معرفی و دانلود کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول: بر اساس آخرین ضوابط استانداردهای حسابداری ایران

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول: بر اساس آخرین ضوابط استانداردهای حسابداری ایران

کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول، تألیف محمدحسین دهقانی تفتی و محمدعلی جمعه‌زاده بافنده، به‌عنوان مرجعی برای اقدام و عملیات حسابداری در پیمان‌های بلندمدت و آشنایی با مفاهیم مرتبط است که براساس آخرین ضوابط استانداردهای حسابدای ایران (سال 1396) در حوزه‌ی امور مالی و حسابداری نگارش و تهیه شده است.

درباره‌ی کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول

امروزه؛ علوم بشری در حوزه‌های گوناگون ازجمله امور مالی و حسابداری، گام‌های بلند و سریعی به‌سوی توسعه و تکامل برداشته‌اند. از سویی، در عصر فراصنعتی امروز؛ نیاز به پرداختن و رونق‌بخشی به حوزه‌های زیرساخت مثل نفت، پتروشیمی، معدن، راه‌سازی و... بیش از پیش احساس می‌شود.

به‌دنبال این احساس نیاز؛ دانش نظری و عملی در حوزه‌های مهندسین مشاور و پیمانکاری به یاری آمدند. و بر کارشناسان و متخصصان خبره‌ی این حوزه است که با درک و بهره‌گیری شایسته از این علوم؛ تأثیری تحول‌آفرین در توسعه‌ی این زیرساخت‌ها و در حوزه‌های مختلف اقتصادی-اجتماعی و درنتیجه آبادانی سرزمینمان را رقم زنند. از سویی؛ توسعه در حوزه‌ی زیرساخت در قالب یک سازمان متحقق می‌شود و امور مالی و حسابداری ازجمله دیسیپلین‌های سازمانی هستند که در مسیر تحقق‌بخشی به هدف توسعه؛ قلب تپنده‌‌ی هر سازمانی قلمداد می‌شوند. و اینجاست؛ که بازخوانی و آموزش اصول و مبانی حاکم بر حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت از اهمیتی ویژه و صدچندان برخوردار می‌گردند.

اثر حاضر؛ کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول، تألیف محمدحسین دهقانی تفتی و محمدعلی جمعه‌زاده بافنده، تلفیقی از دانش و تجربه‎ی عملی مؤلفینش در بخش‌ مالی شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمان‌کاری با استانداردهای حاکم بر حسابداری است.

و اما؛ اهم آنچه در فصول کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول می‌خوانیم:

  • فصل اول: آشنایی با حرفه‌ی پیمانکاری شامل مفاهیم پایه، اصطلاحات و ادبیات رایج، روش‌‌های اجرای پروژه‌ها و انواع پیمان‌های رایج؛
  • فصل دوم: مراحل اجرای طرح در هریک از مطالعات مقدماتی، مطالعات تفصیلی، و اجرای عملیات طرح؛
  • فصل سوم: ثبت مخارج و عملیات مالی پیمان‌های بلندمدت در دفاتر پیمانکار و کارفرما؛
  • فصل چهارم: مبانی شناخت و اندازه‌گیری سود پیمان‌های بلندمدت براساس ضوابط استاندارد حسابداری شماره 9 ایران؛
  • فصل پنجم: حسابداری مخارج تأمین مالی دارایی در جریان ساخت در دفاتر کارفرما باتوجه‌به الزامات استاندارد حسابداری شماره 11 و 13 ایران؛
  • فصل ششم: دستورالعمل حق بیمه پیمان‌های بلندمدت و نحوه‌ی محاسبه، وصول و صدور مفاصا حساب بیمه؛
  • فصل هفتم: آشنایی با انواع ضمانت‌نامه‌ها.

و در پایان؛ محمدحسین دهقانی تفتی و محمدعلی جمعه‌زاده بافنده، مسئله‌ها و تمرین‌هایی را مطرح کرده‌‌اند. از ویژگی‌های ممتاز کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول، در نخستین سال انتشار آن (1396)؛ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • به‌روزشدن براساس تازه‌ترین منابع مرتبط، و بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان تأمین اجتماعی
  • مطابقتِ محتوای آن با استانداردهای حسابداری ایران و همچنین هم‌سویی با استانداردهای حسابداری بین‌المللی
  • انسجام و جامعیت مطالب؛ به‌گونه‌ای که آن را به منبعی غنی و تقریباً کافی در حوزه‌ی حسابداری فعالیت‌های پیمانکاری تبدیل کرد.

کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول، برای کسانی که در حوزه‌ی حسابداری در امور پیمان‌های بلندمدت فعالیت می‌کنند مناسب و سودمند است.

در بخشی از کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول: بر اساس آخرین ضوابط استانداردهای حسابداری ایران می‌خوانیم

توقف احتساب مخارج تأمین مالی ممکن است در دوره‌ای طولانی که طی آن فعالیت لازم جهت آماده‌سازی دارایی برای استفاده مورد نظر یا فروش متوقف شده است، واقع شود. مطابق با بند 20 استاندارد حسابداری شماره 13 ایران، چنانچه عملیات ساخت فعالانه برای مدت طولانی متوقف شود، باید از احتساب مخارج تامین مالی طی مدت مزبور در بهای تمام‌شده دارایی خودداری کرد. به عبارت دیگر، این مخارج واجد شرایط لازم برای احتساب در بهای تمام‌شده دارایی نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با حرفه پیمانکاری
فصل دوم: مراحل اجرای طرح
فصل سوم: ثبت مخارج و عملیات مالی پیمان‌های بلندمدت در دفاتر پیمانکار و کارفرما
فصل چهارم: مبانی شناخت و اندازه‌گیری سود پیمان‌های بلندمدت
فصل پنجم: حسابداری مخارج تامین مالی دارایی در جریان ساخت در دفاتر کارفرما
فصل ششم: دستورالعمل حق بیمه پیمان‌های بلندمدت و مهندسین مشاور
فصل هفتم: آشنایی با انواع ضمانت‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول: بر اساس آخرین ضوابط استانداردهای حسابداری ایران
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات366
زبانفارسی
شابک978-600-124-251-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۰۰۰۰ ۱۲۶,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول

برای دریافت کتاب حسابداری و مدیریت پیمان‌های بلندمدت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.