معرفی و دانلود کتاب دختر سمنگان

عکس جلد کتاب دختر سمنگان
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر سمنگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر سمنگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر سمنگان

تورج عاطف در کتاب دختر سمنگان، داستان عشق پرویز و ماندانا را روایت می‌کند که زندگی‌شان بی‌شباهت به رستم و تهمینه در شاهنامه نیست. پرویز پسر جوانی است که برای تحصیل به آلمان غربی رفته و در آن‌جا با ماندانا آشنا می‌شود. او با ماندانا ازدواج می‌کند؛ اما مرگ پدرش باعث می‌شود که برای مدتی از همسرش دور باشد. آیا داستان این دو عاشق و سرنوشت فرزند آن‌ها نیز مانند تراژدی رستم و سهراب به فرزندکشی ختم می‌شود؟!

درباره‌ی کتاب دختر سمنگان

داستان رستم و سهراب از آن داستان‌هایی است که بسیاری از ما دوست داریم پایان آن را تغییر دهیم. این‌بار تورج عاطف از این داستان معروف اقتباس کرده و رمانی پدید آورده که بر اساس داستان فرزندکشی است. پرویز عقابی پسری بیست‌ساله است که برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی ساختمان به آلمان غربی آمده. پرویز در این فکر است که چند ماه بعد به ایران برگردد و در اداره‌ی تجارتخانه‌ی خانوادگی به پدرش کمک کند؛ اما در بحبوحه‌ی جام‌جهانی 1974، عاشق دختری به نام ماندانا می‌شود. دختری که سرنوشت پرویز، شخصیت اول کتاب دختر سمنگان را برای همیشه تغییر می‌دهد.

پرویز و ماندانا بعد از مدتی با هم ازدواج می‌کنند. پرویز قصد دارد که همراه با ماندانا به ایران برگردد؛ اما سکته و بعد مرگ پدر پرویز، همه‌ی برنامه‌های او را به هم می‌ریزد. او بدون ماندانا به ایران بازمی‌گردد و به همسرش قول می‌دهد که به‌زودی بازخواهد گشت. میترا، دخترعموی پرویز همان کسی است که سال‌ها منتظر پرویز بوده تا با او ازدواج کند. پرویز که هنوز درباره‌ی ازدواجش با ماندانا چیزی به خانواده‌اش نگفته، با عمویش روبه‌رو می‌شود. عموی پرویز اصرار دارد که پرویز با میترا ازدواج کند؛ اما پرویز مخالف این وصلت است. عموی پرویز برگ برنده‌ی خود را رو می‌کند و به پرویز می‌گوید که پدر مرحومش بدهی زیادی به او دارد و حال پرویز یا باید با میترا ازدواج کند یا بدهی‌های پدرش را زودتر پرداخت کند. تورج عاطف قهرمان داستانِ خود را در یک دوراهی سخت قرار می‌دهد...

حال ماندانا در آلمان تنهاست و پسر پرویز را در شکم دارد. آیا پرویز تمام حقیقت را به خانواده‌اش می‌گوید و به آلمان برمی‌گردد؟ یا با میترا ازدواج می‌کند و ماندانا را برای همیشه به دست فراموشی می‌سپارد؟ در رمان دختر سمنگان علاوه بر داستان زندگی پرویز، به داستان رستم و سهراب توجهی ویژه شده است. تورج عاطف در این کتاب به‌جای آن‌که بیشتر به رستم یا سهراب بپردازد، تهمینه را به یکی از شخصیت‌های این داستان تبدیل می‌کند. شخصیتی که در شاهنامه نیز نادیده گرفته شده. سهراب حاصل عشق تهمینه و رستم است و دوری رستم از تهمینه باعث می‌شود که چنین تراژدی غم‌باری در پایان داستان رقم بخورد.

از کتاب «سهراب‌نکشی» تورج عاطف که مانند کتاب دختر سمنگان چاپ انتشارات سبزان است، مشخص می‌شود که نویسنده با داستان رستم و سهراب آشناست و قصد دارد که خوانندگان خود را با زوایای پنهان حکایت رویارویی پدر و پسر، بیشتر آشنا کند. داستان عاشقانه‌ای که فردوسی در وصف آن می‌گوید: «یکی داستانست پر آب چشم / دل نازک از رستم آید به خشم».

کتاب دختر سمنگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های عاشقانه علاقه دارید، کتاب دختر سمنگان برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب دختر سمنگان می‌خوانیم

ماندانا سال‌ها است که در برلین زندگی می‌کند و در رستوران عمویش مشغول به کار است. روزگاری ماندانا ادبیات آلمانی می‌خواند، اما خیلی زود، مشغله‌های کاری در رستوران باعث شد که دانشگاه را رها کند و حالا بیشتر برای روزنامه‌ها داستان کوتاه می‌نویسد و به نظر می‌رسد که مورد توجه هم قرار گرفته است. آشنایی با ماندانا برای پرویز جالب‌تر می‌شود وقتی می‌بیند که درجه‌ی تب علاقه‌مندی به جام جهانی فوتبالی برای ماندانا هم بالا است و جادوی فوتبال برای او هم سحرآمیز است. البته در مورد تیم‌ها چندان با هم اتفاق‌نظر ندارند و ماندانا طرفدار لاله‌های نارنجی هلند و کاپیتان یوهان کریوف و یارانش است و پرویز همچنان عاشق قیصر بکن بائر و ستاره‌های آلمان غربی، مردانی چون گرد مولر و بونهوف و پل برایتنر ... .

اوج کشمکش فوتبالی آنها به فینال جام جهانی مونیخ برمی‌گردد، جایی که ستاره‌های مورد علاقه‌ی پرویز توانستند بر ستاره‌های منتخب ماندانا پیروز شوند و برای دومین بار صاحب جام جهانی شوند. اما به نظر می‌آید به‌جز اختلاف‌نظر در مورد تیم‌های فوتبالی در همه‌ی موارد هم‌نظر هستند و بیشتر اوقات همراه هم هستند. ماندانا خیلی زود پرویز را به خانواده‌اش معرفی می‌کند. پدر و مادر ماندانا در سال‌های کودکی ماندانا در تصادف رانندگی فوت می‌کنند و عمویش سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد و به همراه همسر روسی‌اش از هیچ کاری برای خوشحالی ماندانا دریغ نمی‌کنند. پرویز به پایان تحصیلاتش می‌رسد و آن‌قدر عاشق ماندانا است که ناگهان از او تقاضای ازدواج می‌کند. این پیشنهاد برای خانواده‌ی ماندانا چندان مایه‌ی تعجب نمی‌شود، زیرا در سیمای این دو جوان دلداده می‌توانستند رسیدن به این نقطه را تصور کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
آغاز داستان
دختر سمنگان
فصل اول: تهمینه
فصل دوم: سهراب
پایان داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر سمنگان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-117-652-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر سمنگان

زهرا مالکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
باتشکر از نویسنده محترم داستان بسیار زیبایی بود فقط اگر روان تر نوشته بود بیشتر می‌شد در عمق داستان رفت ولی خیلی رسمی جملات بیان شده بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دختر سمنگان

برای دریافت کتاب دختر سمنگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.