معرفی و دانلود کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه

عکس جلد کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه

کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه نوشته‌ی مایکل اربسکلاو، با ارائه‌ی کارکردهای مختلف رسانه‌های اجتماعی، شما را آگاه می‌کند تا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم قربانی خطرات فضای مجازی نشوید.

درباره‌ی کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه:

مدت‌هاست که رسانه اجتماعی، فقط ابزاری برای انتشار عکس‌های تعطیلات یا گربه خانگی کنار شومینه نیست. هرکس که به رایانه یا تلفن هوشمند دسترسی داشته باشد، به‌ راحتی می‌تواند از ابزارها و اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی به‌ عنوان سلاحی مؤثر در مناقشات و اختلافات استفاده کند، به‌ طوری‌ که تعداد این افراد روز به‌ روز در حال افزایش است. ازاین‌رو نهادهای نظامی و حاکمیتی باید به‌ طور مؤثرتر مراقب استفاده دشمنان خود از رسانه اجتماعی باشند، با حملات رسانه اجتماعی پیشِ ‌رو مقابله کنند و از رسانه اجتماعی به‌ عنوان سلاحی برای تحقق اهداف خود بهره بگیرند.

آموختن فرایند حملات تهاجمی در رسانه اجتماعی برای دامن ‌زدن به شورش‌ها یا کنش‌های اجتماعی به صرف زمان چندانی نیاز ندارد، اما خبره ‌شدن در این کار، درست مانند دیگر راهبرد‌ها و تاکتیک‌های جنگی، نیازمند تلاش و مطالعه قابل ‌توجهی است و برای این کار باید زمان صرف کرد، برنامه‌ریزی داشت و به آن متعهد بود. هیچ وبگاهی را نمی‌توان یافت که تمام آموزش‌های مورد نیاز برای به‌ راه‌ انداختن جنگ رسانه اجتماعی یا دفاع از یک سازمان در خلال مناقشات رسانه اجتماعی را یک‌جا مهیا کرده باشد. هیچ برنامه جنگی واحدی نیز برای رسانه اجتماعی وجود ندارد که ‌یک‌باره همه ملت‌ها و سازمان‌ها را در برابر مناقشات رسانه اجتماعی ایمن سازد.

درک این مسئله که به ‌کار گرفتن رسانه اجتماعی در بسیاری از مناقشات، قانونی است، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا دولت‌ها و نهادهای اِعمال قانون، کار چندانی برای طرف‌های درگیر در جنگ رسانه اجتماعی انجام نخواهند داد. البته باید توجه داشت، زمانی که دولت‌ها خودشان درگیر مناقشاتی می‌شوند که دربرگیرنده جنگ رسانه اجتماعی است، از تمام توان خود برای محدود ‌کردن و نظارت بر ابزارهای رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، تأمین‌کنندگان اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی، صرف ‌نظر از اینکه کدام‌یک از طرفین مناقشات از این ابزارها استفاده می‌کنند، فقط به دنبال افزایش میزان استفاده کاربرانشان هستند.

کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه (Social media warfare: equal weapons for all) به مسئله استفاده از تسلیحات رسانه اجتماعی و محافظت از یک سازمان در مقابل این راهبرد نوظهور در جنگ‌های نامتعارف می‌پردازد.

با رشد و تحول رسانه اجتماعی در مناقشات، بسیاری از نهادها در مقابل آن آسیب‌پذیرتر می‌شوند؛ زیرا در حال‌ حاضر بسیار ناشیانه از رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند یا هیچ ایده‌ای برای دفاع از خود در مقابل حملات جنگ رسانه اجتماعی ندارند. در گذشته نیز نهادها در مواجهه با تهدیدات سایبری، با همین چالش روبه‌رو بودند و برای محافظت از خود در مقابل طیف متنوع حملات سایبری، متحمل زحمت زیادی شدند.

امید است بعد از خواندن کتاب حاضر با عوامل رسانه‌های اجتماعی در عرصه‌های گوناگون آشنا شوید و از خطراتی که شما را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فضای مجازی تهدید می‌کند، دور بمانید. مایکل اربسکلاو (Michael Erbschloe) با توجه به دانشی که در زمینه‌ی امنیت سایبری دارد تا جای ممکن با ارائه اعداد و ارقام دقیق، تصویر مشخصی از ابعاد گوناگون رسانه‌های اجتماعی در ذهن شما ترسیم می‌کند.

کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی فعالان اجتماعی، کاربران فضای مجازی و افراد علاقه‌مند به این حوزه پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب برای دانشجویان رشته‌های ارتباطات، رسانه، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی مناسب است.

با مایکل اربسکلاو بیشتر آشنا شویم:

وی بیش از سی سال در زمینه تحلیل اقتصاد فناوری اطلاعات، سیاست عمومیِ فناوری و کاربرد فناوری در بازمهندسی فرایندهای سازمانی فعالیت کرده است. مایکل اربسکلاو کتاب‌های بسیاری در حوزه مسائل اجتماعی و مدیریتی مرتبط با فناوری اطلاعات تألیف کرده که اغلب آن‌ها شامل مباحث امنیت اطلاعات و امنیت شرکت‌ها بوده‌ است.

تمرکز شغلی اربسکلو در حوزه‌هایی مرتبط، همچون راهبرد و تحلیل و پیش‌بینی فناوری، تدریس و تهیه سرفصل‌های آموزشی، نگارش کتاب‌ و مقاله و سخنرانی در همایش‌ها و رویدادهای صنعتی، حوزه نشر و تحلیل سیاست عمومی و ارزیابی برنامه‌ها بوده است.

در بخشی از کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه می‌خوانیم:

راهبردهای جنگی، همیشه از قبل، آماده و مهیا هستند و هنگام مناقشات، به‌ یک‌باره آن‌ها را از خُم رنگرزی بیرون نمی‌کشند. ذات هر نوع جنگی، نیازمند آمادش و آمادگی است. این دکترین از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بدون شکست به ‌کار رفته است. آمادش و آمادگی، نیازمند تلاش و پشتکار مداوم است و اگر رسانه اجتماعی را به‌عنوان ابزار جنگ در نظر بگیریم، تلاش مداوم برای توسعه روابطو حفظ نیروها ضروری است. هر فکری غیر از این، بسیار ساده‌لوحانه خواهد بود. هر چند در شرایط فعلی، منتخبان مردم به بهانه اینکه هیچ دشمنی پشت دروازه‌های کشور نیست، به دنبال فرصتی برای کاهش بودجه و کارکنان نظامی هستند. البته آن‌ها نه به‌ خاطر هوش و ذکاوتشان، بلکه به ‌خاطر همین حرف‌های پرطمطراق رأی آورده‌اند.

راهبردهای جدید جنگ رسانه اجتماعی در حال ظهور است. در هر مناقشه‌ای هر چند کوچک، درسی درباره اثربخشیِ این راهبردها و تاکتیک‌ها آموخته می‌شود. همین اتفاق در تاریخ کوتاه جنگ سایبری هم افتاد. در جنگ‌های سنتی، با توجه به کشتار بی‌رحمانه نظامیان و شهروندان، ورود به جنگ، بسیار پرهزینه‌ و پرخسارت است و بازسازی خسارات پس از جنگ نیز به ‌مراتب پرهزینه‌تر خواهد بود. یکی از عوامل مؤثر بازدارنده در جنگ‌های سنتی، حفظ حالت آمادگی و توانایی است، یعنی وضعیت آمادگی باید به حدی زیاد باشد که در صورت وقوع حمله، از نظر مالی و نیروی انسانی، هزینه‌ای به‌ مراتب بیشتر به مهاجم تحمیل شود. این راهبرد وقتی تهدید جنگ سنتی در کار باشد، نتیجه‌ بخش است. البته در برابر شورشیان چندان کارساز نیست و آن‌ها می‌توانند به نقاط دور مرزی یا اعضای ضعیف‌تر یک پیمان، خسارات جدی وارد کنند.

راهبردهای تدافعی جنگ رسانه اجتماعی نیز از همین نوع است. معاهدات، یک‌شبه حاصل نمی‌شود و متحدان به‌یک‌باره نظرشان جلب نشده و تحت ‌تأثیر ما قرار نمی‌گیرند. می‌بایست برای این منظور همیشه سطحی از اثرگذاری بر متحدان را حفظ کرد. به ‌این ‌ترتیب باید راهبردهای تدافعی جنگ رسانه اجتماعی، مانند دیگر راهبردها و تاکتیک‌ها، در گذر زمان حفظ و تقویت شود. حفظ معاهدات دفاعی متقابل و همکاری‌های بین‌المللی برای ردیابی مجرمان در فضای سایبری از ملزومات این راهبردهاست. لازم است برای ممانعت از سوءاستفاده‌های کلان رقبا در فضای مجازی، هم‌پیمانان، مواردی مانند هوشیاری، آمادش و آموزشِ استفاده از حربه‌های رسانه اجتماعی و چگونگی عملکرد این حربه‌ها را ضد به‌کارگیرنده مورد توجه قرار دهند. این موضوع به‌طور کلی برای هر نوع سازمان و روابط سازمانی صادق است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چارچوبی برای تحلیل راهبردهای نوظهور در جنگ رسانه اجتماعی
فصل دوم: استفاده دولت از رسانه اجتماعی برای حمله، دفاع یا کنترل
فصل سوم: کاربردهای نظامی جنگ رسانه اجتماعی
فصل چهارم: تلاش شرکت‌ها برای به کارگیری یا مقابله با راهبردهای جنگ رسانه اجتماعی
فصل پنجم: استفاده گروه‌های موضوع ویژه از رسانه اجتماعی به عنوان سلاح
فصل ششم: جنگ رسانه اجتماعی در فرآیند انتخابات سیاسی
فصل هفتم: جنگ رسانه اجتماعی در خدمت موضوعات اجتماعی
فصل هشتم: مزدوران و کنشگران جنگ رسانه اجتماعی
فصل نهم: رسانه اجتماعی، سلاحی برای عضوگیری از تندورهای خشونت طلب و الهام بخشی
فصل دهم: جنگ رسانه اجتماعی برای سلبریتی‌ها و افراد سرشناس
فصل یازدهم: کودکان، قربانی جنگ رسانه اجتماعی
فصل دوازدهم: بزرگسالان، قربانی جنگ رسانه اجتماعی
فصل سیزدهم: واکنش نهادهای اعمال قانون به جنگ رسانه اجتماعی
فصل چهاردهم: واکنش مراکز آموزشی به جنگ رسانه اجتماعی
فصل پانزدهم: پایش تهدیدات جنگ رسانه اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه
نویسنده
مترجمصادق مهدیان
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات412
زبانفارسی
شابک978-622-255329-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه

بهنام تازیکی
۱۴۰۲/۸/۱۴
کتابیست که برای جوامع امروزی که با رسانه‌های اجتماعی زیاد سروکار دارند بسیار مناسب است و همه نیاز دارند که مطالب آنرا فرا بگیرند.
A.R S.N
۱۴۰۱/۸/۲۳
کتابی واجب برای خواندن برای عصر اطلاعات و انفجار اطلاعات
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه

برای دریافت کتاب جنگ رسانه اجتماعی، سلاحی در دست همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.