معرفی و دانلود کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی

عکس جلد کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی
قیمت:
۱۴۹۰۰۰ ۷۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی

کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی نوشته‌ی مسعود مرتضی زاده درس‌نامه‌ای کامل، جامع و کاربردی در زمینه‌ی بیماری‌های عفونی است که به دانشجویان پزشکی کمک می‌کند در آزمون‌های پره‌انترنی و دستیاری بهترین نتیجه را در این حوزه بگیرند. این کتاب بر اساس منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است.

درباره‌ی کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی

بیماری‌های عفونی بار عظیم و سنگینی بر سلامت جهانی هستند و درمان و مدیریت آن‌ها یکی از جنبه‌های مهم در آموزش پزشکی به‌شمار می‌رود. کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی ازجمله منابع جامع و معتبر در این زمینه است که دانش و مهارت‌های لازم برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های عفونی را در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می‌دهند.

کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی که توسط مسعود مرتضی زاده، نوشته شده طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با بیماری‌های عفونی از جمله میکروبیولوژی، اپیدمیولوژی، اتیولوژی، پاتوژنز، علائم بالینی، تشخیص آزمایشگاهی و درمان را پوشش می‌دهد. این کتاب شامل تصاویر، جداول و اشکالی دقیق و باکیفیت است که سبب می‌شوند درک مطالب و مفاهیم پیچیده و نکات کلیدی ساده‌تر باشد. از آنجایی که کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی طبق منابع و رفرنس‌های معرفی و تاییدشده توسط وزارت بهداشت و درمان تدوین شده، قابل استفاده و مرور برای امتحانات رزیدنتی و پره اینترنی است.

یکی از نقاط قوت این کتاب، تاکید و تمرکز آن بر تظاهرات بالینی بیماری‌های عفونی است. کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی شامل چهل‌ونه فصل است و هر فصل بحث‌های مفصلی را در باب علائم و نشانه‌های بیماری، روش‌های آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری و در نهایت روش‌های درمانی در بر می‌گیرد. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «تب و هیپرترمی»، «تب با منشاء نامعلوم»، «عفونت‌های پوست، عضلات و بافت نرم»، «کلستریدیوم دیفیسیل»، «عفونت‌های استرپتوکوکی»، «بیوتروریسم میکروبی» و ... اشاره کرد.

کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی با زبانی ساده و واضح نوشته شده تا استفاده از آن برای تمام دانشجویان پزشکی در هر سطحی مناسب باشد. این کتاب را که از انتشارات تیمورزاده به چاپ رسانده منبعی ارزشمند برای دانشجویان پزشکی و متقاضیان شرکت در آزمون‌های دستیاری و پره‌اینترنی است.

کتاب درس‌ آزمون‌های بیماری عفونی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب که در زمره‌ی کتاب‌های آموزش پزشکی قرار می‌گیرد، مناسب دانشجویان پزشکی و افرادی است که در سطوح مختلف در حال یادگیری و مطالعه برای امتحانات پزشکی هستند.

در بخشی از کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی می‌خوانیم

سرویسیت چرکی مخاطی

(Muco purulent cervicitis) به التهاب اپی‌تلیوم استوانه‌ای ناحیه زیر اپی تلیوم اندوسرویکس و هرگونه اپی تلیوم استوانه‌ای مجاور اطلاق می‌شود. نکته: MPC می‌تواند علامت بیماری التهابی لگنی (PID) باشد و در زنان حامله موجب عوارض بارداری شود.

تشخیص MPC بر اساس علائم اصلی موجود در سرویکس از جمله ترشح چرکی مخاطی از دهانه سرویکس خونریزی اندوسرویکال حین سوآب کشیدن ملایم و اکتوپی ادماتوی سرویکس صورت می‌گیرد. دو یافته آخر تا حدودی در MPC ناشی از عفونت کلامیدیای شایع‌تر است. برخلاف اندوسرویسیت ناشی از عفونت گونوکوکی یا کلامیدیایی سرویستی که در اثر HSV ایجاد می‌شود باعث تولید ضایعات زخمی بر روی اپی‌تلیوم سنگفرشی مطبق و همچنین اپی‌تلیوم استوانه‌ای اگزوسرویکس می‌شود. حضور موکوس زردرنگ گردن رحم بر روی سوآپ که از اندوسرویکس خارج شده است وجود لکوسیت‌های PMN را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تب و هیپرترمی
فصل 2: تب و راش
فصل 3: تب با منشأ نامعلوم
فصل 4: رویکرد به بیمار عفونی تب‌دار شدیداً بدحال
فصل 5: بیماری‌های اسهالی حاد عفونی و مسمومیت‌های غذایی
فصل 6: عفونت‌های جنسی
فصل 7: عفونت‌های پوست، عضلات و بافت نرم
فصل 8: استئومیلیت
فصل 9: کلستریدیوم دیفیسیل
فصل 10: عفونت‌های استافیلوکوکی
فصل 11: عفونت‌های استرپتوکوکی
فصل 12: دیفتری
فصل 13: بوتولیسم
فصل 14: کزاز
فصل 15: بیوتروریسم میکروبی
فصل 16: سالمونلوز
فصل 17: شیگلوز
فصل 18: کلرا و سایر ویبریوها
فصل 19: سل
فصل 20: بروسلوز
فصل 21: لپتوسیپروز
فصل 22: تب راجعه
فصل 23: بورلیوز لایم
فصل 24: عفونت‌های حاد دستگاه عصبی (مننژیت، آنسفالیت، آبسه مغزی و امپیم)
فصل 25: عفونت‌های دستگاه ادراری
فصل 26: اندوکاردیت عفونی
فصل 27: پنومونی
فصل 28: سپسیس شدید و شوک سپتیک
فصل 29: آنتی‌بیوتیک‌ها
فصل 30: مونونوکلئوز عفونی
فصل 31: آنفلوانزا
فصل 32: سرخجه
فصل 33: سرخک
فصل 34: عفونت‌های ویروس وارسیلا - زوستر
فصل 35: هاری
فصل 36: اوریون
فصل 37: بیماری ویروس نقص ایمنی انسان: ایدز و بیماری‌های وابسته
فصل 38: هپاتیت ویروسی
فصل 39: عفونت‌های تنفسی ویروسی شایع و سندرم حاد تنفسی
فصل 40: ویروس‌های هرپس سیمپلکس
فصل 41: آسپرژیلوس
فصل 42: کاندیدیاز
فصل 43: عفونت توکسوپلاسما
فصل 44: ژیاردیاز
فصل 45: سستودها
فصل 46: نماتودهای روده‌ای
فصل 47: شیستوزومیازیس و سایر عفونت‌های ترماتود
فصل 48: مالاریا
فصل 49: آمیبیاز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات270
زبانفارسی
شابک978-600-238-345-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۹۰۰۰ ۷۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی

برای دریافت کتاب درس آزمون بیماری‌های عفونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.