معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)
قیمت:
۲۶۰۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)، توسط خدیجه عسگری و بر اساس اصلی‌ترین مرجع مقدمات دروس پاتولوژی یعنی Robbins Basic Pathology نوشته شده که منبع معرفی‌شده از سمت وزارت بهداشت برای آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری است. اگر داوطلب شرکت در این آزمون‌‎ها در حوزه‌ی پاتولوژی هستید، این درسنامه‌ی جامع و مختصر می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)

با توجه به منابع متعدد موجود برای مطالعه در علوم پزشکی مختلف و با توجه به این که دانشجویان همواره به کتاب‌های آموزشی‌ای احتیاج دارند که نکات را به صورت کامل، دسته‌بندی شده و به شکل خلاصه در اختیار آن‌ها قرار دهند، مولفین در تلاش‌اند تا کاربردی‌ترین منابع را برای دانشجویان آماده کنند. یکی از اصلی‌ترین منابع آموزشی که در علم پاتولوژی و آسیب‌شناسی نوشته شده، Robbins Basic Pathology است که ترجمه‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده‌اند. کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) نیز بر اساس همین منبع آموزشی نوشته شده و تمرکز آن بر ارائه‌ی اساسی‌ترین نکات به شیوه‌ای مختصر است. این درسنامه، با منابع معرفی‌شده از سوی وزارت بهداشت برای آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری مطابقت دارد. بنابراین اگر به دنبال منبعی هستید که دروس موردنیاز برای این آزمون‌ها را پوشش دهد، این کتاب گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)، بر آسیب‌شناسی بیماری‌های خون و بافت‌های لنفاوی، مشکلات غدد درون‌ریز، بیماری‌های استخوان‌ها و بافت‌های نرم، مشکلات دستگاه تناسلی مذکر و دستگاه ادراری تحتانی، تومورهای مغزی و بیماری‌های قلبی متمرکز شده است. در جلد دوم این کتاب که توسط مریم محبی تالیف شده، بیماری‌های ریوی، مشکلات کلیوی، دستگاه گوارش، بیماری‌های کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، مشکلات پانکراس و بیماری‌های دستگاه تناسلی زنانه و پستان مورد بررسی قرار داده شده‌اند. مولفین هر دو جلد این درسنامه‌های پاتولوژی، اساسی‌ترین نکات و ویژگی‌های بیماری‌ها و اختلالات مختلف را در عین کامل بودن، به‌گونه‌ای مطرح کرده‌اند که برای دانشجویان قابل‌درک باشند و با سرعت بیشتری قابل مطالعه‌ باشند. همچنین، وجود تصاویر، نمودارها و ارائه‌ی مطالب مطابق با یافته‌های روز، از خصوصیات اصلی این کتاب‌هاست.

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)، توسط خدیجه عسگری تالیف شده و انتشارات نوآوران دانش (ماهان) آن را به چاپ رسانده است.

درباره مجموعه درسنامه طلایی

مجموعه کتاب‌های درسنامه طلایی، توسط اساتید متخصص در رشته‌های مختلف و با بیشترین مطابقت با جدیدترین یافته‌های روز تالیف شده‌اند. سادگی بیان، خلاصه بودن کتاب‌ها در عین ارائه‌ی تمام نکات موردنیاز و حجم کم درسنامه‌ها، از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه هستند.این کتاب‌های آموزشی، علی‌رغم زمان کمی که از خواننده برای مطالعه می‌گیرند، تا 95 درصد از دروس آزمون‌های دستیاری را شامل می‌شوند.

کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) برای چه کسانی مناسب است؟

این منبع آموزشی برای داوطلبین آزمون‌های پیش‌کارورزی و دستیاری و همچنین دانشجویان سطح مقدماتی پاتولوژی مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) می‌خوانیم

هیپوفیز قدامی یا آدنو هیپوفیز،

هورمون‌های تروفیک را ترشح می‌کند که باعث تحریک تولید هورمون‌ها از تیروئید، آدرنال و سایر غدد درون‌ریز می‌گردند.
آدنوم هیپوفیز متشکل از سلول‌های اپیتلیال است که از لحاظ امبریولوژی از حفره‌ی دهانی در حال تکامل مشتق شده‌اند.
در برش‌های بافت‌شناسی آرایش‌های سلول‌های دارای سیتوپلاسم بازوفیلیک ائوزینوفیلیک یا کمرنگ یعنی کروموفوب وجود دارد.
با این‌که اکثر عوامل هیپوتالاموسی تحریکی هستند و رها شدن هورمون‌های هیپوفیز را افزایش می‌دهند اما سوماتواستاتین و دوپامین اثر مهاری دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: خون و بافت‌های لنفاوی
فصل 2: غدد درون‌ریز
فصل 3: بیماری‌های پوستی
فصل 4: استخوان و بافت نرم
فصل 5: دستگاه تناسلی مذکر و دستگاه ادراری تحتانی
فصل 6: تومورهای مغز
فصل 7: بیماری‌های قلبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-7698-57-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول)

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی پاتولوژی (جلد اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.