معرفی و دانلود کتاب جادوی ارتباطات

عکس جلد کتاب جادوی ارتباطات
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جادوی ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جادوی ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جادوی ارتباطات

کتاب جادوی ارتباطات نوشته‌ی حمیده فعال فرد به بررسی برقراری ارتباط با دیگران می‌پردازد و تمام ابعاد و راه‌های موفقیت بیشتر در این زمینه را بررسی می‌کند. این کتاب مانند یک راهنمای جامع است و به شما می‌آموزد که چگونه مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید و از این مهارت‌ها به نفع خود استفاده کنید.

معرفی کتاب جادوی ارتباطات:

دنیای امروز، دنیای ارتباطات محسوب می‌شود و استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی مانند تلفن همراه، شبکه‌های مجازی و ایمیل رایج است. افراد برای برقراری ارتباط، در بیشتر موارد از ابزارهای ارتباطی مدرن استفاده می‌کنند، حتی برای اعلام یک خبر ناگوار. مردم تصور می‌کنند که خوب با هم ارتباط برقرار می‌کنند، اما در واقع این‌طور نیست.

برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یکی از عوامل اصلی موفقیت در زندگی زوجین، سازمان‌ها، فروشنده‌ها و خریداران و دیگر اقشار مردم در زمینه‌های مختلف زندگی است. همان‌طور که افراد معلول وقتی نمی‌توانند منظورشان را به دیگران بفهمانند افسرده و پرخاشگر می‌شوند، افراد عادی نیز وقتی نمی‌توانند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند، دچار همین حالت‌ها می‌شوند. به‌گفته روان‌شناسان معروف «کارن هورنای» و «اریک فروم»، عدم توانایی برقراری ارتباط مؤثر، یکی از عوامل اصلی ایجاد اختلالات روانی و رفتاری به شمار می‌آید. بنابراین، برای داشتن روابط مؤثر و رسیدن به تفاهم با دیگران نیاز است که افراد مهارت‌های ارتباطی را یاد بگیرند.

در کتاب «جادوی ارتباطات» مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های ابراز وجود، آداب معاشرت، چطور سؤال‌پرسیدن، شنوندۀ خوب بودن و همدلی، شخصیت‌شناسی در ارتباطات، زبان بدن و حل تعارض به‌تفصیل بررسی می‌شوند. وقتی مهارت‌های ارتباطی را یاد گرفتید، آن‌وقت می‌بینید که ارتباط برقرار‌ کردن جادو می‌کند و بین شما و اطرافیانتان به‌سرعت تفاهم برقرار می‌شود.

حمیده فعال فرد در فصل اول به تعریف مهارت‌های ارتباطی می پردازد؛ چه عواملی باعث نارسایی ارتباط می شوند و این که چطور با دیگران صحبت کنید تا گوش دهند. فصل دوم در مورد مهارت‌های قاطعیت است و به مسائلی مانند رفتار قاطعانه و... اشاره دارد. فصل سوم این کتاب نیز به آداب معاشرت اختصاص یافته است و بر این مسئله تأکید دارد که در روابط با دیگران، همیشه باید احساس طرف مقابل را اولویت قرار دهید. کتاب «جادوی ارتباطات» در فصل چهارم به این موضوع می‌پردازد که اگر ویژگی‌های شخصیتی دیگران را بدانید بهتر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

البته نباید از یاد برد که در ارتباط با سایرین، مهارتی همچون گوش دادن و همدلی با آن‌ها نیز نقش مهم و پررنگی دارد و این موضوع در فصول 5، 6 و 7 مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل هشتم این کتاب نیز به تحلیل حرکات بدن و حالات چهره اختصاص یافته است که یکی از بخش‌های بسیار جذاب کتاب «جادوی ارتباطات» محسوب می‌شود. حمیده فعال فرد در فصل پایانی این کتاب تلاش می‌کند برای رفع مشکلات و اختلافات راه‌حل‌های جالبی در اختیار شما قرار دهد.

در بخشی از کتاب جادوی ارتباطات می‌خوانیم:

«گوش دادن فعال» اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در غیر این صورت، گوینده این‌گونه برداشت می‌کند که شنونده به شنیدن ادامۀ صحبت‌های او علاقه‌مند نیست. گوش‌دادن مؤثر باعث می‌شود به طرف مقابل زمان داده شود تا بتواند افکار و احساسات خود را بیان کند و به‌این‌ترتیب باعث افزایش احساس اعتمادبه‌نفس فرد مقابل می‌شود. گوش‌دادن مؤثر موجب می‌شود توجه کامل شنونده بر گوینده قرار بگیرد و علامت‌های کلامی و غیرکلامی نیز به وی ابراز شود. به‌طورکلی گویندگان از شنوندگان انتظار دارند که با گوش‌کردن فعال خود، پاسخ‌های مناسبی را به صحبت‌های آن‌ها بدهند و مجموع همۀ این عوامل باعث می‌شود ارتباط بین افراد در حین سخن‌گفتن و شنیدن مستحکم شود.

برخی از عواملی که موجب می‌شود شما به سخن دیگران گوش ندهید، عبارت‌اند از:

1- مشغلۀ ذهنی: داشتن مشغلۀ ذهنی، یکی از عوامل گوش‌ندادن به سخن شخص مقابل است.

2- بی‌رغبتی: بی‌رغبتی نیز موجب گوش‌نکردن می‌شود. البته این بی‌رغبتی نیز عوامل متفاوتی دارد، ازجمله دوست‌نداشتن ظاهر و قیافۀ شخص گوینده، عدم‌علاقه به صدای فرد گوینده، دائمی‌بودن محرک (مانند همسرانی که مرتب نق می‌زنند یا والدینی که مدام خرده می‌گیرند)، یکنواختی صدای سخنران، بی‌علاقگی به موضوع بحث یا گوینده آن. این عوامل موجب می‌شود انسان علاقه‌ای به گوینده و سخنان او نداشته باشد و درنتیجه فرایند گوش‌دادن به پایین‌ترین حد خود برسد.

3- عدم تمرکز: ازجمله دلایل گوش‌ندادن، عدم توانایی در ایجاد تمرکز است.

4- توجه به آینده: گاهی اتفاق افتاده که شما پس از گوینده قرار است سخنرانی کنید یا نیمۀ پایانی کلاس، نوبت کنفرانس شماست. در تمام این مدت چون شما قرار است بحثتان را تا لحظاتی دیگر ارائه دهید، مدام به سخنان خود و نحوۀ مباحثتان می‌اندیشید و دیگر توجهی به سخنان دیگران ندارید که این عدم توجه باعث می‌شود فرایند گوش‌دهی شما بسیار پایین آمده یا حتی به صفر برسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مهارت‌های ارتباطی چیست؟
اجزای ارتباط
ویژگی‌های مؤثر بر کفایت ارتباطات بین‌فردی
عوامل مؤثر بر نارسایی ارتباط
10 راه برای تقویت مهارت‌های گفتگو
چگونه سخن بگوییم؟
فصل دوم: مهارت‌های جرات‌مندی
ریشۀ خجالتی بودن
رفتار قاطعانه چگونه است؟
تصورات ذهنی
مهارت‌های ابراز وجود
مراحل جذاب انتقادپذیری
مهم‌ترین اصول انتقادکردن
چطور از دیگران درخواست کنیم؟
10 مهارت قاطع‌شدن
فصل سوم: آداب معاشرت
آداب معاشرت استفاده از تلفن همراه
راه و رسم احوالپرسی ‌کردن
بعضی از اشتباهات احوالپرسی
احوالپرسی مناسب
نحوۀ رفتار با همکاران در محیط کار
شیوۀ مناسب تعریف‌کردن از دیگران
فصل چهارم: برقراری ارتباط موثر با دیگران با استفاده از شخصیت شناسی
فصل پنجم: مهارت‌های گوش دادن
برای گوش‌دادن مؤثر چه کارهایی باید انجام دهیم؟
فصل ششم: چطور سؤال بپرسیم تا متوجه افکار دیگران شویم؟
فصل هفتم: همدلی چیست و چگونه همدلی کنیم؟
فصل هشتم: زبان بدن
سطح چشم‌ها و ارتباط چشمی
لب‌ها
دست‌دادن
حرکات دست‌ها
حرکات انگشت شست
سایر ژست‌های دست
نشانه‌های ارزیابی
نشانه‌های علاقه‌داشتن به موضوع
نشانه‌های نیاز به اطمینان‌خاطر
نشانه‌های بی‌حوصلگی
بعضی از نشانه‌های دروغ‌گویی
پاها
مصاحبۀ دونفره
آینۀ شخص مقابل بودن
حالات چهره
تفسیر حالات چهره
حریم‌ها یا فاصله‌ها
نشانه‌های مالکیت
فصل نهم: حل تعارض
موانع شروع از خود
سکوت در تعارض چیست؟
خشونت در تعارض چیست؟
مسیر عمل
چطور مسیر عمل خود را عوض کنیم؟
چطور صحبت کنیم که قانع‌کننده باشد؟
چگونه گفتگوهای سرنوشت‌ساز را به نتیجه برسانیم؟
چهار روش تصمیم‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جادوی ارتباطات
نویسنده
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-6918-84-8
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جادوی ارتباطات

عباس شریفی نسب
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب عالی بود راهکار‌های جالبی برای بهبود روابط داره
علیرضا محمدقاسمی
۱۴۰۰/۹/۱۸
مطالعه این کتاب بسیار خوب را توصیه می‌کنم
majid montazeri
۱۴۰۲/۱/۱۵
عالی و پرمحتوا. در آن غرق شدم. سپاس.
bahador
۱۴۰۱/۵/۲۰
ارزش خواندن دارد.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب جادوی ارتباطات

برای دریافت کتاب جادوی ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.