معرفی و دانلود کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت

عکس جلد کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت

فِرِد و شیلا، پدر و مادر خانواده‌ای ثروتمند هستند که در شب عید پاک به‌ طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسند. اما عجیب اینکه این اتفاق چندان فرزندانشان را غافلگیر نکرده. کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت، نوشته‌ی شاری لاپنا، از جمله پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک‌تایمز است که مثل بسیاری از رمان‌های جنایی این نویسنده با استقبال بالای مخاطبان و منتقدان مواجه شده.

درباره‌ی کتاب خانواده‌ای نه ‌چندان خوشبخت

فِرِد و شیلا، زن و شوهر ثروتمندی هستند که به‌همراه فرزندانشان در خانه‌ای مجلل در بِرکِن‌هیل نیویورک زندگی می‌کنند. البته ثروت هنگفت آن‌ها هیچگاه باعث نشده فرزندانشان احساس خوشبختی کنند. این مسئله بیش از هر چیز به رفتارهای آزارجویانه‌ی «فِرِد مرتون»، پدر خانواده، برمی‌گردد. بنابراین حتی دورهمی شب عید پاک نیز نمی‌تواند آنها را یک خانواده‌ی واقعی جلوه دهد. تا اینکه درست پس از صرف شام شب عید، قتل فجیعی اتفاق می‌افتد و پدر و مادر خانواده به‌طرز نامعلومی کشته می‌شوند. در رمان خانواده‌ای نه چندان خوشبخت (Not a Happy Family)، نوشته‌ی شاری لاپنا (Shari Lapena) خواهید خواند که این قتل مبهم و رازآلود چگونه اتفاق افتاده و علت رفتارهای عجیب فرزندان خانواده چه می‌تواند باشد؟

اما واضح است که در این خانه رازی وجود دارد که ممکن است به‌همراه مردگان دفن شده باشد؛ مردگانی که سرنوشتی برخلاف آنچه انتظار می‌رفت پیدا کرده‌اند و این غیر منتظره بودن می‌تواند در رد پای وقایع گذشته‌شان دنبال شود. سوال مهم این است که آیا ممکن است فرزندان مقتولین، در این ماجرا دخیل باشند یا خود نیز یکی از قربانیان بعدی قاتل خواهند شد؟

رمان های تریلر ازجمله ژانرهای پرطرفدار ادبیات داستانی هستند که ترس، خشونت و معما از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی روایتشان به‌شمار می‌رود. در اینگونه آثار با داستانی پرتعلیق و دارای کشمکش‌های گوناگون هستیم که وقایع موجود در آن در هاله‌ای از ابهام اتفاق می‌افتد. شاری لاپنا، از نویسندگان حرفه‌ای این ژانر است که اغلب آثارش با اقبال بسیاری از سوی طرفدارای رمان‌های تریلر روبه‌رو شده است.

رمان نه ‌چندان خوشبخت با ترجمه‌ی فرانک سالاری، به‌تازگی از سوی نشر البرز منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

جوایز و افتخارات کتاب خانواده‌ای نه ‌چندان خوشبخت

  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش ژانر معمایی و تریلر (2021)

نکوداشت‌های کتاب خانواده‌ای نه ‌چندان خوشبخت

  • کتابی با فصل‌های کوتاه که سبب می‌شود مشتاقانه به سراغ این اثر لاپنا بروید. (واشینگتن پست)
  • مانند کتاب‌های پرفروش قبلی او یک خانواده‌ی شاد به کابوس دچار می‌شوند. (مجله‌ی نیویورک‌تایمز)
  • یک داستان خانوادگی همراه با تعلیق و پیچش‌های داستانی فراوان. این کتاب تا آخرین صفحه شما را وادار به حدس زدن می‌کند. (پائولا هاوکینز)
  • شاری لاپنا با کتاب خانواده‌ای نه‌چندان خوشبخت بار دیگر نشان داد که به بهترین شکل، توانایی ایجاد فضایی آکنده از تعلیق را برای خواننده‌ی خود دارد. (یو‌اس‌ای‌تودی)
  • این کتاب طرفداران تریلر را خوشحال می‌کند! شاری لاپنا با کتاب دیگری بازگشته که وادارتان می‌کند هرآنچه را در مورد شریک زندگی خود می‌بینید، زیر سوال ببرید. (Book Riot)

کتاب خانواده‌ای نه ‌چندان خوشبخت مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به ژانر جنایی و هیجانی، خصوصاً کسانی که طرفدار آثار شاری لاپنا هستند، از خواندن این رمان او لذت خواهند برد.

با شاری لاپنا بیشتر آشنا شویم

شاری لاپنا، متولد 1960 در کاناداست. او یکی از نویسنده‌های بین‌المللی داستان‌های مهیج و پُرفروش «زوج همسایه»، «غریبه‌ای در خانه»؛ «مهمان ناخوانده»، «کسی که می‌شناسیم» و «پایان او» است و همه‌ی این کتاب‌ها جزو بهترین و پُرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و ساندی‌تایمز انگلیس به‌شمار می‌روند. او نخستین اثرش را در سال 2008 با عنوان things go flying منتشر کرد و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. رمان دیگر او به نام اقتصاد خوشبختی سال 2012 در فهرست نهایی دریافت جایزه استفان لکاک قرار گرفت. کتاب‌های او تاکنون در سی‌وهفت کشور دنیا ترجمه شده و به فروش رفته است. وی در‌حال‌حاضر در تورنتوی کانادا زندگی می‌کند و خانواده‌ی نه‌چندان خوشبخت، ششمین تریلر هیجانی اوست.

در بخشی از کتاب خانواده‌ای نه ‌چندان خوشبخت می‌خوانیم

ریس و بار به ساختمان پزشکی قانونی رفتند که فاصله‌ی زیادی با اداره‌ی پلیس نداشت. وارد ساختمان آجری شدند. هردو به اتاق کالبدشکافی رفتند. میزهای فلزی زیر نور آفتابی که از پنجره به داخل می‌تابید، برق می‌زدند. اجساد روی میزهای فلزی قرار داشتند و بوی وحشتناکی می‌دادند و ریس هیچ‌وقت به این بو عادت نمی‌کرد. به بار نگاه کرد؛ ظاهراً او با بو مشکلی نداشت. گاهی فکر می‌کرد شاید حس بویایی‌اش را از دست داده است. یکی از متخصصان کالبدشکافی به نام ساندی فیشر با روپوش کنار جسد ایستاده بود. گفت: «صبح‌به‌خیر بازرس».

آن‌ها درست وسط کارِ جسد فِرِد مِرتون رسیده بودند. شکم جسد شکافته شده بود و معده‌ی او روی ترازو قرار داشت. پشت کارشناس کالبدشکافی یک میز دیگر قرار داشت و روی آن جسد دیگری بود که با ملافه روی آن را پوشانده بودند. حتماً شیلا مِرتون بود. ساندی متوجه کنجکاوی بازرس شد و گفت: «کارم با اون تمومه، ولی این یکی خیلی کار داره». از روی جسد کنار رفت و همراه دستیارش به‌سراغ جسد شیلا رفتند و ملافه را کنار زدند. به آن زن بیچاره اشاره کرد و گفت: «خیلی مشخص و معلومه. با یه وسیله خفه شده... با یه چیز نرم مثل سیم برق». ریس متفکرانه گفت: «اثری از سیم... حالا اگه سیم باشه... توی خونه نبود... یا اینکه از جایی توی خونه برداشته باشن. پس هرکسی اون رو کشته، سیم رو با خودش آورده بوده. هیچ علامتی از ورودِ به‌زور به خونه هم نبود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-235-220-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت

نرگس سیف
۱۴۰۲/۱/۲۴
داستان یک قتل و یک خانواده‌ی سرد و بی مهر!
من اول فکر میکردم که این کتاب چیزی بیشتر از بدبختی‌های بیشمار یک خانواده نیست، و زمانی که کتاب را کامل خواندم متوجه فکر اشتباهم شدم و میتونم بگم دومین کتاب جنایی عالی بعد از کتاب (همسری در طبقه بالا) ست.
میتونم بگم اگر برای اولین بار میخواید یک کتاب و
جنایی جالب بخوانید یا بشدت طرفدار کتاب‌های جنایی هستید توصیه میکنم، این کتاب میتونه شمارو از نویسنده و ناشر کتاب، انتخاب خودتان و همچنین کتابراه سپاسگزار کند.
این کتاب طوری شمارو به خود و شخصیت‌های داستان مشکوک می‌کند، که نتوانید برای یک یا چند ساعت بیشتر از کتاب دور شوید.
ممنون از کتابراه و کتاب‌های منتخب شده‌ای که از هرنظر عالی هستند^•^
لیلا پاشایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
سلام. داستان‌های بادرون مایه خانوادگی همیشه جذاب بوده و هست. در شرایطی که همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اما هیچ کار و رفتاری عادی نیست. نمی‌دانم اگه من جای یکی ازاین اعضای خانواده بودم. می‌تونستم آنقدر راحت از کنار جون یه آدم بگذرم. اما مطمينم هر انسانی تا وقتی چیزی به نام وجدان در وجودش باشه. در که و نمی‌تونه مقابل جون‌های گرفته شده بی تفاوت باشه. راستش باهمه سختی‌های زندگی گاهی خوشحال میشم. که به عنوان یه شرقی ایرانی. پدرو مادرم رو دوست دارم. حتی اگه اونا منو نخوان. یه جور محبت بی ریا. داستان خوب بود. اما از این همه بی مهری ناراحت شدم. کاش واقعی نباشه. کاش
Hayedeh H
۱۴۰۳/۱/۸
حتما میدونید که کار واقعی پلیس به جذابیت اکثر فیلمها و کتابهای جنایی نیست و میتونه خیلی خسته کننده و توانفرسا باشه این کتاب هم دقیقا همونه!! نویسنده راحت میتونست ۲۰۰ صفحه از کتابش رو که همش تکرار مکررات و اتهام زدنهای الکی شخصیتها به هم بود دور بریزه و به جای اون روی پایان هولکی و سر هم بندی شده‌اش کار کنه. ضعیفترین کار شاری لاپنا تاکنون!
Arad Hashemi
۱۴۰۱/۱۲/۹
موضوعش خیلی جالب بود و نثر روان وترجمه خوبی داشت، بسیار گیج کننده بود و اصلا قابل حدس نبود اتفاق داستان به کجا ختم خواهد شد خیلی جالب موضوع را ادامه داده و هر لحظه به یک طرف کشیده می‌شدیم برای همین علاقه به خواندن و اتمام هر چه سریع تر کتاب زیاد بود تا پایان غافلگیر کننده‌ای که داشت و در کل توصیه می‌کنم حتما بخوانید.
Mahnaz Khorram
۱۴۰۱/۱۰/۳
تمام کتابهای شاری لاپنا رو قبلامطالعه کردم بجز این کتاب که تازه تمومش کردم مثل همیشه گیرا و جذاب بود و ژانر معمایی و راز آلود بودنش همانند کتابهای قبلی حفظ شده بود طوریکه نمیتونی حدس بزنی چه کسی قاتله. اما احساس کردم و این حس به من القا شد که این کتاب یک پلکان از کتابهای قبلی پایینتر بود...
سعیده فاطمی
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتاب بسیار زیبا و عالی نگارش شده واقعا اصلا نمیشه حدس زد قاتل اصلی کیه و اینکه پایان باز داستان باعث میشه تا متدها ذهن درگیرش باشه صحنه پردازی‌ها و توصیفات خیلی خوبه و به راحتی میتونید فضای داستان رو تصور کنید طوری که انگار دارید فیلم میبینید در کل پیشنهاد میکنم حتما بخونید
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۲/۱۰
سلام.
اینکه دائما رازهای جدیدی برملا میشن قشنگه اما آخر کتاب کاملا سرهم بندی شده، ضمنا خیلی عجیبه که تمام شخصیت‌های کتاب کاملا سیاه هستن!!!
کتاب شخصیت‌های زیادی داره که خیلی هاشون پردازش مناسبی ندارن ولی خیلی مهم هستن!!!!
محمد زحمتکش حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۷
کتاب بدی نبود انتظارم از شاری بیشتر بود با توجه به کتاب‌هایی که قبلا ازش خوندم دلیل اینکه یه ستاره کم کردم برای اینکه آخر داستان قاتل خیلی راحت معلوم شد وزیاد چالشی نداشت ولی روی هم رفته بد نبود ممنون از کتابراه
Fariba.A
۱۴۰۱/۹/۱۹
این دومین کتابی بود که از شاری لاپنا میخونم سبک نگارش و هیجانی که به خواننده میده رو دوست دارم. ترجمه‌ی خوب و روانی داشت و به اونایی که سبک معمایی و جنایی کتابهای آمریکایی رو میپسندن حتما پیشنهاد میشه.
دریا نخعی
۱۴۰۳/۲/۶
کتاب بدی نبود اما متاسفانه تکراری بود چون اتهام‌ها تمامی نداشت فقط از شخصی روی یه شخص دیگر می‌پریدند می‌تونست خیلی قویتر داستان و به پایان برسونه اما اخر داستان افتضاح تموم شد کاملا سرهم بندی شده بود پایانش
رویا +
۱۴۰۳/۱/۶
پدر پول بسوزه که وقتی پای پول وسط باشه عواطف و اخلاقیات به کل محو می‌شن! یک خانواده پولدار و طمعکار که مرزهای وقاحت را طی کرده‌اند. داستان به اندازه کافی احساس خشم و تنفر را تحریک می‌کند. ارزش مطالعه را دارد.
محمودی
۱۴۰۲/۱/۱۱
داستان معمایی جالبی بود مثل آثار دیگرنویسنده، من تقریبا همه نوشته هایش را خواندم و این داستان مثل بقیه کتابهای او لذتبخش و تا حدی غافلگیر کننده بود، چرا که قاتل جزو حدسیات من نبود.
روناک نظرى
۱۴۰۲/۱/۱۸
خط داستانى کتاب در عین حال که هیجان داره کسل کننده هم هست. جنگ بین این برادر و خواهرا و عمه و خدمت کار. در عینى که معلومه کار کى بوده به نظرم میتونست جدابتر باشه.
الهام نظاری
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
نویسنده به اندازه‌ای حرفه‌ای و مسلط ماجرای کتاب رو پیش برده که تا آخرین صفحات کتاب متوجه نخواهید شد قاتل چه کسی است. داستان بسیار جالب و قابل تاملی داشت.
بیتا بقالان
۱۴۰۲/۹/۴
اول داستان تا اواخر خیلی کشش داشت ولی ظاهرا نویسنده اواخر داستان حوصلش سر رفته و سر و ته قضیه رو هم اورده. از مدل پایان داستان خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت

برای دریافت کتاب خانواده‌ای نه چندان خوشبخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.