معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از زال

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از زال
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از زال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از زال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از زال

کتاب دو خط شاهنامه از زال نوشته‌ی حدیث لزرغلامی، یکی دیگر از مجلدهای مجموعه‌ی جذابِ «دو خط شاهنامه» است. نویسنده در این داستان به سراغ یکی از قهرمانان اسطوره‌ای شاهنامه رفته و ماجرای آن را با زبانی ساده و کودکانه بازنویسی کرده است: داستان زال، پسر سام و پدر رستم. تصویرگر این داستان نیز ثنا حبیبی‌راد است که با تصاویر رنگارنگ و زیبا بر جذابیت کتاب افزوده.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از زال

اهمیت رشد فکری، فرهنگی و آشنایی کودکان با مفاهیم اخلاقی و اجتماعی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. یکی از منابع مهم برای آموزش فرزندان این مرز و بوم، گنجینه‌های ادبی و تاریخی‌مان است. شاهنامه‌‌‌ی فردوسی بی‌شک یکی از ارزشمندترین کتاب‌های ما ایرانیان و میراثی برای نسل‌های بعدی‌مان است.

حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی جوان مجموعه‌ی «دو خط شاهنامه» در پی ایجاد ارتباط بین نسل جدید و شاهنامه، دست به بازنویسی برخی از زیباترین داستان‌های این کتاب ارزشمند زده و با این کار، اسطوره‌ها و افسانه‌های تاریخی و نمادین ایرانی را به کودکان معرفی کرده است. کتاب دو خط شاهنامه از زال، به روایت داستان زندگی یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های شاهنامه، زال، پرداخته است و همراه با تصاویر جذاب و رنگارنگ برای کودکان، به آشنایی آن‌ها با فرهنگ اساطیری‌مان کمک می‌کند.

زال یکی از قهرمانان معروف ایرانی در شاهنامه‌ی فردوسی است. زال در زبان فارسی به معنای سپیدمو و کسی‌ست که موهایش رنگدانه ندارد. نام پدر زال، سام بود و از تولد فرزندش به شکلی متفاوت و با موهای یک‌دست سفید، بسیار ناراحت و پریشان شد. سام نگران بود که اگر بزرگان و سرداران زابلی فرزند سپیدموی او را ببینند، چه خواهند گفت و چگونه باید جوابشان را بدهد، از این رو پدر، فرزند سپیدمو را پای کوه البرز برد و همانجا رهایش کرد. سیمرغ، پرنده‌ی افسانه‌ای که بر کوه آشیانه داشت، زال را پیدا کرد و او را با خود به بالای کوه برد. سیمرغ از او از او نگهداری کرد، آب و غذایش داد و از آن پس تا پایان زندگی، یار و یاور زال و پسرش، رستم بود...

درون‌مایه‌ی داستان زال، شجاعت و کنار آمدن با تفاوت‌هاست. کودک با شنیدن این داستان زیبا می‌آموزد که تمامی انسان‌ها در عین تفاوت‌های ظاهری، ارزشمند هستند و هرکسی با توجه و مهر اطرافیان و تلاش و کوشش خودش، امکان رسیدن به موفقیت را دارد.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از زال را برای کودکان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان می‌شود و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. فرزند شما با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌گردد و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از زال برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به آشنایی فرزندتان با داستان‌های زیبای شاهنامه علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از زال می‌خوانیم

اگر زیر بال‌وپر پرنده قد بکشی
و بزرگ شوی
چه پهلوان می‌شوی!

اگر پدر و مادرت از راه برسند
و بخواهند تو را با خود ببرند،
چقدر از دیدن آن‌ها خوشحال می‌شوی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از زال
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-477-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از زال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از زال

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از زال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.