معرفی و دانلود کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی

عکس جلد کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی

کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی‌ در قالب نکته و تست، مطالبِ پیرامون حقوق جزا را در اختیار دانشجویان و داوطلبین آزمون‌های وکالت قرار می‌دهد. محسن یادگاری در این کتاب آموزشی، ضمن ارائه‌ی تعاریف کلی، مباحث مربوط به مجازات‌های اصلی و تکمیلی و نحوه‌ی تعیین آن‌ها را تبیین می‌کند.

درباره‌ی کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی

حقوق جزا یا حقوق کیفری دانش مطالعه‌ی جرم، مجرم و مجازات است. حقوق جزا به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. حقوق جزای عمومی تعاریف کلی پیرامون جرم و مجازات و شیوه‌های بازپروری را هدف قرار می‌دهد و حقوق جزای اختصاصی هر جرم را به‌طور مجزا مورد بررسی قرار می‌دهد. محسن یادگاری در کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی به بررسی کلیات حقوق جزا و مواردی مانند چیستی رکن مادی، رکن روانی، عوامل سقوط مجازات و... می‌پردازد.

جرم در کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی ‌اینطور معنا شده: جرم رفتاری است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. برای مثال کلاهبرداری به این دلیل جرم است که در ماده‌ی 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، کلاهبرداری و اختلاس قابل مجازات دانسته شده‌اند. محسن یادگاری سپس شرایط رسیدگی به جرم در دادگاه‌های ایران را از نظر می‌گذارند؛ جرم باید مشمول یکی از این صلاحیت‌ها باشد تا مورد رسیدگی قرار گیرد: صلاحیت سرزمینی، صلاحیت واقعی، صلاحیت شخصی فعال، صلاحیت شخصی منفعل و صلاحیت جهانی. محسن یادگاری به‌جای آنکه هر نکته را به تفصیل بررسی کند، آن را در قالب مثال‌ در شرایط مختلف به آزمون می‌گذارد؛ چرا که هدف از کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی مرور مطالب منابع اصلی حقوق برای دانشجویان و داوطلبان کنکور و آزمون‌هاست و نه آموزشِ اصولی و موبه‌مو.

کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی قوانین جزایی را به دو دسته‌ی ماهوی و شکلی تقسیم می‌کند. قوانین شکلی شامل این موارد می‌شوند: قوانین مربوط به تشکیلات قضایی و صلاحیت، قوانین مربوط به ادله‌ی اثبات دعوی و قوانین مربوط به شیوه‌ی دادرسی. در قوانین ماهوی برخلاف قوانین شکلی، اصولاً قانون زمان وقوع جرم (قانون سابق) حاکم است و نه قانون زمان رسیدگی. محسن یادگاری سپس قوانینی که به نفع متهم هستند را برمی‌شمرد که شامل قانون جرم‌زدا، قانون اخف و قانون مساعد می‌شوند. او تعریفی موجز از هرکدام ارائه می‌دهد.

از دیگر مواردی که کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی به آن می‌پردازد، قانون مبارزه با پول‌شویی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و... است. این کتاب حقوقی به همت نشر وکیل یار به چاپ رسیده است.

کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان کارشناسی و داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین متقاضیان آزمون‌های حقوقی، منبعی سودمند شمرده می‌شود.

در بخشی از کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی می‌خوانیم

تست 65: نوجوانی به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم می‌شود. پس از هشت ماه، بر اساس گزارش تأیید رفتارهای مناسب و اظهار رضایت کانون، از دادگاه تقاضای تجدیدنظر و تخفیف می‌کند. دادگاه چه اختیاری دارد؟ (دکتری 96)

1) مجاز است مدت نگهداری را تا یک‌سوم تقلیل دهد یا نگهداری را به تسلیم نوجوان به ولی او تبدیل نماید.
2) بر اساس قاعده‌ی فراغ، با تکلیفی مواجه نیست و از اختیارات دادستان و قاضی اجرای احکام است.
3) تا قبل از سپری شدن یک‌سوم از مدت نگهداری، چنین درخواستی وجاهت قانونی ندارد.
4) مجاز است مدت نگهداری را تا نصف تقلیل دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مواد عمومی
بخش دوم: مجازات‌ها
بخش سوم: جرائم
بخش چهارم: شرایط و موانع مسئولیت کیفری
بخش پنجم: ادله‌ی اثبات در امور کیفری
بخش ششم: مسائل متفرقه
نکات مهم: قوانین خاص جزایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وکیل یار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-622-97811-8-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی

برای دریافت کتاب جمع و جور حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.