معرفی و دانلود کتاب خورشید خونین شده

عکس جلد کتاب خورشید خونین شده
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خورشید خونین شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خورشید خونین شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خورشید خونین شده

کتاب خورشید خونین شده، رمانی عاشقانه با نویسندگی‌ محدثه کمالی است. این داستان درباره‌ی عشق پسری به نام سهیل و دختری به نام یسنا است که به خاطر مسائل عقیدتی منجر به جدایی می‌شود. حالا، پس از سال‌ها از جدایی و ازدواج یسنا با کس دیگری، سهیل هنوز با غم از دست دادن او دست‌وپنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند از خاطراتش فرار کند.

درباره‌ی کتاب خورشید خونین‌شده

غم از دست دادن، به‌صورت کلی بسیار سخت است. انسان‌ها، حتی با از دست دادن پیش‌پاافتاده‌ترین چیزهایی که به آن‌ها احساس تعلق داشته‌اند هم دچار غم و اندوه شدیدی می‌شوند، چه برسد به از دست دادن معشوقی که مدت‌هاست همه‌ی زندگی و آینده‌شان را با او تصور کرده‌اند. این وضعیت، وقتی سخت‌تر می‌شود که خودشان را در این باخت مقصر بدانند و مدام با خود فکر کنند که اگر می‌توانستند بهتر عمل کنند، شاید این اتفاق نمی‌افتاد. این موضوعی است که محدثه کمالی در رمان خورشید خونین‌شده به آن می‌پردازد.

رمان خورشید خونین‌شده، با لحظه‌‌ای غم‌انگیز شروع می‌شود؛ لحظه‌ی وداع دو عاشق. یسنا، با اینکه هنوز به نظر عاشق می‌آید، اما به خاطر پدرش و به خاطر اینکه سهیل، نامزدش، نتوانسته است به اندازه‌ای که او می‌خواهد معتقد و مذهبی باشد، حلقه‌اش را پس می‌دهد و نامزدی‌شان را به هم می‌زند. حالا سهیل باید با این فقدان بزرگ کنار بیاید. سهیل، نه‌تنها از غم دوری یسنا و دوره‌ی خاطراتش در عذاب است، بلکه کاخ اعتقاداتش هم فرو ریخته است و از هر چه آدم مذهبی و معتقد است متنفر شده؛ چرا که فکر می‌کند، آن‌ها ینسا را از آغوشش جدا کرده‌ و از چنگش درآورده‌اند. سهیل به دنبال التیام است اما به کارهایی دست می‌زند که نه‌تنها آرامش نمی‌کند، بلکه ممکن است آینده‌اش را نیز تباه کند. آیا سهیل می‌تواند به زندگی برگردد؟

در کتاب خورشید خونین‌شده راوی اول شخص، از دید سهیل به روایت داستان می‌پردازد و در میان روایت اتفاقات زمان حال، در ذهن خود، خاطرات رابطه با یسنا را نیز مرور می‌کند. زبان داستان روشن و روان است و توصیفات، گاه بسیار احساسی و شعرگونه می‌شود.

چاپ کتاب خورشید خونین‌شده را انتشارات آئی‌سا بر عهده داشته است.

کتاب خورشید خونین‌شده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خورشید خونین‌شده برای علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی مناسب است.

در بخشی از کتاب خورشید خونین شده می‌خوانیم

مگر خود بزرگان نمی­‌گفتند انسان باید دلش پاک باشد؟ مگر نمی‌گفتند از راه دور هم می‌توان به آن­ها سلام داد، پس چرا انقدر بی‌قرار و بی‌­طاقت بودند برای دیدن آن ضریح مطهر؟ "بیخیال پسر". به سمت کوه حرکت کردم و آرام و باطمانینه بالا رفتم. این‌جا واقعا کویر بود! هیچ گل و بلبلی در پایین این جاده دیده نمی‌­شد.

تنها رنگی که از میان دل شب شعله می‌کشید، همان رنگ زرد و قهوه­ای کویر بود. کلافه دستی به موهایم کشیدم و آن­ها را عقب فرستادم اما ثانیه‌ای نگذشت که بادی وزید و دوباره روی پیشانی‌ام ریخت. "سگ تو روح اجدات دختر". با دیدن یلدا و خواهرش، لبخند تلخم را بیش­تر کش آوردم. "سگ تو روح خودت و دعای مزخرفت".

بالاتر رفتم و دستم را به سنگ گرفتم تا خود را بالا بکشم. چشم­‌های آن دختر جلوی صورتم رژه می‌رفت. "لعنت به هر چی چشم­‌های قهوه‌ایه". پایم را بند چاله کوچکی که بود کردم و با فشاری بالاتر رفتم. چشم­‌هایم می­‌سوخت و احتمالا قرمز هم شده بود. صورتم ملتهب بود و هنوزم بوی عطر تن آن خانم درون بینی‌ام می‌پیچید. تا قله با کمری خم شده و چشمی سوزناک بالا رفتم.

"واسه چی انقدر شبی­ش بودی"!؟ نگاهم را بالا کشیدم. سمت آسمان تاریک، سمت خدا. همان خدایی که با او قهر بودم، همان خدایی که من را جزء بنده‌­هایش حساب نکرده بود. همان خدایی که هرچه خواستم نداد، همان خدایی که هرچه داشتم گرفت. سرم را عقب­‌تر بردم و کف دستم را روی خاک کشیدم. قلبم سنگین بود، نفس‌هایم سنگین بود. در حال خفه شدن بودم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خورشید خونین شده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-622-7555-65-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خورشید خونین شده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خورشید خونین شده

برای دریافت کتاب خورشید خونین شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.