معرفی و دانلود کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید: شهر جدید مهستان

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید: شهر جدید مهستان

کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، نوشته‌ی مصطفی خزایی، عباس قنبری، رضا مومنی، ذبیح‌الله زارع و جواد حسینی، به تحلیل و بررسی انواع تهدید‌ها، مقوله‌ی پدافند غیرعامل و شکل‌گیری شهرهای جدید می‌پردازد و توضیح می‌دهد که ساخت یک شهر جدید باید از پدافندهای غیرعامل بهره ببرد.

درباره‌ی کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید

انسان از آغاز تاریخ، مدام در پی مقابله با تهدیدهای احتمالی و ایجاد محیطی امن برای زندگی کردن بوده، به همین خاطر ابتدا به غارنشینی و سپس به مرور زمان، به ایجاد روستاها و شهر‌ها روی آورده است. پس از ایجاد تمدن‌های انسانی، مقابله با تهدیدها و برقراری امنیت، از مرحله‌ی تهدیدهای طبیعی مانند سیل، خشکسالی و حمله‌ی حیوانات فراتر رفت و انسان وادار به آمادگی در برابر حملات انسانی و جنگ‌ها شد. از این‌ رو حصارها، قلعه‌ها و دژها را ساخت و به تدریج سیستم دفاعی‌اش پیشرفت کرد و نظم یافت. امروزه این سیستم دفاعی شکل سازمان‌یافته و نوین‌تری پیدا کرده و به شکل پدافند غیرعامل رعایت می‌شود.

پدافند غیرعامل، شامل مجموعه اقداماتی غیرنظامی است که نیازی به ابزارآلات جنگی ندارد و از آن‌ها به منظور حفظ ساختمان‌ها و تأسیسات در شرایط جنگی استفاده می‌شود. در جهان پرهرج‌ومرج و متخاصم کنونی، رعایت اقدامات پدافند غیرعامل در جهت حفظ امنیت ملی و به حداقل رساندن خسارات و تلفات ضروری می‌باشد و باید از آن‌ها بهره گرفت.

کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید که در زمره‌ی کتاب‌های فنی و مهندسی قرار می‌گیرد، به همین مسئله می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چطور در احداث شهرهای جدید باید از پدافند غیرعامل استفاده کرد و در ساخت ساختمان‌ها و تأسیسات از آن بهره جست. این کتاب شامل شش فصل می‌باشد و نویسندگان در طی این فصل پله‌پله از توضیح تهدیدات و پدافند غیرعامل شروع می‌کنند تا به احداث شهرهای جدید و برقراری امنیت برای آن‌ها و در نهایت، برقراری پدافند غیرعامل برای شهر جدید مهستان که در استان البرز واقع شده است، می‌رسند.

این کتاب که نوشته‌ی مصطفی خزایی، عباس قنبری، رضا مومنی، ذبیح‌الله زارع و جواد حسینی می‌باشد، توسط انتشارات شهرسازی به چاپ رسیده است.

کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب تخصصی است و برای دانشجویان و مهندسین عمران و شهرسازی کاربردی خواهد بود، اما به سبب متن روان، شیوا و ساده‌اش برای تمامی علاقه‌مندان به موضوع پدافند غیرعامل، قابل استفاده و مفید است.

در بخشی از کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید: شهر جدید مهستان می‌خوانیم

ایمنی و امنیت از ابتدایی‌ترین اصول در جهت دستیابی به استانداردهای مطلوب آسایش شهری است و اصولاً توجه به دفاع غیرعامل در مقابل تهدیدات خارجی امری است که از آغاز شکل‌گیری شهرها همواره موردتوجه بوده است. جنگ همواره به‌عنوان یک پدیده اجتماعی در جوامع شهری حضور داشته و توجه به ایمن‌سازی شهرها در مقابل آن همچنان به‌عنوان یک نیاز جدی و اجتناب‌ناپذیر محسوب بوده و باید موردتوجه قرار گیرد. از گذشته تاکنون از مهم‌ترین عوامل مؤثر شهرسازی علاوه بر موقعیت طبیعی و شرایط اقلیمی و نیز جهت‌گیری شهر، توجه به مسئله دفاعی و جنبه‌های نظامی آن بوده است. چنانکه در ایران باستان دوران پادشاهان آکاد آشور و سپس در قرون بعد در امپراتوری‌های رم باستان و یونان باستان، استحکامات پدافندی همچون دیوارهای دفاعی، سد و خندق، جزء لاینفک سکونتگاه‌های بشری به‌ویژه شهرهای مهم و پررونق بوده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تهدیدات محیطی و دفاع شهری
فصل دوم: پدافند غیرعامل
فصل سوم: شهرهای جدید
فصل چهارم: مناسبات شهرسازی و پدافند غیرعامل
فص پنجم: تهدیدات و مخاطرات شهر جدید مهستان
فصل ششم: بایسته‌های پدافند غیرعامل در شهر جدید مهستان
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید: شهر جدید مهستان
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-622-93218-9-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید

برای دریافت کتاب درآمدی بر پدافند غیرعامل در شهرهای جدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.