معرفی و دانلود کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی

عکس جلد کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی

کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی تألیف محسن یادگاری در تلاش است تمام نکات و مطالب پیرامون جرائم خاص و جزای اختصاصی را جمع‌آوری کند و در قالب نکته و تست در اختیار دانشجویان و داوطلبین وکالت قرار دهد. مؤلف جرائم را در چهار دسته‌ی جرائم مربوط به اموال، جرائم علیه تمامیت معنوی، جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص و جرائم علیه مصالح عمومی تشریح و تبیین می‌کند.

درباره‌ی کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی

محسن یادگاری در کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی به بررسی جرائم به‌صورت خاص و جداگانه می‌پردازد و رکن مادی و رکن روانی یا معنوی سوءنیت عام و سوءنیت خاص آن‌ها را بررسی می‌کند. او جرائم را در چند دسته‌ی جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل جرائم علیه تمامیت معنوی، جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص و جرائم علیه مصالح عمومی می‌شوند. نویسنده همچنین شرایط قصاص و موارد لازم در اجرای قصاص را به‌طور کامل شرح می‌دهد.

حقوق جزا (حقوق کیفری یا حقوق جنایی) به دو بخش حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی تقسیم می‌شود. حقوق جزا مجموعه قواعد حاکم بر تحقق جرائم و ضوابط تعیین‌شده از سوی دولت در تعریف مجازات‌ها را شامل می‌شود. این شاخه از حقوق به مطالعه‌ی مجرم، جرم و مجازات می‌پردازد. بخش عمومیِ حقوق جزا به تعاریف کلی پیرامون جرم و مجازات و شیوه‌های بازپروری اختصاص دارد و بخش اختصاصی آن، هر جرم را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کند و علل و انگیزه‌های آن و همچنین مجازات متناسب با آن را تبیین می‌کند.

محسن یادگاری در فصل اول به جرائم مربوط به اموال و مشخصاً کلاهبرداری می‌پردازد. طبق تعریف نویسنده، کلاهبرداری را می‌توان بردن مال دیگری با توسل به وسایل متقلبانه تعریف کرد. بنابراین برای تحقق جرم کلاهبرداری باید تمام این شرایط وجود داشته باشد: مرتکب به وسایل متقلبانه توسل نماید، بزه‌دیده در اثر این وسایل متقلبانه فریب بخورد و در اثر این فریب، مال خودش را با رضایت در اختیار مرتکب قرار دهد. محسن یادگاری پس از ارائه‌ی تعریف روشنی از کلاهبرداری، تمام زوایای آن و شرایط خاص را بررسی می‌کند و جای هیچ سوالی باقی نمی‌گذارد. او گفته‌های خود را با مثال‌های متعدد همراه می‌کند تا مطلب در ذهن خواننده جا بیفتد.

فصل دوم کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی، «خیانت در امانت» نام داد و تحقق این جرم را ملزوم به این شرایط می‌داند: مالی توسط مالک به شخصی سپرده می‌شود، امین در آن مالِ سپرده‌شده مرتکب خیانت می‌گردد. پس از بیان این تعریف، محسن یادگاری شرایط متعددی را ترسیم می‌کند تا به خواننده نشان دهد در آن‌ها خیانت در امانت محقق شده یا خیر. فصول دیگر کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی به سرقت، سرقت رایانه‌ای، اختلاس، تخریب و احراق، جرائم علیه امنیت و... می‌پردازد.

کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی منبعی سودمند برای دانشجویان و داوطلبانی محسوب می‌شود که خود را برا کنکور و دیگر آزمون‌های وکالت آماده می‌کنند. این کتاب چکیده‌ای است از مطالبِ گسترده‌ای که پیش‌تر در کتب مرجع به‌طور مفصل عنوان شده. بنابراین خواندن این کتاب گویی مروری دوباره بر مباحث جزای اختصاصی است.

این کتاب حقوقی را نشر وکیل‌یار چاپ و به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی برای چه کسانی مناسب است؟

متقاضیان آزمون‌های حقوقی، دانشجویان کارشناسی و داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با مطالعه‌ی این کتاب آمادگی لازم را کسب خواهند کرد.

در بخشی از کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی می‌خوانیم

نکته‌ی 260: قصاص عضو را می‌توان فوراً اجرا کرد لکن اگر علم به سرایت وجود نداشته باشد و قصاص اجرا شود و پس از آن، جنایت سرایت کند:

اگر سرایت پدیدآمده، عمدی محسوب شود: مرتکب حسب مورد، به قصاص نقص یا عضو محکوم می‌شود لکن پیش از اجرای قصاص نفس، ولی‌دم باید دیه‌ی جنایتی را که به‌عنوان قصاص عضو بر مرتکب وارد شده است به او بپردازد. اگر سرایت پدیدآمده، غیرعمدی محسوب شود: مرتکب به دیه‌ی جنایتی که به وسیله‌ی سرایت پدید آمده است، محکوم می‌شود و دیه‌ی مقداری که قصاص شده است کسر نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
بخش دوم: جرائم علیه مصالح عمومی
بخش سوم: جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص
بخش دوم: قصاص نفس
بخش سوم: قصاص عضو
بخش چهارم: اجرای قصاص
کتاب چهارم: دیات
بخش چهارم: جرائم علیه تمامیت معنوی
نکات مهم: قوانین خاص جزایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وکیل یار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-97811-8-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی

برای دریافت کتاب جمع و جور حقوق جزای اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.