معرفی و دانلود کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)

عکس جلد کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)
قیمت:
16500 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)

کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) نوشته‌ی لیلا کیانی و شایسته رنجبران، ابتدا جنبه‌های گوناگون بیماری آلزایمر از جمله علائم و سیر بیماری، سبب شناسی، عوامل خطرساز و روش‌های تشخیص را مورد بررسی قرار داده، سپس به شرح رایج‌ترین درمان‌ها می‌پردازد.

موضوع کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) چیست؟

بیماری آلزایمر از جمله بیماری‌های مزمن است که غالبا در سالمندی بروز می‌کند و عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر به تدریج از بین می‌رود. احتمالا حیاتی‌ترین عملکردهایی که زایل می‌شوند دقت در کار و حافظه است. در این بیماری فرد با از دست دادن فعالیت‌های شناختی خود از مرحله استقلال به وابستگی کامل به مراقبت کنندگان می‌رسد.

از آنجا که مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر در کشورمان عمدتا به عهده خانواده‌ها بوده، نگهداری از فرد مبتلا به آلزایمر منجر به فشارهای جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و همچنین تغییر کیفیت زندگی مراقبین خواهد شد. بنابراین مراقبت از یک فرد مبتلا به آلزایمر بسیار سخت و طاقت فرساست.

این کتاب نحوه‌ی رفتار با بیمار، چگونگی برنامه‌ریزی برای یک زندگی فعال و مراقبت هرچه بهتر از افراد مبتلا را شرح داده و به مراقبان آموزش می‌دهد که چگونه با تمرکز بر توانایی‌های باقیمانده‌ی بیمار، میزان آثار مخرب بیماری بر کیفیت زندگی خود و فرد مبتلا را به حداقل برسانند و زندگی خانوادگی کم تنش‌تر و لذت بخش‌تری را تجربه کنند. امید است مجموعه حاضر پاسخگوی برخی چالش‌های پیشروی خانواده‌های درگیر با بیماری آلزایمر باشد.

کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) مناسب چه کسانی است؟

بی‌تردید مطالعه این کتاب برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی، روانپزشکی، متخصصان طب سالمندی و سایر افرادی که با بیماران مبتلا به آلزایمر در ارتباط هستند بسیار سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) می‌خوانیم:

در بیشتر موارد آلزایمر به طور پراکنده و بدون دلایل خاص قابل پیگیری پدید می‌آیند. این بدان معنی است که این بیماری لزوما به سادگی بیان ژنتیکی به ارث نمی‌رسد. دلیلی که در گذشته برای پیدایش آلزایمر مطرح شده بود و منشاء آن را آلومینیوم زیاد در محیط زندگی فرد یا قرار داشتن در معرض گدازه‌های ریخته گری ذکر کرده بودند مورد تائید قرار نگرفت و اکنون گمانه زنی‌های دیگر زیست شناختی در این مورد مطرح شده‌اند که در حال بررسی هستند ولی هیچکدام به قطعیت تائید نشده‌اند. بیماری آلزایمر یک اختلال چندعاملی است که عوامل ژنتیکی و محیطی و هم چنین اثر متقابل آن‌ها در ایجاد آن دخالت دارند. سن قدرتمندترین عامل تعیین‌کننده بیماری آلزایمر است و جهش ژنی نیز در تعداد کمی از تمام مبتلایان مشارکت دارد.

ارتباط قوی بیماری آلزایمر با افزایش سن تا حدی ممکن است منعکس کننده اثر تجمعی فاکتور‌های خطرساز و محافظت کننده متفاوت در طول عمر باشد از جمله اثر فعل و انفعالات پیچیده‌ای از استعداد ژنتیکی، عوامل روان شناختی، عوامل بیولوژیکی و محیطی که فرد در طول عمرخود تجربه می‌کند. مدارک و شواهد اپیدمیولوژیک، تصویربرداری و پژوهش‌های نوروپاتولوژی از نقش فاکتورهای ژنتیکی، عروقی و عوامل روان شناختی در ایجاد بیماری آلزایمر حمایت می‌کند، در حالی که شواهد برای نقش سبب شناختی رژیم غذایی و یا فاکتورهای تغذیه‌ای، مواجهات شغلی، و التهاب کم‌تر روشن است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بیماری آلزایمر چیست؟
تاریخچه کشف بیماری آلزایمر
علائم بیماری آلزایمر
ده علامت هشدار دهنده آلزایمر
اپیدمیولوژی وشیوع
سیر و پیشرفت بیماری آلزایمر
سبب‌شناسی بیماری
عوامل خطرساز برای ابتلا به آلزایمر
تشخیص آلزایمر
تست‌های ارزیابی ذهنی
آزمون‌هایی برای تشخیص آلزایمر
درمان آلزایمر
فعالیت‌هایی برای تقویت حافظه و کند کردن روند بیماری
مراقبت از بیمار
نکات کاربردی برای مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر
سخنی با مراقبان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-710176-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
16500 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)

ali mohamadi
۱۴۰۰/۱۰/۱
خیلی کوتاه اشارات منسجمی شده است. کاربردی و ساده است. برای آشنایی با آلزایمر و مراقبت از بیماران مفید است
ار قا
۱۴۰۱/۶/۳
فوق العاده بود. ممنونم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا)

برای دریافت کتاب حصار فراموشی (شناخت آلزایمر و راهنمای مراقبت از فرد مبتلا) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.