معرفی و دانلود کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی

عکس جلد کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی
قیمت:
۵۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی

رضا امیری در کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی، شما را با عملکرد دستگاه گوارش آشنا می‌سازد و شرح کاملی از بیماری‌های معده به همراه درمان‌های گیاهی آن ارائه می‌دهد. نویسنده غذای ناسالم را مهم‌ترین عامل در ایجاد بیماری می‌داند، پس با تکیه بر رژیم‌درمانی، توصیه‌های خود را با تمام افراد و نه فقط بیماران، در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی

کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی منبعی معتبر است که ضمن آشنا کردن مخاطب با ساختمان دستگاه گوارش و عملکرد آن، فهرستی از بیماری‌های گوارشی به همراه درمان آن‌ها ازطریق گیاهان دارویی و رژیم‌درمانی ارائه می‌دهد.

رضا امیری در فصل اولِ کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی، تاریخچه‌ی مختصری از بیماری‌ها و راهکارهای درمانیِ بشر از دیرباز تاکنون شرح می‌دهد و بدن را به‌عنوان دستگاه پیچیده‌ای معرفی می‌کند که اعضا و جوارح آن تحت تسلط مغز و در ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر عمل می‌کنند. نویسنده سپس منحصراً عملکرد دستگاه گوارش را واکاوی می‌کند تا به مخاطب درکی عمیق از نقصانِ عملکرد این عضو بدهد. اما کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی به شناخت تخصصیِ دستگاه گوارش مربوط نمی‌شود و هسته‌ی اصلی آن معرفی رژیم‌ها غذایی موثر در درمان بیماری‌های مختلف است. مخاطبین با عمل به توصیه‌های دکتر رضا امیری، سلامت خود را تضمین خواهند کرد.

به‌هم خوردن تعادل در عمل سلول‌ها و ورود و خروج عناصر و مواد غذایی نامناسب به آن‌ها از عوامل اصلی ایجاد بیماری است. بنابراین با کنترل ورود مواد خوراکی به معده، می‌توان از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کرد. تا اوایل قرن نوزدهم، کیفیت مواد غذایی چندان در اولویت نبود و بشر برای سیر کردن خود هرچیزی را که در دسترس بود، می‌خورد؛ اما شهرنشینی و تشکیل جوامع سبب بروز تغییرات زیادی در برنامه‌ی غذایی شد و محصولات متنوع کشاورزی را به مواد خوراکی وارد کرد. ارائه‌ی رژیم‌های غذایی در مذاهب و سنن مختلف دیده می‌شود و در بسیاری کتب مذهبی می‌توان مطالبی در زمینه‌ی تغذیه در دوران شیردهی، بارداری و روزه‌داری مشاهده کرد. رضا امیری سپس تعریفی از رژیم‌درمانی یا Diet therapy به دست می‌دهد که به معنای استفاده از رژیم‌های غذایی برای بیماران و افراد سالم در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این تعریف، افراد سالم با استفاده از رژیم غذایی مناسب، از ابتلا به سوءتغذیه مصون می‌مانند.

کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی عواملِ تعیین‌کننده‌ی یک رژیم غذایی مناسب را سن بیمار، جنس، علت بیماری و طول مدت آن، عادات غذایی، شغل و شرایط اقتصادی و خانوادگی بیمار عنوان می‌کند. رضا امیری سپس غذاها را به دو دسته‌ی انرژی‌زا و ساختمانی تقسیم می‌کند و به تشریح کامل هر دسته می‌پردازد. انرژی‌زاها شامل قندها، چربی‌ها و پروتئین‌ها هستند و غیرانرژی‌زاها، ویتامین‌ها، املاح معدنی و آب را دربرمی‌گیرند.

نویسنده در قسمت بعدیِ کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی، رژیم‌های غذایی مناسب و مراقبت‌های پرستاری لازم برای بیماری‌هایی نظیر شکستگی آرواره، فتق معده، ترش کردن، زخم معده، ورم معده و... را عنوان می‌کند و طرز تهیه‌ی دمنوش‌های گرم و مؤثر را نیز ارائه می‌دهد.

انتشارات کتاب‌درمانی این اثر آموزشی را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین می‌توانند برای آگاهی از رژیم‌های درمانی منحصر به خود، به این کتاب مراجعه و در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های معده و یا درمان آن موفق عمل کنند.

در بخشی از کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی می‌خوانیم

«پیروزیس» سوزش و درد نامطبوعی است که در ناحیه‌ی پشت جناغ سینه احساس می‌شود و علت آن تحریک ناحیه‌ی تحتانی مری در اثر مواد تحریک‌کننده‌ی مختلف است. عارضه‌ی شایع توأم با آن، برگشت یا صعود محتویات معده به مری (Reflun) یعنی ورود ترشحات اسید و پپسین معده به مری است. این عارضه در دوره‌ی بارداری بسیار شایع است و حدود 42 تا 48 درصد زنان باردار به آن مبتلا می‌شوند. در هفته‌های آخر بارداری شروع به بهبود می‌کند و پس از زایمان معمولاً به‌طور کامل از بین می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: کلیات و بیماری‌های گوارشی
فصل اول: شناسایی اعمال و ساختمان دستگاه گوارش
فصل دوم: مختصری بر بیماری‌های دستگاه گوارش
فصل سوم: غذا و رژیم‌های درمانی
بخش دوم: غذادرمانی
فصل چهارم: بیماری‌های دستگاه گوارش و رژیم‌های غذایی مربوطه
بخش سوم: گیاهان دارویی
فصل پنجم: گیاهان دارویی و کاربرد آن‌ها در درمان بیماری‌های گوارشی
فصل ششم: معرفی گیاهان دارویی موثر در بیماری‌های گوارشی
بخش چهارم: دارودرمانی بیماری‌های گوارشی
فصل هفتم: تأثیر دارو و غذا در بیماران گوارشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-964-7108-05-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی

برای دریافت کتاب درمان بیماری‌های معده به روش گیاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.