معرفی و دانلود کتاب در یک قدمی مرگ: خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ

عکس جلد کتاب در یک قدمی مرگ: خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در یک قدمی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در یک قدمی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در یک قدمی مرگ: خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ

کتاب در یک قدمی مرگ، کتابی علمی و آموزشی برای مخاطبین نوجوان است که توسط نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، جفری کلوگر نوشته شده. این کتابِ مصور، با زبانی هیجان‌انگیز و جذاب، شکست‌ها و موفقیت‌های 12 مأموریت فضایی را روایت می‌کند که در میانه‌ی جنگ سرد، توسط ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی انجام شده بودند.

درباره‌ی کتاب در یک قدمی مرگ

رقابت فضایی، نامی‌ست که مورخان بر رقابت‌های بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده‌ی آمریکا در زمینه‌ی پیشرفت‌های فضایی گذاشته‌اند. این رقابت‌ها که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های جنگ سرد بود، نقش زیادی در افزایش دانش بشر در مورد فضا و تکنولوژی‌های فضایی داشت. جفری کلوگر (Jeffrey Kluger) در کتاب در یک قدمی مرگ (Disaster Strikes!: The Most Dangerous Space Missions of All Time)، با بررسی شکست‌ها و موفقیت‌های مربوط به 12 مأموریت فضایی که توسط ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی انجام گرفته‌اند، گزارش دقیقی از این مسابقه و رقابت تاریخی ارائه می‌دهد.

کتاب در یک قدمی مرگ، با بررسی مأموریت مرکوری-رداستون 4 (که لیبرتی بِل 7 نیز نامیده می‌شد) آغاز می‌شود. این مأموریت که توسط گاس گریسوم هدایت می‌شد، دومین پرواز فضایی انسان بود که توسط آمریکا صورت گرفت. جفری کلوگر، با بیان این حقیقت که موشکی که گاس گریسوم را به‌سوی آسمان می‌برد در اصل برای کشتن انسان‌ها ساخته شده بود، حال‌وهوای این فضانورد و مردم آمریکا در زمان انجام این عملیات را بازگو می‌کند و خواننده را به دلِ رقابت‌های فضایی می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب در یک قدمی مرگ

همانطور که از عنوان کتاب نیز برمی‌آید، تأکید نویسنده بر مأموریت‌های فضایی پُرچالش و خطرناک بوده است و به همین علت، جفری کلوگر در کتاب در یک قدمی مرگ، برخی از مهم‌ترین حوادث و فاجعه‌های فضایی را بررسی کرده است. این حوادث، که ناشی از شکست‌ها و اشتباهات محاسباتی بوده‌اند در مواردی جانِ فضانوردان را گرفته و در موارد دیگر شرایط بسیار خطرناکی را برایشان رقم زده بوده‌اند. با این‌ حال، کتاب به موفقیت‌ها و دستاوردهای فضانوردان و دانشمندان نیز می‌پردازد و با زبانی ساده، مفاهیم علمی مرتبط با مأموریت‌های فضایی را برای خواننده معرفی می‌کند.

تصاویری که جفری کلوگر در کتاب در یک قدمی مرگ آورده است، جذابیت بیشتری به کتاب بخشیده‌اند و باعث شده‌اند خواننده درک بهتری از مأموریت‌های فضایی و افراد درگیر در آن‌ها داشته باشد. این نویسنده، که با نشریه‌ی TIME نیز همکاری دارد، چندین کتاب در زمینه‌ی مأموریت‌های فضایی نوشته است و حتی یکی از مشاوران فیلم آپولو 13 به بازیگری تام هنکس و کارگردانی ران هاوارد نیز بوده است.

کتاب در یک قدمی مرگ، توسط احسان سنایی اردکانی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب در یک قدمی مرگ

  • یک داستان ماجراجویانه که بر شکست‌های بزرگ و همینطور موفقیت‌های بزرگ تأکید می‌کند. (Kirkus Reviews)
  • متن کتاب بسیار دقیق است و آن را می‌توان در بخش‌های کوتاه خواند... خواندن کتاب در یک قدمی مرگ به دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه‌ی اول و دوم پیشنهاد می‌شود. (School Library Journal)
  • هر بخش از کتاب به‌شکل یک ماجراجویی جداگانه، با یک شروع جذاب و یک پایان رضایت‌بخش نوشته شده که آن را برای کلاس‌های درس در مدرسه و همینطور برای خوانندگان علاقه‌مند بسیار مناسب کرده است. (The Bulletin of the Center for Children's Books)

کتاب در یک قدمی مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این کتاب، نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی هستند.

در بخشی از کتاب در یک قدمی مرگ: خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ می‌خوانیم

به همین‌ دلایل راحت‌تر می‌شد از یاد برد که این موشک زمانی چهره‌ای کاملاً متفاوت داشته و ماشینی غول‌پیکر و عریض‌تر با نقش‌های سیاه‌وسفید متناوب بوده است. این موشک نام دیگری هم داشت. در طول جنگ جهانی دوم اسمش وی‌ 2‌ بود؛ وی نشانه‌ی حرف اول کلمه‌ی ونجنس به‌معنای انتقام بود. در سال‌های 1944 و 1945 نازی‌ها 1500 فروند از این موشک را از شمال شرق خاک آلمان شلیک می‌کردند. بیشتر این موشک‌ها به شهر لندن و نواحی جنوب‌ شرقی انگلستان اصابت کرد و جان حدود هفت‌هزار نفر را گرفت. البته این موضوع هیچ تغییری در نتیجه‌ی جنگ جهانی دوم ایجاد نکرد، اما پیش از پایان جنگ، باعث وحشت بسیاری شد و خسارت زیادی به بریتانیا وارد کرد.

دیگر سال 1944 نبود، سال 1961 رسیده بود. و وِرنِر فون‌براون، مهندس بزرگی که موشک وی-2 را برای آلمان اختراع کرده بود، حالا در ناسا کار می‌کرد و این ‌دفعه با هدف سفرهای مسالمت‌آمیز فضایی موشک می‌ساخت. اگر می‌شد از وی-2، با اندکی تغییر، به‌جای موشکی سرنشین‌دار استفاده کرد، دیگر دلیلی نداشت تا آن را دور بیندازی و از نو موشک بسازی. پس قرار شد همان وی-2 رُعب‌آور به رداستون دوست‌داشتنی تبدیل شود و فضانوردان آمریکا، یعنی آدم‌خوب‌ها هم سوار بر آن به فضا بروند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
یک: ماجرای فضاپیمایی که غرق شد
دو: دَوَران بی‌امان در فضا
سه: راهپیماییِ فضاییِ خوفناکِ هولناکِ ناجورِ خیلی بد
چهار: حریق
پنج: مأموریت بدفرجام سایوز 1
شش: ماه‌نشینی که به قیقاج افتاد
هفت: سفر به ماه و اصابت صاعقه
هشت: انفجار در فضا
نُه: سه فضانوردِ ازدست‌رفته
ده: معلم فقید
یازده: تصادف در مدار
دوازده: فضانوردی که چیزی نمانده بود در فضا غرق بشود
یادداشت نویسنده
درباره‌ی نویسنده
واژه‌نامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در یک قدمی مرگ: خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ
نویسنده
مترجماحسان سنایی اردکانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-274-352-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در یک قدمی مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در یک قدمی مرگ

برای دریافت کتاب در یک قدمی مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.