معرفی و دانلود کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب

عکس جلد کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب نوشته‌ی جانیس ال هینکل و کری اچ چیور، به صورت جامع نحوه‌ی مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و مغزی را شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب:

مطالبی از قبیل داروهای مورد استفاده برای درمان پارکینسون، ارتقا سلامتی در بیمار مبتلا به متاستاز مغزی، ارائه‌ی روش‌هایی برای بهتر شدن میگرن و ... را در کتاب حاضر مطالعه خواهید کرد.

درباره‌ی مجموعه درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018:

مدرسان و دانشجویان پرستاری بیشتر از 50 سال است که از کتاب‌های تخصصی این مجموعه برای مراقبت از بیماران نیز بهره می‌برند. مجموعه‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 (Brunner & Suddarth’s textbook of medical-surgical nursing) به طور کلی مفاهیم پاتوفیزیولوژی، فیزیولوژیکی و روان‌شناختی مربوط به مراقبت‌های پرستاری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لذا مجموعه حاضر یکی از بهترین منابع موجود در زمینه‌ی آموزش پرستاری بیماری‌های مغز و اعصاب در جهان محسوب می‌شود که اکثر دانشگاه‌های کشور نیز از آن به‌ عنوان یک مرجع معتبر استفاده می‌کنند.

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب برای چه کسانی مناسب است؟

جانیس ال هینکل (Janice L Hinkle) و کری اچ چیور (Kerry H Cheever) این کتاب را برای پرستاران و دانشجویان این رشته به نگارش درآورده‌اند.

در بخشی از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب می‌خوانیم:

پیام‌های بخش‌آوران دستگاه عصبی از مرکز این اعصاب حرکت کرده و از طریق راه‌ها و مسیرهای بالارونده به کورتکس یا قشر مغز می‌رسند، یا ممکن است آن‌ها در طناب نخاعی یا بصل‌النخاع با یکدیگر تلاقی کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند که این امر بستگی به نوع احساسی دارد که توسط آن اعصاب‌آوران در حال انتقال می‌باشند. آگاهی از این مسیرها برای انجام بررسی‌های نورولوژیکی و درک علائم و نحوه ارتباط آن‌ها با نوع آسیب اعمال‌شده در دستگاه عصبی، ضرورت دارد.

پیام‌های حسی شامل پیام‌های مربوط به حس گرما، سرما، درد، پوزیشن و ارتعاش می‌باشد. اکسون‌ها از مسیر ریشه‌های خلفی به طناب نخاعی وارد می‌شوند و عمدتاً در ستون خاکستری خلفی طناب نخاعی، با نورون‌های دیگر (نورون‌های ثانویه) اتصالاتی برقرار می‌کنند. رشته‌های مربوط به درد، درجه حرارت (که در مسیر اسپینوتالامیک (نخاعی – تالاموسی) قرار دارند، بلافاصله به سمت مقابل ستون مهره‌ها رفته و سپس به مسیر صعودی خود به سمت تالاموس ادامه می‌دهند. رشته‌های مربوط به انتقال پیام‌های لمس، فشار ضعیف و موقعیت، بالا فاصله با نورون‌های ثانویه متصل نمی‌شوند بلکه به فواصل متفاوتی در طول طناب نخاعی بالا می‌روند و نهایتاً به ماده خاکستری واردشده و در آن جا اتصالات خود را کامل می‌کنند. اکسون نورون‌های ثانویه، در طول طناب نخاعی حرکت می‌کند، در بصل‌النخاع تقاطع کرده و به سمت بالا تا تالاموس پیش می‌روند.

حواس مربوط به پوزیشن و ارتعاش، به‌واسطه محرک‌های موتور در عضلات، مفاصل و استخوان‌ها ایجاد می‌شوند. این‌گونه حواس، بدون آنکه تقاطع حاصل کنند، به‌وسیله اکسون‌های نورون‌های اولیه در طول طناب نخاعی حرکت کرده و نهایتاً به ساقه مغز می‌رسند. در بصل‌النخاع، اتصالات سیناپسی با سلول‌های نورون‌های ثانویه برقرارشده و اکسون این نورون‌ها به سمت مقابل رفته و به مسیر خود تا رسیدن به تالاموس ادامه می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 65: ارزیابی عملکرد اعصاب
فصل 66: درمان بیماران مبتلا به اختلال عصبی
فصل 67: درمان بیماران مبتلا به اختلالات مغزی و عروقی
فصل 68: درمان بیماران مبتلا به ترومای عصبی
فصل 69: درمان بیماران مبتلا به عفونت‌های عصبی
فصل 70: درمان بیماران مبتلا به اختلال نورولوژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب
نویسنده،
مترجممعصومه نیشابوری
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-964-399-496-9
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب

ص ب
۱۴۰۲/۱/۱۸
هم صفحه آرایی مناسب هم ترجمه عالی با تشکر از مولف و کتابراه که این امکان رو برای ما دانشجو ها فراهم کردن که با هزینه کم تر از این کتاب ها بهره مند بشیم
Fezeh sedaghati
۱۴۰۱/۱/۱۷
عالی بودن از این برنامه بسیار ممنونم ک همچین محیطی را فراهم کردن برای ما که بتونیم اطلاعات خود را افزایش دهیم
S.N
۱۴۰۱/۴/۳۰
خیلی بهم کمک کرد. دردسترس وعالی، مرسی کتابراه🙏
سروش فیلی
۱۴۰۱/۱/۲۲
مثل همیشه عالی، اگر نسخه ۲۰۲۲ هم اومد اونو هم بزارید!
راحله ترابی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
خیلی خوبه کتابهای درسی ارایه میشه
امیرحسین آدینه وند
۱۴۰۱/۳/۷
یه کتاب خوب برای رشته‌های مختلف
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب

برای دریافت کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2018 - بیماری‌های مغز و اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.