معرفی و دانلود کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه

برای دانلود قانونی کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه

کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه نوشته‌ی سوزان رنه ویلکاکس، آنی آیدین و ایوی گریس مارکولینی اثری جامع و کامل است که از منظر علمی و تخصصی به مبحث تهویه مکانیکی می‌پردازد. بدون شک مطالعه آن در خدمت‌رسانی به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و تحت تهویه مکانیکی مفید خواهد بود.

تهویه مکانیکی، درمانی نجات بخش برای نگهداری بیماران با نارسائی حاد تنفسی و درمانی نگهدارنده در بعضی از موارد بیماری‌های مزمن تنفسی است. به طور کلی تهویه مکانیکی به دو دسته کلی، تهویه مکانیکی با فشار منفی و مثبت تقسیم می‌شود.

تحقیقات در مورد تهویه مکانیکی از حدود 20 سال پیش به علت عوارض ناشی از کاربرد تهویه مکانیکی با فشار مثبت رو به افزایش است به طوری که در طی این مدت صدها مقاله در مورد کاربرد تهویه مکانیکی با فشار مثبت و جلوگیری از عوارض کاربرد آن منتشر شده است.

از مشخصات بسیار مهم کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه (Mechanical ventilation in emergency medicine and critical care) می‌توان به شروع آن از مبانی فیزیولوژی سیستم تنفسی و تهویه مکانیکی غیرتهاجمی تا کاربرد تهویه مکانیکی تهاجمی، به ویژه در بیماری‌های خاص شامل ARDS , COPD آسم و بیماری‌های سیستم عصبی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه می‌خوانیم:

تهویه مکانیکی روشی است که اغلب در بیمارانی که با علائم دیسترس تنفسی به بخش اورژانس (ED) مراجعه می‌کنند به کار گرفته می‌شود. موارد استفاده تهویه مکانیکی شامل: حفاظت از راه هوایی، درمان نارسایی تنفسی هیپوکسمیک، درمان نارسایی تنفسی هایپرکاپنیک یا درمان ترکیبی از نارسایی تنفسی هیپوکسیک و هایپرکاپنیک. در ED در مواقع نادری، مانند بیمار آسیب دیده و بی‌قراری که نیاز به تصویربرداری اورژانسی دارد، برای انجام مداخله اورژانسی، بیمار اینتوبه و تحت تهویه مکانیکی قرار می‌گیرد. با ‌این حال، اینتوباسیون و شروع تهویه مکانیکی به هوشیاری زیادی احتیاج دارد، زیرا انجام این روش درمانی می‌تواند بر روند کلی بیمار تأثیر بگذارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اصطلاحات و تعاریف
مرور فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی
حمایت تنفسی غیر تهاجمی
انواع حالت‌های تهوع مکانیکی تهاجمی
یادگیری صفحه نمایش ونتیلاتور
وصل کردن بیمار به دستگاه ونتیلاتور
شرایط خاص: سندرم زجر تنفسی حاد
شرایط خاص: آسم و بیماری انسدادی ریوی مزمن
شرایط خاص: آسیب نورولوژیک
عیب‌یابی در بیمار تحت تهویه
مطالعات موردی در تهویه مکانیکی
نتایج و مفاهیم کلیدی
ضمائم تکمیلی
منابع ضمائم تکمیلی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه
نویسنده، ،
مترجمعلیرضا نیکزاد جمنانی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-238878-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه

محمد مهدی نخعی
۱۴۰۱/۱/۱۶
برای بیهوشیا و افرادی که میخوان‌ای سی یو یا اوژانس کار کنن خوبه
صدیقه لطفی
۱۴۰۲/۴/۳۰
کتاب معرکه ایست و پیشنهاد می‌کنم
فاطمه بابایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خیلی خوبه... برای همکاران توصیه میکنم
Mahboobe Akhondi
۱۳۹۹/۹/۷
کتاب خوبی هست. توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه

برای دریافت کتاب تهویه مکانیکی در طب اورژانس و مراقبت‌های ویژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.