معرفی و دانلود رایگان کتاب خانواده و جرایم سایبری

عکس جلد کتاب خانواده و جرایم سایبری
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده و جرایم سایبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده و جرایم سایبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده و جرایم سایبری

بهنام مالمیر در کتاب خانواده و جرایم سایبری به معرفی انواع جرایم سایبری و اهداف مجرمان می‌پردازد و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که آگاهی از آن‌ها و رعایتشان به حفظ امنیت در دنیای مجازی کمک می‌کند. کتاب خانواده و جرایم سایبری سومین کارگاه از مجموعه‌ی نُه‌گانه‌ی کارگاه‌های نهضت سواد رسانه‌ای در فضای مجازی است که با حمایت و تحت نظارت پلیس فتا منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب خانواده و جرایم سایبری

استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی تقریباً از همان سال‌های ابتدایی پیدایش، چالش‌ها و خطرات زیادی را به همراه داشته که با شناخت شیوه‌های درست و راه‌های اصولی استفاده از آن‌ها می‌توانیم با تهدیدها مقابله و از خودمان محافظت کنیم. مجموعه‌ی نُه‌گانه‌ی کارگاه‌های نهضت سواد رسانه‌ای دقیقاً به همین منظور توسط پلیس فتا تهیه و تنظیم شده است. وظیفه‌ی اصلی این شاخه‌ی نظامی، حفظ امنیت کاربران فضای مجازی و آرامش آن‌هاست و امکان آموزش در این زمینه باید برای تمامی شهروندان فراهم باشد.

کتاب خانواده و جرایم سایبری نوشته‌‌ی بهنام مالمیر یکی از کتاب‌های آموزشی مجموعه‌ی نُه‌گانه‌‌ی نهضت سواد رسانه‌ای در فضای مجازی است که همه‌‌ی نکات موردنیاز برای تأمین امنیت در فضاهای سایبری و جرایمی که ممکن است در آن‌ها رخ دهد را به شما و اعضای خانواده‌تان می‌آموزد. با خواندن این کتاب راهنما می‌توانید با مقاصد سوء و جرم‌هایی که افراد سودجو با استفاده از اینترنت انجام می‌دهند آشنا شوید، راه‌های جلوگیری از آن‌ها و حفاظت از خود و فرزندانتان را نیز بیاموزید و هر اقدامی که برای حفظ حریم شخصی و ایجاد فضایی امن‌تر در محیط آنلاین نیاز دارید را انجام دهید. فراموش نکنید که حتی اگر خودتان کاملاً به همه‌ی خطرات فضای مجازی واقف باشید، کافی نیست و کودکان شما و افراد جوان‌تر معمولاً طعمه‌های بهتری برای خلافکاران اینترنتی هستند. پس باید آموزش به آن‌ها را نیز جدی بگیرید و به تمرین نکات ذکرشده در کتاب با آن‌ها بپردازید.

مباحثی که در این راهنمای آموزنده می‌خوانید، مواردی را شامل می‌شوند. با خواندن کتاب خانواده و جرایم سایبری با موضوعات مهمی همچون خطرات و تهدیدهای فضای مجازی، جرایم سایبری، چالش‌های تربیتی و امنیتی در این فضا،‌ مزاحمت‌های اینترنتی و چالش‌های روحی و عاطفی و... آشنا خواهید شد. این کتاب به شما کمک می‌کند که در جایگاه والد، مربی و یا کودک و نوجوانی که در فضای مجازی حضور فعال دارد، هم هوشمندانه‌تر عمل کنید و هم بتوانید افراد دیگر را راهنمایی و آگاه کنید.

کتاب خانواده و جرایم سایبری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمامی افرادی که به‌دنبال استفاده‌ی امن و مفید از اینترنت و فضای مجازی هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خانواده و جرایم سایبری می‌خوانیم

در فریب قرعه‌کشی ایمیلی دریافت می‌شود با این ادعا که شما برنده یک قرعه‌کشی نظیر لاتاری شده‌اید. اما برای دریافت پول جایزه، باید مبالغی را جهت هزینه‌های بانک و انتقال پول پرداخت کنید. یک پیشنهاد کاری از کشوری خارجی مبنی بر دریافت هزاران دلار تنها با چند ساعت کار در خانه برایتان ارسال می‌شود. پس از یکسری توافقات، درخواست اطلاعات حساب بانکی شده، سپس کلاهبرداران از حساب فرد برای ذخیره کردن پول‌های سرقتی سوءاستفاده می‌کنند. سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، کلاهبردان اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل را سرقت کرده و با تغییر رمز عبور، برای همه دوستان پیام یا ایمیلی ارسال می‌کنند که فرد نیاز به پول دارد و با اعلام حساب از آن‌ها پول می‌گیرند. ارسال غرامت، کلاهبرداران به عنوان دلجویی از قربانیان کلاهبرداری نیجریه درخواست پول می‌کنند!

اشتباه در پرداخت پول، در این فریب شایع، در صورتی که فرد، فروشنده چیزهای با ارزشی همچون خانه، ماشین و غیره باشد؛ پس از تماس، کالای مذکور را از طریق چک خریداری کرده ولی چکی با مبلغی بالاتر را ارسال می‌کنند، سپس درخواست ارسال باقیمانده پول را می‌کنند در حالی که پس از پرداخت باقیمانده، مشخص می‌شود که چک آن‌ها تقلبی بوده و یا برگشت می‌خورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نمونه‌های واقعی پرونده
معرفی جرم، دلیل وقوع و انگیزه مجرمین
جرم سایبری
مهمترین انگیزه مجرمان سایبری
مجرمان چگونه به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کنند؟
مهمترین علل وقوع جرائم سایبری
معرفی اجمالی شگردهای وقوع جرم
برخی از شگردهای مجرمانه رایج در فضای مجازی
مهمترین دغدغه والدین
بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی
فصل یکم: جرائم علیه محرمانگی داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
برخی از شگردهای رایج در برداشت غیر مجاز
فصل دوم: جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
برخی از شگردهای رایج در جعل کارت‌های حاوی داده
فصل سوم: سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه
برخی از شگردهای رایج در سرقت و کلاهبرداری
فصل چهارم: جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی
فصل پنجم: هتک حیثیت و نشر اکاذیب
برخی از شگردهای رایج در نقض حریم خصوصی
هتک حیثیت
نشر اکاذیب
مزاحمت‌های اینترنتی
توصیه‌ها را جدی بگیرید
برخی دیگراز کلاهبرداری‌های رایج
عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست
نقش سلبریتی‌ها در فضای مجازی
نقش تبلیغات دروغین در فضای مجازی
فصل ششم: مسؤولیت کیفری اشخاص
جمع بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده و جرایم سایبری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-255-454-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده و جرایم سایبری

بهروزبهروزی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتاب مفید و لازم برای نسل جدید و خانواده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خانواده و جرایم سایبری

برای دریافت کتاب خانواده و جرایم سایبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.