معرفی و دانلود کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری

عکس جلد کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری نوشته‌ی جانیس ال هینکل، کری اچ چیور و کریستن ج. اووربو مباحث مربوط به مراقبت از بیماران کلیوی را در سه فصل بررسی می‌کند. این مطالب شامل عملکرد کلیه و مجاری ادراری، درمان بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی و درمان بیماران دچار اختلالات ادراری است.

درباره کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری

عملکرد کلیه و سیستم ادراری برای ادامه حیات ضروری است. هدف اولیه سیستم‌های کلیوی و ادراری، حفظ وضعیت هموستاز بدن از طریق تنظیم دقیق مایعات و الکترولیت‌ها, دفع مواد زاید و میسر ساختن سایر عملکردهاست. اختلال در عملکرد کلیه‌ها و مجاری ادراری تقریبا شایع است و امکان دارد در هر سنی و با درجات مختلفی از شدت رخ دهد.

بررسی عملکرد بخش‌های فوقانی و تحتانی دستگاه ادراری قسمتی از هر معاینه‌ی وضعیت سلامت بوده و نیاز به درک پرستار از آناتومی و فیزیولوژی دستگاه ادراری و نیز تأثیر تغییرات ایجادشده در این سیستم بر سایر فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن دارد.

امید می‌رود که خوانندگان گرامی با مطالعه‌ی کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری بر گنجینه‌ی علم و معرفت خود اضافه کنند و از نقایص احتمالی در گذرند. این اثر با ترجمه‌ی سمیه قیصری و مهدی حسن شاهی و به همت نشر بشری منتشر شده است.

تفاوت عمده کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری در مقایسه با نسخه قبلی (2018):

  • گزارش شیوع جدید بیماری‌های مزمن کلیوی، سرطان کلیه و مثانه، عفونت‌های دستگاه ادراری و بیماران نیازمند به پیوند کلیه در آمریکا بر اساس آمار جدید
  • اضافه شدن مفاهیم پرستاری در ابتدای هر فصل
  • اضافه شدن ملاحظات کووید- 19
  • افزوده شدن مسیر ایلئال به‌عنوان یکی از مسیرهای انحرافی در سرطان‌های دستگاه ادراری
  • اضافه شدن سایر روش‌های انحراف ادراری پر ظرفیت در سرطان‌های دستگاه ادراری
  • تقویت و به روزرسانی بخش تحقیقات در پرستاری در هر فصل کتاب جهت آشنایی دانشجویان به روند تحقیق
  • ارائه تمرینات تفکر انتقادی در انتهای هر فصل که فرصتی برای تفکر مبتنی بر شواهد و اولویت‌بندی ارائه مراقبت‌های پرستاری را در اختیار دانشجویان پرستاری قرار می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022

مدرسان و دانشجویان پرستاری بیشتر از پنجاه سال است که از کتاب‌های تخصصی این مجموعه برای مراقبت از بیماران بهره می‌برند. مجموعه‌ی درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 (Brunner & Suddarth’s textbook of medical-surgical nursing) به‌طور کلی مفاهیم پاتوفیزیولوژی، فیزیولوژیکی و روان‌شناختی مربوط به مراقبت‌های پرستاری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لذا مجموعه‌ی حاضر یکی از بهترین منابع موجود در زمینه‌ی آموزش پرستاری بیماری‌های بخش کلیه و مجاری ادراری در جهان محسوب می‌شود که اکثر دانشگاه‌های کشور نیز از آن به‌‌عنوان یک مرجع معتبر استفاده می‌کنند.

تفاوت عمده‌ی این مجموعه در مقایسه با نسخه‌ی قبلی (2018):

  • افزودن ملاحظات مربوط به کووید 19
  • تغییر اهداف یادگیری در ابتدای هر فصل
  • تغییر تمرینات تفکر انتقادی در انتهای هر فصل
  • فراهم آوردن فرصتی برای تفکر مبتنی بر شواهد و اولویت‌بندی ارائه‌ی مراقبت‌های پرستاری
  • و ...

کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری مناسب چه کسانی است؟

جانیس ال هینکل (Janice L Hinkle)، کری اچ چیور (Kerry H Cheever) و کریستن ج. اووربو (Kristen Overbaugh) کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - بخش کلیه و مجاری ادراری را برای پرستاران داخلی و دانشجویان این رشته تألیف کرده‌اند.

در بخشی از کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری می‌خوانیم

هر کلیه از یک میلیون نفرون تشکیل‌شده است که در پارانشیم کلیه قرار داشته و مسئول تشکیل فیلتری است که به ادرار تبدیل می‌شود. این تعداد زیاد نفرون‌ها امکان عملکرد مناسب کلیه را در مواردی که حتی کلیه مقابل آسیب ببیند یا از کار بیفتد، فراهم می‌نماید. اگر تعداد کل نفرون‌های فعال کمتر از 20%مقدار طبیعی باشند، درمان جایگزین کلیوی ضرورت می‌یابد. نفرون‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند: نفرون‌های قشری که حدود 80 تا 85 درصد از نفرون‌ها را تشکیل می‌دهند و در خارجی‌ترین قسمت کورتکس قرار دارند، و نفرون‌های مجاور بخش مرکزی که حدود 15 تا 20 درصد نفرون‌ها را تشکیل می‌دهند و در قسمت عمقی‌تر کورتکس قرار می‌گیرند. نفرون‌های مجاور بخش مرکزی به‌واسطه قوس‌های بلند هنله‌ مشخص گردیده و به‌وسیله قوس‌های مویرگی بلند بنام توبول‌ها (لوله‌ها) احاطه گردیده که به سمت مدولای کلیه سرازیر می‌شوند. بلندی قسمت توبولار نفرون به طور مستقیم با توانایی آن در تغلیظ ادرار در ارتباط می‌باشد.

نفرون‌ها از دو بخش اساسی ساخته شده‌اند: بخش فیلترکننده که درتماس بسیار نزدیک با شبکه‌ی مویرگی (گلومرول) قرار دارند و بخش لوله‌ای (توبولی) که سبب اتصال اجزاء نفرون به هم می‌شود.

گلومرول یک شبکه منحصربه‌فرد مویرگی است که بین عروق خونی آوران و وابران معلق بوده و در تماس نزدیک با ساختمان اپیتلیالی کپسول بومن می‌باشد. غشاء گلومرولی از سه لایه‌ تصفیه‌کننده به نام‌های اندوتلیوم مویرگی، غشاء پایه و اپیتلیوم تشکیل‌شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 53: عملکرد کلیه و مجاری ادراری
فصل 54: درمان بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی
فصل 55: درمان بیماران دچار اختلالات ادراری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری
نویسنده، ،
مترجمسمیه قیصری، مهدی حسن شاهی
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-964-399-704-5
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری

زارعی
۱۴۰۳/۱/۱۵
سلام و عرض ادب کتابراه از زحمات شما کتاب خوب و مفید بود اگه امکانات بیشتر برای مطالعه کتاب در آپ در نظر گرفته شود جهت استفاده بهتر و سهولت در مطالعه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری

برای دریافت کتاب درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث 2022 - کلیه و مجاری ادراری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.