معرفی و دانلود کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو

عکس جلد کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو
قیمت:
20925 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو

خواندن شعر یکی از راه‌های برقراری ارتباط با جهانِ دیگران است. کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو که مجموعه‌شعری به قلم اسماعیل باستانی است، ما را با جهان زیبای این شاعر توانا آشنا می‌کند. جهانی که محور و مرکزش جان بخشیدن به اشیاء مختلف و سخن‌گفتن از آنان است.

دربارۀ کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو

کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو در حقیقت اثری از شاعری پاره‌وقت است. شاعری که تمام اوقات خود را صرف سرودن شعر نمی‌کند، اما بهترین لحظه‌ها و گزیده‌ترین احوالاتش را در اختیار شعر قرار می‌دهد. کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو در حقیقت مجموعه‌ای از سروده‌های ساده است که خواننده با مطالعۀ آنان با ناب‌ترین لحظات یک شاعر آشنا می‌شود. این شعرها که در قالب شعر سپید سروده شده است، جهان‌بینی اسماعیل باستانی را به‌خوبی نشان می‌دهد.

شعرهای اسماعیل باستانی در این مجموعه با در نظر گرفتن و پرداختن به اشیاء سروده شده‌اند. هرکدام از این اشیاء نشانی از شیء بودن هستی و گیتی دارند. او کلمات را در اشعار به طرزی کنار هم چیده است که هرکدام در عین پیوستگی با دیگر کلمات، نقش مستقلی نیز برای خود ایفا می‌کند. بنابراین هیچ‌کدام از عناصر موجود در این شعرها حذف‌شدنی نیستند و کنار گذاشتن هر قطعه نیز آسیبی به سایر قطعات وارد می‌کند. تمام این مسائل را می‌توان نشانه‌‌ی یکدستی و انسجام موجود در این سروده‌ها و کل مجموعه دانست.

او با کنار هم قرار دادن اشیاء، توانسته است به خوبی از آرایه‌ی ادبی جان‌بخشی استفاده کند و در هنری‌ترین شکل ممکن آن را به کار بگیرد. او واژه‌ها را به عمق شعر خویش پرتاب می‌کند و از نهایتِ ظرفیت آنان برای سرودن بهره می‌برد.

با اینکه این مجموعه بسیار خواندنی است، اما به نظر می‌آید که اسماعیل باستانی هنوز بسیاری از اشعار خود را نسروده است. چنانکه سروده‌های کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو نیز نوید وجود شاهکارهای دیگری را به خواننده می‌دهد. این اثر در سال 1398 توسط نشر نیستان منتشر شده است. در سال 1399 نشر نیستان کتاب تهران، لوبیتل، چشم‌های تو را در قالب یک کتاب صوتی نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو برای چه‌ کسانی مناسب است؟

طرفداران شعر نو و سپید می‌توانند با خواندن این مجموعه لحظات خوبی را سپری کنند.

با اسماعیل باستانی بیشتر آشنا شویم

اسماعیل باستانی متولد سال 1364 است و در سال‌های اخیر به طبع‌آزمایی در انواع قالب‌های شعری جدید مشغول بوده است. نتیجه‌ی تلاش‌های او در کار سرودن شعر، به چاپ دو مجموعه با نام‌های «عوارض جانبی» و تهران - لوبیتل - چشم‌های تو انجامیده است. وی در کتاب عوارض جانبی با قطعه‌ای بسیار نزدیک به نثر کار خود را آغاز می‌کند و بعد از آن اشعارش در قالب سپید را به مخاطب عرضه می‌دارد.

در بخشی از کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو می‌خوانیم

این تلخ‌ترین چای
طعم ترکمانچای می‌دهد.
طعم تاریخی که من
وارث بدنامی‌اش شدم.
در طرحی از توی بر استکان نشسته!
این چای
طعم درخت‌زاران لگدمال شده دارد.
طعم هرزگی انسان‌ها.
این تلخ‌ترین چای...
حالا این درد تاریخی را بنوش
بگذار تا کمی خستگی در کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-622-208-648-0
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
20925 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو

برای دریافت کتاب تهران - لوبیتل - چشم‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.