معرفی و دانلود کتاب تنها همین کلمات

عکس جلد کتاب تنها همین کلمات
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنها همین کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنها همین کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنها همین کلمات

کتاب تنها همین کلمات مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در باب عاشورا است که توسط جمعی از نویسندگان ایرانی به نگارش درآمده است. در واقع این کتاب سعی دارد روایات متفاوت و متنوعی در باب واقعه‌ی عاشورا به عنوان یک پدیده‌ی تاریخی، مذهبی و فرهنگی ارائه دهد. این کتاب برآمده از مجموعه داستان‌هایی است که نویسندگان جوان ایرانی در طول یک ورکشاپ داستان‌نویسی در آکادمی زیتون تحت نظر سید علی شجاعی به نگارش درآوردند.

درباره‌ی کتاب تنها همین کلمات

کتاب تنها همین کلمات اثری از گروهی از نویسندگان جوان ایرانی است که به مخاطبان داستان‌ها و روایت‌های ویژه‌ای در باب پدیده‌ی عاشورا ارائه می‌دهد. این مجموعه در واقع سعی دارد به جایگاه عاشورا به عنوان یک پدیده‌ی مهم و خاص در طول تاریخ بپردازد و خصیصه‌هایی که این واقعه با آن‌ها معنی می‌شود و هویت می‌یابد را به شیوه‌های گوناگون به زبان داستان بیان کند. نویسندگان سعی دارند به این واقعیت بپردازند که اساساً این رویداد تاریخی و مذهبی در حال حاضر برای انسان مدرن و معاصر چه معنایی دارد و باید از چه خاستگاه‌ها و نظرگاه‌هایی به این واقعه اندیشید. به همین روی، در این داستان‌ها با ابعاد مختلف عاشورا مواجه می‌شوید و تصورات جدیدی از آن در ذهن‌تان شکل می‌گیرد.

در واقع این مجموعه داستان در ابتدا به مثابه‌ی تمرینی برای نویسندگی بر محوریت اندیشه‌های مذهبی و تاریخی بود. این نوشته‌ها تحت نظر سید علی شجاعی نوشته شده است. این داستان‌ها توسط هنرجویان آکادمی زیتون نوشته شده‌اند که منتخبی از آن‌ها را در این کتاب مشاهده می‌کنید. این کتاب در اساس تلاشی‌ست برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و آنچه به گفته‌ی مقدمه‌ی کتاب «سالار شهیدان» از خود برای مردم به جای گذاشته است.

در این کتاب، به ادعای نویسندگان آن، شاهد پیوند درونی و عمیق میان ایرانیان و فرهنگ عاشورا و ماه محرم به مثابه‌ی یک امر مقدس خواهید بود. اینکه ایرانیان در طول تاریخ چقدر با این واقعه احساس نزدیکی داشته‌اند و چقدر سعی کرد‌ه‌اند تا رشادت‌ها و دلیری‌هایی که سالار شهیدان از خود به ماندگار گذاشته را در خود درونی کنند. به همین دلیل است که در داستان‌های کوتاه این مجموعه بیش از هر چیز در باب رابطه‌ی یک شخص ایرانی با عاشورا می‌خوانید. نویسندگان مجموعه تلاش دارند تا به این مسئله بپردازند که عاشورا به عنوان یک رخداد کهن، مذهبی و تاریخی چقدر با زیست انسان معاصر همانگی دارد.

اکثر نویسندگان این مجموعه از داستان‌نویسان زن ادبیات فارسی هستند و از بین آن‌ها می‌توان به نام‌هایی چون الهه شهبازی، فاطمه آراسته، شکیبا خسروی و رضوان کفایتی اشاره کرد. این کتاب توسط انتشارات نیستان منتشر شده است.

کتاب تنها همین کلمات برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دوست‌داران ادبیات مذهبی و قصه‌های عاشورا پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تنها همین کلمات می‌خوانیم

اضطراب از جانش پر می‌کشید. اما پنجمین نام، حسین، همیشه اشک را میهمان چشمانش می‌کرد. زکریا روزی که از داستان زندگی حسین آگاه شد، پروردگار را قسم داد تا فرزندی به او عطا کند که در پیاری روشانی چشمانش باشد و گرفتار محبتش شود و مانند رسول خدا، محمد، که به مصیبت حسینش دچار می‌شود، او نیز دچار مصیبت فرزند شود. و خدا یحیی را به او بخشید، فرزند عزیزتر از جانش. که ساعاتی پیش او را وداع گفت. و اینک با زمزمه نام حسین، اشک می‌ریزد و فراق فرزند را می‌چشد و از شهر بیرون می‌رود. نمی‌دانم چقدر راه رفته‌ایم کاه به نزدیک درختی می‌رسیم. خورشید رو به غروب می‌رود اما گرمایش قاوت پاهای پیرمرد را کمتر کرده است. درخت، زکریا را به خود می‌خواند و بار نبی خدا سلام و درود می‌فرستد.

زکریا مرا به دیواره چاهی که در نزدیکی درخت است، تکیه می‌دهد، از چاه آب می‌کشد و اندکی می‌نوشد و در سایه درخت می‌نشیند تا اندکی استراحت کند. هنوز دقایقی نگذشته که سایه افرادی از دور نمایان می‌شود. زکریا به بدنه درخت دست می‌کشد، درخت آغو باز می‌کند و زکریا را در درون خود پناه می‌دهد. تمام جانم پر از شوق می‌شود. حتما از خاندان من است این درخت شجاع و با وجدان! زکریا که در درخات پنهان می‌شود، درخت مثل قبل جمع می‌شود و استوار می‌ایستد. پیش از رسیدن آن افراد به کنار درخت، مردی نمایان می‌شود. سبحانالله! ابلیس است.

فهرست مطالب کتاب

گوشواره فائزه حق‌شناس
تسبیر مریم ولی
همه آمده‌اند. رضوان کفایتی
سه خط - سه نشانه. مریم رستمی
عطش دریا فاطمه آراسته
دیدار الهه شهبازی
یک مشت گندم، دو عالم آتش مهین پایمزد
حکایت سایه سیدحمزه موسوی
استیصال زهراسادات موسوی
به تلخی قهوه‌ای و به رمزآلودی بنفش شکیبا خسروی
بی‌قرار مریم ولی
کینه شیطان فائزه حق‌شناس
الطین فاطمه عزیزی
سفیر عشق مونا امیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنها همین کلمات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-208-845-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنها همین کلمات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنها همین کلمات

برای دریافت کتاب تنها همین کلمات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.