معرفی و دانلود کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)

عکس جلد کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)

کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری) نوشته اکبر راوند، به بررسی تشکیلات اداری ثبت، ثبت عمومی، ثبت اسناد، دفاتر اسناد رسمی و اجرای مفاد اسناد رسمی می‌پردازد.

این کتاب کامل‌ترین و جامع‌ترین اثر در رابطه با قوانین و مقررات ثبتی است و با مطالعه گرچه یک بار این اثر تک جلدی می‌توان بر قوانین و مقررات ثبتی، آیین‌نامه‌های اجرایی، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ثبتی و... تسلط کامل پیدا کرد. چرا که در راستای تالیف تمامی نکات مرتبط با هر ماده به همراه نظرات مشورتی و آراء وحدت رویه و تمامی تست‌های مرتبط با هر ماده که در آزمون های ادوار گذشته مورد توجه طراحان سوال قرار گرفته بود به صورت نمودار و جدول‌کشی‌های مخصوصی بیان گردیده است که خود نشان از توانمندی این حقوق‌دانان عزیز و پر بار علمی کشور عزیزمان ایران است.

در بخشی از کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک می‌خوانید:

ماده ۴۱- بازداشت اموال متعهد به تقاضای متعهدله صورت می‌گیرد و مأمور اجرا با حضور نماینده دادستان و در صورت لزوم با حضور مأمور نیروی انتظامی و با معرفی متعهدله اقدام به بازداشت اموال متعلق به متعهد می‌نماید و حاضر نبودن متعهد یا بستگان و خادمینش و نیز بسته بودن محلی که مال در آن است مانع بازداشت مال نیست.

ماده ۴۲- در صورتی که دین و متفرعات تا سی میلیون ریال ارزش داشته باشد و مال معرفی شده حسب الظاهر بیش از مبلغ مزبور به تشخیص مأمور اجرا ارزش نداشته باشد، بدون نظر کارشناس از اموال مدیون بازداشت خواهدکرد. در غیر این صورت مأمور اجرا در موقع بازداشت اموال نظر کارشناس رسمی را جلب خواهد کرد و از اموال متعهد معادل طلب و یک تا دو عشر اضافه بازداشت می‌کند اگر مال مورد بازداشت غیرقابل تجزیه و بیش از میزان مذکور فوق باشد تمام آن بازداشت می‌شود. تبصره چنانچه مأمور اجرا نتواند ارزش مال را تعیین نماید از خبره محلی استفاده می‌شود.

ماده ۴۳- اموالی که باید بازداشت شود در همان جایی که هست بازداشت می‌شود در صورت لزوم به جای محفوظی نقل می‌گردد. در هر حال باید مال بازداشت شده به حافظ سپرده شود، در صورت عدم توافق متعهدله در انتخاب حافظ انتخاب او با مأمور اجراء است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
باب اول: تشکیلات اداری ثبت (از ماده 1 الی 8)
باب دوم: ثبت عمومی (از ماده 9 الی 45)
باب سوم: ثبت اسناد (از ماده 46 الی 80)
باب چهارم: دفاتر اسناد رسمی (از ماده 81 الی 91)
باب پنجم: اجراء مفاد اسناد رسمی (از ماده 92 الی 99)
باب ششم: جرایم و مجازات (از ماده 100 الی 117)
باب هفتم: تعرفه و خارج ثبت اسناد و املاک (از ماده 118 الی 136)
باب هشتم: مواد مخصوصه (از ماده 137 الی 157)
متن آیین‌نامه اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا مصوب 1387 با اصلاحات 1388
متن قانون جدید حدنگار (کاداستر) مصوب 1393
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-600-95374-5-7
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)

امیر شیری
۱۴۰۱/۵/۲۲
من داوطلب وکالت و سردفتری ام، واقعا تعدد منابع گیج کننده است اما این کتاب عالی و جامع بود جهت استحضار شما کمی حقوق ثبت را توضیح می‌دهم
آگاهی و اطلاع نسبت به قوانین، یکی از وظایف اصلی و اساسی هر فرد است. قوانین و مقررات ثبتی یکی از قوانین مهم و درعین‌حال پیچیده‌ی حقوقی هستند که تسلط به آن ضروری و
مستلزم کسب تجربه‌ی علمی است؛ به عبارت دیگر به صِرف مطالعه‌ی این قوانین و مقررات نمی‌توان ادعای تجربه‌ی قوانین ثبتی را نمود، گاه در عمل به مقررات مذکور، مسائل و مواردی اتفاق می‌افتد که در هیچ‌یک از قوانین پیش‌بینی نگردیده بود و به همین دلیل در زمان‌های گذشته رویه‌های مختلفی در ادارات ثبت، در اجرای موضوعی واحد وجود داشت که به‌تدریج با اصلاح آیین‌نامه‌ها و صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مختلف سعی در حل این مشکلات و یکنواخت کردن رویه‌ها در موضوعات واحد شد و به نظر می‌رسد که سازمان ثبت یکی از سازمان‌های نادری باشد که دارای مجموعه‌ای از بخشنامه‌های ثبتی است که توسط خود سازمان و در سال‌های اخیر توسط افرادی جمع‌آوری و تدوین گردیده است.
Zzz Zz
۱۳۹۸/۹/۲۵
اگه سردرگم هستید که چه کتابی در باب ثبت مطالعه کنید برای آزمون‌ها همین کتاب رو پیشنهاد میدم. عالیه هم تست و هم نکات مهم و توضیح کامل داده. منکه واقعا راضی بودم از وقتی این کتاب رو خوندم همه‌ی تستا رو میزنم. ☺
بهنام اسدی
۱۳۹۹/۸/۲۹
حدود ۴۰۰صفحه‌ای هستش. بله ایین نامه و بخش نامه‌های اخیرالتصویب رو داره که با ذکر نکات مهم و تستی و ازمونی تما مواد تشریح شده‌اند. بهترین و کامل‌ترین کتاب در راستای تسلط بر حقوق ثبت هستش
احمد کریمی
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
واقعا برا کسانی ک میخوان در ازمونا شرکت کنند کتاب خوبیه تمام نکات هر ماده رو ریز به ریز به اونا اشاره کرده و داوطلب باخوندن این کتاب چیزی کم نداره
Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۲۶
مطالب مهم رو مرتب کرده در نتیجه راحت برای مطالعه کننده جا میفته مباحث ثبتی چون خشک به راحتی برای فرد جا نمیفته پس وقتی اینطور فهرست بندی میشه هضمش برای مغز راحت تر
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب جامع و خوبی بود و فقط اگه در قالب EPUB ارائه می‌شد خیلی بهتر بود و مطالعه‌ی آن راحت تر بود. با سپاس از اپلیکیشن کتابراه.
محمد جمشیدی
۱۴۰۱/۶/۴
کتاب بسیار عالی و تفکیک دقیق مطالب، توصیه میکنم کتاب را حتما بخرید و حاوی مطالب و نکات ریز و دقیق است
سارا محمدی
۱۳۹۸/۳/۱۱
واقعا عالی بود. با تمام جزییات ماده هارو توضیح داده
اسلام علی یاری
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
کتاب بسیار خوب و با تکیه بر نکات کلیدی میتونه منبع خوبی برای مرور قوانین ثبتی باشه
امیر سیفی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کتاب به صورت کامل و جامعی توضیحات را ارایه کرده است فقط نسبت به ایین نامه جدید نیاز به تغییرات دارد
سلمان قهرمانی
۱۳۹۹/۶/۱۳
کتاب عالی هست اما بهتر بود نکات مربوط به اسناد لازم اجرا طبق قانون جدید ویرایش شود
زینب ورزنه
۱۳۹۹/۵/۱۹
کتاب به صورت نموداری و قابل فهم است و اینکه بعد از هر ماده سوالات آزمونی و اورده عالیه
علیرضا طراوت
۱۳۹۹/۱/۸
به صورت نموداری با بیانی شیوا تحریر شده فوق العاده است تشکر
Morteza Kordi
۱۴۰۱/۸/۳
کتاب خوب ومختصر برای کسانی که خیلی وقت کتابهای باحجم زیاد رو ندارن
زینب مشهوری
۱۳۹۹/۸/۲۸
این کتاب آیین نامه هارو هم داره؟ تست هم داره؟ کلا چند صفحه اس؟
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری)

برای دریافت کتاب حقوق یار: حقوق ثبت اسناد و املاک (مخصوص داوطلبان آزمون سردفتری) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.