معرفی و دانلود کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

عکس جلد کتاب توماس و خانم کتاب‌دار
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توماس و خانم کتاب‌دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توماس و خانم کتاب‌دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

کتاب توماس و خانم کتاب‌دار داستانی آموزنده از پت موراست که کودکان را به کتاب‌خوانی و مطالعه تشویق می‌کند. انتشار این اثر در ایران، در قالب دوزبانه، به تقویت زبان انگلیسیِ کودکان یاری می‌رساند. این داستان، روایتگر زندگی واقعیِ پسری است که با ورود به دنیای کتاب‌خوانی، زندگی‌اش را متحول می‌کند. این کتابِ مصور مفتخر به کسب جایزه‌ی توماس ریورا (Tomás Rivera Award) شده است.

درباره‌ی کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

کتاب توماس و خانم کتاب‌دار (Tomas and the Library Lady)، کتابی دوزبانه به انگلیسی و فارسی است که به کودکانِ نوآموز کمک می‌کند تا زبان را در قالب داستانی جذاب بیاموزند. پت مورا (Pat Mora) از زندگیِ واقعیِ فردی به نام توماس ریوار الهام گرفته تا داستانی درباره‌ی کتاب‌خوانی و لذت مطالعه برای بچه‌ها تعریف کند.

پدر و مادر توماس، کارگران مزرعه هستند و کار آن‌ها چیدن میوه و سبزی برای کشاورزان است. آن‌ها زمستان‌ها در تگزاس زندگی می‌کنند و تابستان‌ها برای کار به لُوا می‌روند. کتاب توماس و خانم کتاب‌دار زمانی آغاز می‌شود که توماس به همراهِ پدر، مادر، برادر کوچک و پدربزرگِ خود در راهِ لوا هستند.

توماس و برادرش، انریکه، روزها به پدر و مادر خود در کار مزرعه کمک می‌کنند و شب‌ها پای داستان‌های پدربزرگ خود که او را «بابا گرانده» صدا می‌کنند، می‌نشینند. توماس عاشق این است که بابا گرانده داستان‌ها را به زبان مادری‌اش، اسپانیایی، تعریف کند. او تمام داستان‌ها را از بر شده؛ طوری‌که می‌تواند جملات پدربزرگ را کامل کند. بابا گرانده که علاقه‌ی توماس را به کتاب و داستان می‌بیند، به او پیشنهاد می‌کند به کتاب‌خانه‌ی شهر برود و خود را وارد دنیای جدیدِ قصه‌ها کند. با ورود توماس به کتاب‌خانه و آشنایی‌اش با کتاب‌های مختلف، زندگی او خیال‌انگیز و رنگارنگ می‌شود. حالا اوست که داستان‌های جدیدی برای خانواده و پدربزرگش تعریف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

ترویج کودکان به کتاب‌خوانی یکی از وظایف خطیر والدین و مربیان آموزشی است، اما خوب می‌دانیم که توصیه‌ی مستقیم بر کودکان تأثیری ندارد؛ بنابراین کتاب توماس و خانم کتاب‌دار به کمک می‌آید و با روایتِ زندگیِ واقعیِ کودکی که علاقه‌اش به کتاب‌ها، او را به جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا رساند، الهام‌بخش کودکان می‌شود.

این کتابِ آموزشی با ترجمه‌ی زهره خیرآبادی، از سوی نشر پرنده‌ی آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات اهورا قلم) منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

  • این کتاب الهام‌بخش تأثیر مطالعه را در زندگی به کودکان نشان می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب توماس و خانم کتاب‌دار روایتِ زندگیِ واقعی و تکان‌دنده‌ی توماس ریوراست که از پسرکی فقیر به رئیس دانشگاه تبدیل شد. (بوک‌لیست)

کتاب توماس و خانم کتاب‌دار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکان 6 تا 9 سال و نوآموزان زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب توماس و خانم کتاب‌دار می‌خوانیم

وقتی گرمشان شد، به همراه بابا گرانده زیر درختی نشستند. توماس گفت: «داستان اون مرد توی جنگل رو برامون تعریف کن.»
توماس دوست داشت بابا گرانده داستان‌ها را به زبان اسپانیایی تعریف کند. بابا گرانده به زبان اسپانیایی شروع به تعریف داستان کرد:

«روزی روزگاری توی یه شب طوفانی مردی سوار بر اسب توی جنگل به پیش می‌رفت. باد زوزه می‌کشید، ووووو، و برگ‌ها فوت می‌کردند، ویش، ویش...»

«یهو یه چیزی به مرد چنگ انداخت و اونو گرفت. نمی‌تونست تکون بخوره. اون‌قدر ترسیده بود که نمی‌تونست به اطرافش نگاه کنه. تمام شب می‌خواست از اونجا بره اما نمی‌تونست.»

«باد زوزه می‌کشید، وووو. برگ‌ها فوت می‌کردن و مرد با ترس‌ولرز دندون‌هاش رو به هم فشار می‌داد!»

«بالاخره خورشید طلوع کرد. مرد به آرومی حرکت کرد. فکر می‌کنین کی اونو نگه داشته بود؟»

توماس لبخندی زد و گفت: «یه درخت خار‌دار».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توماس و خانم کتاب‌دار
نویسنده
مترجمزهره‌ خیرآبادی
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات42
زبانفارسی
شابک978-600-426-183-8
موضوع کتابکتاب آموزش زبان کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توماس و خانم کتاب‌دار

برای دریافت کتاب توماس و خانم کتاب‌دار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.