیدا نکردند؛ چون تمساح غول‌پیکر، همه‌ی نارگیل‌ها را جمع کرده بود.

توتو داد زد: «آه، نگاه کن! آن درخت نارگیل آن‌طرفی، از درخت‌های دیگر کوچک‌تر است و پر از نارگیل! فکر کنم اگر قلاّب بگیری، بتوانم به سرعت از آن بروم بالا.»

توتو و مری به‌طرف چیزی رفتند که فکر می‌کردند درخت نارگیل کوچکی است. تمساح غول‌پیکر، از لای شاخه‌ها زل زد و دید که آن‌ها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. لب‌هایش را لیسید. آب از لب و لوچه‌اش راه افتاده بود.

ناگهان صدای ویژ بلندی آمد! صدای تُپُل‌مُپُل، همان اسب آبی بود. او با سر و صدای زیاد و نفس زنان از جنگل بیرون دوید. سرش را پایین گرفته بود و با سرعت خیلی زیادی می‌دوید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمساح غول پیکر
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-369-083-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمساح غول پیکر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمساح غول پیکر

برای دریافت کتاب تمساح غول پیکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.